vauvalle 6kk jauhelihaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jsh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jsh

Vieras
Niin voiko antaa? Ja jos ootte antanut, millä ootte maustanut. Ajattelin laittaa sekaan perunaa/porkkanaa/kukkakaalia.

Ja ennenkuin joku idiootti tulee mollaan, EN anna sitä raakana!

Kiitos :D

Mä alotin lihat siinä vajaa 6kk ikäsenä. Ensin naudan lihaa sit viikko siitä sika-nautaa. Keittäminen ja soseutus ja ruuan sekaan, mitä ootkaan sille päivälle ajatellu.

Kyllä erilaisia kiinteitä on hyvä alkaa antaa jo 4kk -> Eikös siitä ollut tutkimuskin, että näin voi välttyä ruoka-aineallergioilta.

Ja hyvähän se on proteiineja saada kasvuun jo tuossa vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
En antaisi vielä ton ikäiselle! Eikö rintamaito ja puuro riitä?

mun mielestä kyllä voi antaa. Itse en muista annoinko lapsilleni jo 6kk iässä, mutta ainakin jo 7kk iässä saivat jauhelihaa. eihän sitä heti tarvitse edes maustaa mitenkään, mutta jos vaikka keität jauhelihan, voi keitinveteen lisätä kiehumaan esim. sipulia.

niin ja meillä ei enää tissimaito ja vellit riitä. olen jo antanut lohta ja broileriakin... ja naudan lihaa, mutta jauhelihaa en vielä. mutta nyt annan! kiitos vinkeistä!

Niistähän on olemassa suositukset, et missä järjetyksessä kannattaisi aloittaa, jotta pienen vatsa tottuisi. Etkö ole saanut ohjekirjasia neuvolasta tai postista (esim. nestle lähetti meille)?

ja kun olet kerran broliskua ja lohta antanut, niin totta kai voit antaa! Meillä ainakin tykkäs kovasti lihasta. Alkuun annoin niin että lisäsin sitä lihaa noihin valmiisiin kasvissoseisiin, basilika on hyvä mauste.

no meillä ei oo ollu koskaan mitään vatsavaivoja, ihan rauhassa ollaan edetty kiinteiden suhteen. Kakkaaminenkin sujuu hyvin. Tyttö tykkää hirveesti uusista mauista! Paitsi päärynästä! :D multa löytyis purkkibasilikaa, ettei tuoretta....

Alkuperäinen kirjoittaja jsh:
no meillä ei oo ollu koskaan mitään vatsavaivoja, ihan rauhassa ollaan edetty kiinteiden suhteen. Kakkaaminenkin sujuu hyvin. Tyttö tykkää hirveesti uusista mauista! Paitsi päärynästä! :D multa löytyis purkkibasilikaa, ettei tuoretta....

Joo, no se on hyvä juttu et on kaikki sujunu hyvin. Suosittelisin kuitenkin, että tutustuisit noihin vauvan ruokaohjekirjasiin. Niissä on usein hyviä ohjeitakin vauvan ruokiin.

Kirjanensmirjanen. Hohhoijjaa! Yhtään vauvanhoito-opasta en ole lukenut. Enkä lue! :D
No joo... kaikki tyylillään. Mutta joku Nestlen vauvanruokaopus? Mielummin kilautan kaverille tai neuvolaan, jos epätietoisuus iskee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jsh:

Joo, no se on hyvä juttu et on kaikki sujunu hyvin. Suosittelisin kuitenkin, että tutustuisit noihin vauvan ruokaohjekirjasiin. Niissä on usein hyviä ohjeitakin vauvan ruokiin.

Yhteistyössä