Vauvalle maistiaisia

  • Viestiketjun aloittaja Äity
  • Ensimmäinen viesti
Äity
Ei jaksa itse etsiä vastausta, kertokaa työ:D

Vauveli on kohta 5kk ja oon antanut hänelle nyt viikon verran vähän maisteltavaksi mustikkaa ja vadelmaa. Eli siis yhden mustikan tai yhden vadelman päivässä. Ihan vain "huvin vuoksi" kun on niin herkullisia nuo ihanat marjat ja vauva on kiinnostunut :) Onhan tämä ihan ok pidemmän aikaa? Ettei tarvii alkaa lisäilemään annoksia sen kummemmin. Voidaanko maistella vaikka sinne esim 6kk asti ja sitten vasta kun tarvitsee, niin alkaa kunnon annoksia.

Tätä ei kai sitten voi täysimetykseksikään enää sanoa...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
meillä poika 6kk ja syö 4 ateriaa päivässä. Että kyllä minä jo lapselle antaisin evästä. Eiku vaan pottua huuleen!!!
Meidän 1v4kk ikäinenkään ei vielä syö neljää ateriaa päivässä. Mutta saakin rintamaitoa, joten vatsa täyttyy siitä eikä vain kiinteät maistu niin hyvin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Äity:
Miksi antaisin? Miksen? En minä tiedä :D Siksi kysyinkin :) Tuli tuosta täysimetysketjusta vaan mieleen, että "pilasinko" nyt hyvät täysimetykset mustikoilla?! :eek: :)
No jos sinä sitä kysyt niin kyllä - jos vauvan suolisto on saanut muutakin ravintoa kuin vain rintamaitoa niin vauva ei ole enää täysimetyksellä.
 
No kai sen noinkin voi tehdä, mutta helpointa kai kiinteitten alotus on silloin, kun lapsi osottaa siihen itsekin kiinnostusta....ja oletan, että hyvin maistuu, kun kerta jonkun aikaa on marjoja maisteltu....turha on ruveta kiistelemään täysimetyksestä puolvuotiaaksi ja mikä on paras tapa toimia....
 
piti lisätä
Meille kävi niin että vauva alkoi jo vaatimaan sosetta pari/kolme kertaa päivässä.
Pari viikkoa maistatutin soseita enemmän kuin kerran päivässä,ja eilen huomasin että vauva tosiaan tarvitsee sitä nyt.
Itki tänäänkin,enkä löytänyt siihen syytä.Sosepurkin kun toin nenän eteen,niin johan oli vauva yhtä hymyä.Se voi siis olla että viikon päästä teilläkin syödään ihan kunnon aterioita.
 
pötyä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Äity:
Miksi antaisin? Miksen? En minä tiedä :D Siksi kysyinkin :) Tuli tuosta täysimetysketjusta vaan mieleen, että "pilasinko" nyt hyvät täysimetykset mustikoilla?! :eek: :)
No jos sinä sitä kysyt niin kyllä - jos vauvan suolisto on saanut muutakin ravintoa kuin vain rintamaitoa niin vauva ei ole enää täysimetyksellä.
Höpsön höphöp
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja piti lisätä:
Meille kävi niin että vauva alkoi jo vaatimaan sosetta pari/kolme kertaa päivässä.
Pari viikkoa maistatutin soseita enemmän kuin kerran päivässä,ja eilen huomasin että vauva tosiaan tarvitsee sitä nyt.
Itki tänäänkin,enkä löytänyt siihen syytä.Sosepurkin kun toin nenän eteen,niin johan oli vauva yhtä hymyä.Se voi siis olla että viikon päästä teilläkin syödään ihan kunnon aterioita.
Joo vaatimaan:) niin ihan kuin tää yksi piltti ravintolassa tilasi nieriää ja kantterellejä.
 
minä
NOH.... Helposti, aamumaito, PUURO. Päiväunet, maito+ LIHASOSE, unet maito+HEDELMÄSOSE. SITTEN ENNEN YÖUNIA KASVISSOSE JA MAITO. että helposti se saa 4krt päivässä oikeata ruokaa
 

Yhteistyössä