vauvalla verta nokasta

meidän pienellä 5vk juoksi aamulla verinokasta..
on pientä flunssaa (yskää ja nenä tukkonen) ja olen keittosuolatippoja tiputellu (tosin niitä on pitäny ajoittain tiputella jo synnäriltä lähtien, ku maito tuhisee nokassa).
voiko nuo keittosuolaripat kuivattaa limakalvoja?
saako näin pienen nenään laittaa a-vitatippoja tai esim. öljyä?
 
Mun mielestä suolatipat kuivattaa limakalvoja. Itse ostin apteekista, apteekkitädin suosittelemana seesamöljyä suihkeena, se on ollut hyvä - menin ostamaan a-tippoja juuri nenänkuivuuteen ja hän sanoi, että ei suosittele niitä kuten ei suosittele keittosuolatippojakaan - menevät vain nenän läpi nieluun - sitäkin on nykyisellään suihkeena + sellaista, jossa keittosuola ja öljy yhdessä.

Meillä pilkotaan sipuli harsoon ja tyynyn viereen tukkoisessa nenässä, auttaa erittäin hyvin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Milsi:
Mun mielestä suolatipat kuivattaa limakalvoja. Itse ostin apteekista, apteekkitädin suosittelemana seesamöljyä suihkeena, se on ollut hyvä - menin ostamaan a-tippoja juuri nenänkuivuuteen ja hän sanoi, että ei suosittele niitä kuten ei suosittele keittosuolatippojakaan - menevät vain nenän läpi nieluun - sitäkin on nykyisellään suihkeena + sellaista, jossa keittosuola ja öljy yhdessä.

Meillä pilkotaan sipuli harsoon ja tyynyn viereen tukkoisessa nenässä, auttaa erittäin hyvin.

Hei, tuohon sipulihommaan vain kommentoisin että oletteko huomanneet miltä koko asunto + vaatteet haisevat tuon sipuli"käsittelyn" jälkeen...? Tai en tiedä, oliko meillä vain erityisen ärhäköitä sipuleita mutta saimme ihan ystäviä myöten kommentteja "hassusta hajusta" ja kyllä meillä silloin löyhkättiinkin, ihan siis ulkona asti haisivat vaatteet :whistle: Noh, vauvan etu on toki tärkeämpi kuin hajuhaitat mutta ihan näin radikaalia vaikutusta en odottanut. ;)
 
Hei, tuohon sipulihommaan vain kommentoisin että oletteko huomanneet miltä koko asunto + vaatteet haisevat tuon sipuli"käsittelyn" jälkeen...? Tai en tiedä, oliko meillä vain erityisen ärhäköitä sipuleita mutta saimme ihan ystäviä myöten kommentteja "hassusta hajusta" ja kyllä meillä silloin löyhkättiinkin, ihan siis ulkona asti haisivat vaatteet :whistle: Noh, vauvan etu on toki tärkeämpi kuin hajuhaitat mutta ihan näin radikaalia vaikutusta en odottanut. ;)
[/quote]

:kieh: on huomattu ja haistettu, mutta ei voi mitään, nokka pysyy auki ja hyvä niin
 
en tiedä saako antaa a-tippoja, yksi apteekintäti niitä ei ainakaan suositellut - en kysynyt kyllä perusteita. hyvä jos höyryllä nenä aukeaa, kokeile ihmeessä sitä sipulihommaa, vaikka hajuhaittoja kyllä tulee. Tsemppistä ja pikaista paranemista sinne
 
apteekista kysäsin, niin heidän mielestä ei ole estettä laittaa vauvan nokkaan a-vitamiini tippoja, joten niitä tässä sinne iltosin tiputtelen..
isäänsä tullu tuo meidän pieni..yhtä herkkänokkanen=kuivat limakalvot
 
Mä en kyllä antaisi vauvalle a-vitamiinitippoja, jotain haittaa liiasta a-vitamiinista on, en nyt muista mitä enkä jaksa googlettaa... Mutta senhän vuoksi maksankin syöntiä rajoitetaan raskaana ollessa ja pikkulapsilta.
 

Yhteistyössä