vauvalle "pissasuoja" pinnasänkyyn...minne?

• Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti
"Mie"
No mietippä maalaisjärjellä. Jos sä laitat sen sinne petauspatjan alle ja vauva pissaa sänkyyn niin onko siitä suojasta silloin hyötyä, no ei, silloinhan se petauspatja on jo märkänä :D eli kyllä se sinne lakanan alle tulee.

virrra
Minä olen laittanut vielä lakanan ja tuon pissisuojan väliin ison pyyhkeen.. Uskottelen itselleni, ettei se hiosta sillä tavalla yhtä paljoa kuin muovisuoja heti lakanan alla... :D ja toisaalta se pyyhe imee sitä pissiä, eikä vahinko leviä niin suurelle alueelle kuin pelkällä lakana (tää on kans pelkkää mutua).

Meidän vanhempien sängyssä on villainen suojus, joka estää yhtälailla pissin menon petariin , mutta ei hiosta. Meillä esikoinen nukkuu siis pinnasängyssä ja kuopus perhepedissä.

löööööp
äitiyspakkauksen mukan tuli sellainen valkoinen suoja. Se ei ainakaan mun mielestä yhtään hiosta, mulla on sitä samaa omassakin sängyssä kun vauva joskus nukkuu vieressäkin.

Meidän kahden muksun opettamana vastaan vastavirtaisesti: PETARIN ALLE. =)

Jos sen laittaa lakanan alle, se hiostaa. Omat muksuni eivät tällöin nuku. Uni alkoi maittaa paremmin, kun laitoin sen petarin alle. Ok, petari pissaantuu (tai menee oksennukseen, jos niin sattuu), mutta pissasuojalakana toimii silti yhä patjan suojana, missä tarkoituksessa se meillä onkin.

Mulla on molempien sänkyyn kaksi petaria. Jos toinen menee, toisen voi ottaa kuivana kaapista. Kuivausrumpu talossa, joten ei ongelmaa noiden pesun kanssa, samaan koneeseen se menee kuin se pissassa oleva lakanakin. :)

[QUOTE="Mie";28369354]No mietippä maalaisjärjellä. Jos sä laitat sen sinne petauspatjan alle ja vauva pissaa sänkyyn niin onko siitä suojasta silloin hyötyä, no ei, silloinhan se petauspatja on jo märkänä :D eli kyllä se sinne lakanan alle tulee.[/QUOTE]

On mutta patja on yhä suojassa. Lapsen petarin pesu ei ole iso vaiva (varsinkaan siihen nähden, miten paljon se voi vaikuttaa jokaöiseen unenlaatuun).

"mie"
Meillä olen laittanut eka lakanan, sitten suojan ja sitten toisen lakanan. hiostamisesta en osaa sanoa muuta kun ettei meillä ainakaan kovin hikisiä lapsia ole ollut. Mutta vahingon sattuessa on jo puhdas lakana valmiina alla eikä tarvi yöllä alkaa lakanoita vaihtamaan. Tosin isommilla lapsilla jotka pissaa vaan sen kerran yössä toimii :)

"Sadie"
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;28369460:
On mutta patja on yhä suojassa. Lapsen petarin pesu ei ole iso vaiva (varsinkaan siihen nähden, miten paljon se voi vaikuttaa jokaöiseen unenlaatuun).
Juuri näin :)
Meilläkin aina ollut petarin alla.

"Mariska"
Meillä myös petarin alla. Meillä on pinnasängyssä sellainen Ikean petari, mikä on yhtä paksu suunnilleen kuin peitto eli ihan helppo pestä koneessa.

Jos vahinko käy, niin petari menee myös koneeseen. Ne ei paljoa maksa, eli hyvin voi ostaa toisen varalle :)

Meillä on lämminverinen lapsonen, joka yleensä ei huoli koskaan edes peittoa ja sen muovitetun lakanan päällä varmasti hikoilisi epämiellyttävästi...

"jaaha"
Meillä on ohut petauspatja joka on helppo pestä koneessa. Joten petarin alle olen laittanut ettei suoja mene ryttyyn ja ole epämukava pelkän lakanan alla. Pääasia on, että patjaan asti ei mene koska sen pesu on vaikeaa ja missäs lapsi nukkuisi ilman patjaa.

mom3
Meillä on 2kuinen vauva. Pissa falskaa tosi usein vaippojen läpi. Vauva nukkuu vieressäni sängyssä. Ihan lakanan alle oon laittanut. Toki hiostaa vähän, ettei siihen todellakaan yöksi mitään peittoa vauvalle tarvi tai on muuten hiessä. Jos pistäisin petarin alle, saisin olla petaria koko ajan pesemässä. Ollaan kokeiltu vaippamerkkiä jos toista mutta välillä joutuu 5x vaihtaa lakanan päivässä, kun pissa vuotaa. Ja tytöstä kyse.

Aikasempien lasten kanssa (pojat) en muista että olis näin usein pissivahinkoja tullut :)

"Vieras"
Meillä on 2kuinen vauva. Pissa falskaa tosi usein vaippojen läpi. Vauva nukkuu vieressäni sängyssä. Ihan lakanan alle oon laittanut. Toki hiostaa vähän, ettei siihen todellakaan yöksi mitään peittoa vauvalle tarvi tai on muuten hiessä. Jos pistäisin petarin alle, saisin olla petaria koko ajan pesemässä. Ollaan kokeiltu vaippamerkkiä jos toista mutta välillä joutuu 5x vaihtaa lakanan päivässä, kun pissa vuotaa. Ja tytöstä kyse.

Aikasempien lasten kanssa (pojat) en muista että olis näin usein pissivahinkoja tullut :)
Höh, vauva raukka kun ei saa mitään peittoa ympärilleen :(.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28369422]Molton kangas on palosuojattua kangasta.. En halua edes tietää millaisilla myrkyillä se on kyllästetty.. Eikä se ole edes vedenkestävää.[/QUOTE]

Ai, onpa erikoinen näkemys. Molton-kangas ei ole palosuojattu, ellei sitä ole erikseen palosuojausta vaativiin kohteisiin sellaiseksi käsitelty, kuten esim. laivojen hytteihin. Se on myös monivuotisen kokemuksen mukaan todella vedenkestävä, jos sitä on käsitelty oikein. Lisäksi sen voi pestä 90 asteen konepesussa toisin kuin esim. muovitetun froteen, jossa saattaa olla ftalaatteja.
Esim. AT-Lastenturvassa on noita lasten sänkyyn tarkoitettuja patjansuojia Molton-kankaasta.

"vieras"

Ilmeisesti tämä idioottimaisuuden huippu = kestovaipat ja perhepeti.

Yhteistyössä