vauvalle kiinteitä: ensin ruoka ja sitten maito vai toisinpäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja guest
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

guest

Vieras
Vauva 6kk maistelee kiinteitä, syö yleensä noin kolmasosan pilttipurkkia. Imetän ja pohdinkin nyt, että imetänkö ennen ruokaa vai jälkeen? jotenkin jälkikäteen tuntuisi loogisemmalta, mutta olen huomannut ettei kiinteiden jälkeen maito enää oikein maistu.

Mikäs teillä muilla on/oli tapana?

Mä syötän kiinteän ensin ja neuvolassa sanoivat, että oikein päin olen tehnyt, ei meilläkään tyttö juo heti ruoan jälkeen vaan ruokailujen välissä =) ja rytmi on hyvä. Meillä on aamu sekä ilta puuro, päivällä liha/kala/kanasose (kasviksilla ) ja sitten alkuillasta hedelmää ja juo sen päälle noin 7 dl maitoa :D

*muoks* tyttö reilun 6 kk ja kiinteitä ollaan syöty noin 2 kk

Imettäisin ensin jos lapsi syö kiinteitä hyvin ja riittävästi. Mutta jos lapsella on tapana nirsoilla kiinteitä ( miun mielestä puolivuotias vois jo syödä ihan reippaastikkin kiinteitä) niin sitten imettäisin kiinteiden syöttämisen jälkeen. Varsinkin jos muuten imee tarpeeksi vuorokaudessa. Mutta toki imetys siis on viel tärkeetä.

Alkuperäinen kirjoittaja maalaisjärjellä:
Imettäisin ensin jos lapsi syö kiinteitä hyvin ja riittävästi. Mutta jos lapsella on tapana nirsoilla kiinteitä ( miun mielestä puolivuotias vois jo syödä ihan reippaastikkin kiinteitä) niin sitten imettäisin kiinteiden syöttämisen jälkeen. Varsinkin jos muuten imee tarpeeksi vuorokaudessa. Mutta toki imetys siis on viel tärkeetä.

Niin, mitään kummoista määrää vauva ei kiinteitä kerralla syö, mutta eipä silti oikein aina maito mene. Ei siis mikään kova syömäri (toki enemmän antaisin, jos söisi).

Ehkä pitäisi pitää taukoa kiinteiden ja maidon välissä, jos sitten maito kelpaisi.

Ensin kiinteät ja sitten maito. Vauva on 6kk, joten vauvan pitää tottua kiinteisiin ruokiin, koska nyt ne ovat pääravintoa. On hyvä pitää pientä taukoa kiinteän ja maidon välillä. Vauva voi juoda vähän nokkamukista vettä ruuan jälkeen.

3 lapsen äiti jonka nuorin on siirtynyt kiinteisiin.

Yhteistyössä