Vauvalla 39 kuume ilman muita oireita?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja villiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

villiäinen

Aktiivinen jäsen
28.04.2008
1 139
0
36
Mikäs ihme se meidän kuopusta vaivaa kun nyt muutamia päiviä kuumetta n.39 pepusta mitattuna,ei flunssaa tms :/ ? Kuumetta nyt 3:tta päivää.Huomiseksi vasta sain lastenlääkärille ajan.Kuinka kauan vauvarokko pitää kuumetta ennen näppyjä?Meillä vain esikoisella on ollut ja siitä aikaa jo usemapi vuosi niin en enää muista,keskimmäisellä (1,5v) en ole sitä ainakaan huomannut,liekö tuleekaan kaikille...Vai mikä ihme tuota pientä nuppua vaivaa?Ikää kun on vasta 4,5kk niin ei osaa kertoakaan :whistle: Itkuinen on ja yöllä normisti hyvin nukkuu mutta viime yönä valvoi 2-6,ajattelin että maha kipeä kun illalla maisteltiin sosetta mutta oli kun tulessa aamulla sitten niin liekö tuo mahaa itki vai jotain muuta...

tai virtsatieinfektio.meidän pojalla oli ja se nosti pelkästään kovan kuumeen ilman mitään muuta.tarkkaile pissaako lapsi normaalisti,jos ei niin kävisin lääkärissä,että katsovat sen pissan.

Mä en oikeen pääse päivystykseen kun mulla on yht.kolme lasta josta vanhin 3,5v ja vaikea kyllä lähteä moneksi tunniksi jonottaa kaikkien kaa sinne :( Yks korvatulehdus lapsella ollut,2kk mutta silloin oli myös flunssa.Jälkitarkastuksessa korvat oli ok...Toivotaan et se ois joku selkeä syy =)

Alkuperäinen kirjoittaja villiäinen:
Mä en oikeen pääse päivystykseen kun mulla on yht.kolme lasta josta vanhin 3,5v ja vaikea kyllä lähteä moneksi tunniksi jonottaa kaikkien kaa sinne :( Yks korvatulehdus lapsella ollut,2kk mutta silloin oli myös flunssa.Jälkitarkastuksessa korvat oli ok...Toivotaan et se ois joku selkeä syy =)

Mut kyl toi niin korkea kuume on ja jo kolmatta päivää että yritä vaan jotenkin päästä päivystykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja villiäinen:

nokun korvatulehdus tulee niin erilailla ainakin meillä aina..joskus tulee kuumeen kera, joskus flunssan.joskus yskän kanssa joskus ihan ilman oireita ja joskus tulee samalla silmätulehdus..sinuna kyllä veisin tänään sinne lekuriin..

Ei korvatulehduksen yhteydessä aina ole flunssaa. Sinuna veisin kyllä päivystykseen tänään. Varsinkin kun noin pienestä on kyse niin ilman muuta vaikka se hiukan hankalaa olisikin.

Pitää soittaa vielä,mutta päivällä kun soitin niin sanoivat ettei ole tarvetta tänään lääkärille (kun epähuomiossa mainitsin,että huomenna aika yksityiselle lastenlääkärille klo 11)...

Yhteistyössä