Vauvalle oma huone?

• Viestiketjun aloittaja myy
  • Ensimmäinen viesti
myy
Kuinka välttämätön on vauvan/pikkutaaperon oma huone? Eli löydettiin kiva kämppä, mutta siinä on vain 2 huonetta. Se olisi juuri sopiva nykyiseen tilanteeseen, mutta suunnitelmissa olisi lähiaikoina alkaa yrittämään lasta, mietin että pärjättäisiköhän niin vuosi-pari että muksu olisi samassa makkarissa meidän kanssa, jos sellainen sattuu heti siunaantumaan... ettei ihan heti tarttis vaihtaa isompaan.

Ja kyseessä on osaomistusasunto.

hivenenhullu
kyllähän sitä pärjää, mutta riippuu se lapsestakin.. meillä yöt muuttui siedettäviksi kun poika muutti omaan huoneeseen 5kk ikäisenä, me kun häirittiin toistemme unta..

joku
meillä ei toimisi. Muutettiin kolmioon kun vauva 2kk, ja kaikki nukuttu hyvin!Eikä tulis mitään jos parivuotiaskin olis samassa makkarissa meidän kanssa...jäin ne intiimit hetket sit ainakin vähiin...

..
Me ostettiin valmiiksi kolmio niin voidaan tässä asua pidempään. Tosin lapsen alkuunsaaminen kesti niin kauan, että tilaa kahdelle aika paljon ollut. No minulla on hoitolapsia joiden tavaroita olen säilyttänyt tyhjässä huoneessa :) Riippuu paljolti sinusta minkä ajattelet olevan lapselle parhaaksi. itse haluan siirtää pienen kuitenkin mahdollisimman aikaisin omaan huoneeseen. Tutut jotka näin tehneet ovat olleet tyytyväisiä, kun lapsi ei herää "maidon hajuun" niin yösyötötkin/heräämiset loppuu suht ajoissa.

Mamma
Meillä nyt kaksio, poika vähän päälle vuoden vanha ja vielä kaikki nukutaan samassa makuuhuoneessa. Aika hyvin vauva tottunut meidän ääniin, pienempänä usein heräili kylläkin kun käännettiin kylkeä mut nyt nukkua posottelee läpi yöt.

Ajateltiin tosin pian siirtää meidän sänky olohuoneeseen koska menen töihin ja herätyskello soi 5.30, en halua että lapsi herää vielä siihen.

Joten vastauksena kysymykseen, kyllä se onnistuu! =)

k
Puolitoistavuotias meillä vielä nukkuu samassa huoneessa vanhempien kanssa. Kukaan ei yöllä häiritse ketään, hyvin nukutaan. Tosin lähiaikoina pitäis siirtää omaan huoneeseensa, kun on seuraava vauva tulossa valtaamaan vauvanpaikan meidän huoneesta. :)

Henna
Meillä tällä hetkellä vaan yksi makkari. Tyttö 2,5 v ja vauva masussa. Remontoidaan yläkertaa, ja sinne saadaan lisää makkareita, mutta valmis vasta ehkä 1,5 vuoden päästä. Hyvin ollaan pärjätty tähän saakka, saa nähdä sitten kun vauva syntyy...

vieras
Ostimme talvella kaksion, alle 50 neliötä. Meitä on jo nyt kolme, ( lapsi pian 3 vuotta ) ja toinen lapsi mahdollisesti ensi vuonna tulossa. Nyt nukumme kaikki samassa huoneessa. Enkä pidä sitä mitenkään outona, olen kotoisin maalta, asuimme vanhassa talossa, jossa oli iso tupa ja pari kammaria. Nukuimme aika vanhoiksi samassa huoneessa kuin vanhemmat.

Lapsi nukkuin noin 2,5 -vuotiaaksi perhepedissä, nyt nukkuu omassa sängyssään. Vaikka meillä olisi toinenkin makuuhuone, en vielä tekisi siitä lapselle makuuhuonetta. Tahdon pitää lapsen lähellä öisin.

Yhteistyössä