vauvalle kuvia katseltavaksi?

  • Viestiketjun aloittaja piirtäjämami
  • Ensimmäinen viesti
piirtäjämami
Heippa,
Monissa viesteissä ja muualla puhutaan kuvista joita on laitettu eri paikkoihin vauvalle katseltavaksi, kuten hoitopöydän ylle/viereen jne. Niin millaisia nämä kuvat on? Ajattelin että piirtäisin vahaliiduilla itse erilaisia kuvia joita voi teippailla sinne missä katselee tarpeen mukaan - tai kokeilla josko toimisi ideana - mutta en tiedä mitä piirtää hymynaaman lisäksi. Onko ideoita ja onko netissä kuvia mitä voisi katsoa malliksi? Oletteko itse piirtänyt vai mitä kuvia käytätte?

Kyselee yksi tietämätön esikoisensa kanssa :)

 
Reeta*
Jos tykkäät piirtämisestä, niin oma ilonsa on suunnitella ne kuviot itsekin.:)
Toi perinteinen hymynaama on takuuvarma suksee, ja niitä voi olla useampikin. Toinen suosikki täällä on leppäkerttu värikkäällä taustalla. Itse piirsin ja väritin vesiväreillä A6-kokoisia kuvia. Valitsin joko lämpimiä värejä tai sitten vastavärejä, ja erilaisia selkeitä kuvioita. Lisäksi vauvan sängyn päällä on iloisenvärisissä puukehyksissä pieniä kuvia, ja niitäkin voi nukkumaan mennessä katsella.
 
taidenäyttely
Meillä vauvat ovat rakastaneet sitä keltaista naamaa. Sitä ovat jaksaneet tuijottaa tunteja ja tunteja. Sen jälkeen olen pitänyt erilaista "taidenäyttelyä" ja vaihdellut kuvia. Alussa vauvan näkö ei ole kovin tarkka, joten selkeän graafiset linjat kiinnostavat. Itse tein esim. Marimekon ja Finlaysonin kankaista pieniä "tauluja", joita ripustin naruilla pinnasängyn reunoille (myös tyynyliinoja voi käyttää tuohon tarkoitukseen, jos reunoihin ompelee kiinnitysnarut tms). Niitä vauvat myös katselivat mielellään nukkumaan mennessä ennen nukahtamistaan.
 
ap*
Kiitos vinkeistä. Kokeilen hymynaamaa ja paria muuta selkeää ja värikästä juttua. Eikö noi onnijailona -linkin jutut ole liian värittömiä? Vai muuttuuko iän myötä? Mulla vauva nyt 9vkoa ja punanen on pop :)
 

Yhteistyössä