Vauvakuume ajaa meidät eroon..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pattitilanteessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pattitilanteessa

Vieras
Tää tilanne on ihan kauhea, en olis ikinä uskonut että tälläistä vielä koen :(

Ollaan mieheni kanssa oltu yhdessä pian 8 vuotta. Meillä on 1 yhteinen lapsi ja 1 ei miehen biol. lapsi. Ennen kuopusta puhuttiin lapsista ja tein selväksi että lapsia haluan ja mielellään useamman. Mies sanoi että kerkeehän sitä, ei ainakaan vielä halua. Kuopus on vahinkolapsi, oikein toivottu ja rakastettu tietenkin, mutta täysin vahinko. Aluksi miehelle oli kova paikka, mutta lapsen synnyttyä on ollut aivan myyty ja mitään parempaa ei voisi elämältä toivoakaan.

Minä olen kohta 4 vuotta puhunut toisesta lapsesta. Teininä suunnittelin tätä vaihetta elämässäni; olisin kotiäitinä ja lapsia olis suht pienillä ikäeroilla useampi. Rakastan olla kotona, täyttää äidin ja vaimon tehtävää. Mies on ilmoittanut kantansa jo kuopuksen synnyttyä, ei ehkä halua lapsia enää yhtään :( Keskustelut aiheesta on mennyt aina niin että mies ei täysin kiellä mutta ei osaa sanoa milloin voisi olla seuraavan lapsen aika. Tavallaan on aina antanut mulle toivoa, mutta kuitenkin loppujen lopuks tyrmää.

Vuosi sitten uli lopullinen kanta, kun oikein painostin että miehen pitää puhua asiasta rehellisesti. Ei halua lapsia. Ensin ajattelin vain sopeutua asiaan ja ehkä ajan kuluessa miehen mielikin voisi muuttua.. Mutta ei, en vain sopeudu, vaikka kuinka etsin uutta sisältöä elämälleni, olen löytänyt uusia harrastuksia, olen keskittynyt olemassa oleviin lapsiin, aloitin opiskelemaan uutta ammattia.. Ei, alan löytää jo itsestäni masennuksen merkkejä ja huomaan että sisimmässäni alan vihaamaan miestäni kun ei anna minun lisääntyä. Tää on siis aivan kauheeta.

Mietin eroa joka päivä. Rakastan meistäni en voi kuvitella elämää kenenkään muun kanssa, mutta en jaksa näinkään. Mitä ihmettä tässä voi tehdä. Onko ketään jolla kokemuksia yksipuolisesta vauvakuumeesta, mielelläni kuulisin miten muiden tarinat on edenneet.

Onko mitään takuita, että sä saisit sen kolmannen lapsen, vaikka eroaisit nykyisestä miehestäsi ja rikkoisit nykyisten lasten kodin?

Jos nyt eroaisit, kuinka kauan sulla menisi uuden miehen löytämiseen? Erosta toipumiseen jo yksinään voisi mennä vuosia, sitten vielä odottaisit että uusi sopiva mies osuu kohdalle, hänen kanssaan tutustuisit, tapailisit, seurustelisit jne mieluummin useita vuosia, ennen kuin olisit varma, että hän on sopiva mies isäksi. Yrittäisit saada uusioperhettänne toimimaan.

Kuulostaako nyt kuitenkaa ihan niin houkuttelevalta, että lähtisit hyvästä suhteesta ja rikkoisit olemassaolevien lastesi kodin ihan vaan siksi, että mahdollisesti voisit sitten joskus löytää uuden äijän ja tehdä vielä yhden lapsen?

on kaksi lasta, olisin halunnut lisää, mutta mies teki selväksi ettei halua. Mulle perhe on kaikki kaikessa ja olen tosi onnellinen mieheni kanssa. Ei tullut mieleenkään, että olisin rikkonut perheen, jonkun vauvakuumeen takia. Mies on aikoja käynyt vasektomiassa ja tosi onnellisia ollaan. Kaikkea ei voi saada ja lapsiluvun nyt mielestäni ratkaisee se, joka niitä ei halua. En ole itse asiassa miettinyt koko juttua enää vasektomian jälkeen.

Kuinka paljon osallistut taloudellisesti perheen elatukseen? Nykypäivänä harva mies haluaa vaimon ja lastensa äidin... moni haluaa tasavertaisen kumppanin. Voisiko tilanne olla toinen sitten, kun olet valmistunut ja käyt töissä?

Ymmärrän. Kun lapsenkaipuu iskee, niin siitä on vaikea päästä yli... Toisaalta, kun kaksi lasta jo on, niin kehottaisin pitämään perheen kasassa ja jatkamaan elämää. Ehkä se mieskin herää haluamaan kolmatta vielä joskus, ja jos ei, niin teillä on kuitenkin jo lapsia. Tilannehan olisi ihan toinen, jos kyse olisi lasten hankinnasta ylipäätään, jos puolisosi ei haluaisi sitä ensimmäistäkään. Siinä on jo elämäntavoitteet lähtökohtaisesti erilaiset, jolloin kannattaa harkita sitä yhdessäoloa muutenkin.

Mutta siis ymmärrän kyllä, miten tuollainen tilanne hiertää parisuhdetta. Pelkästään sen takia en kuitenkaan itse olisi valmis parisuhdetta lopettamaan. Voi, kun jotenkin voisit saada miehesikin tuntemaan sen ihan oikeasti fyysisen vauvantarpeen... Voisi paremmin ymmärtää tilannettasi. Koita puhua, rauhallisesti ja alustaen, hänelle lapsitoiveestasi? Perustele järkisyillä ja sovi vaikka vuoden-parin (en tiedä ikääsi tietenkään) vauvatauko, jonka jälkeen laitatte uudelleen harkintaan. Näin meillä päästiin samankaltaisesta tilanteesta yli, toivottavasti teilläkin.

tuo on pakkomielle, ei mikään kuume! Nyt otat JÄRJEN käteen ja mietit, että minkä takia rikkoisit hyvän parisuhteen ja lastesi kodin? Joskus täytyy tyytyä siihen mitä on ja olla onnellinen siitä mitä on. Keskity lapsiisi, opiskele ja mene töihin. Siinä sisältöä elämään. Matkustelkaa ja nauttikaa perheestänne!

Niin sitä vielä, että todennäköisesti sinulla onkin masennus, mutta vaan projisoit sitä tuohon vauvakuumeeseen, luulet että se vauvan saaminen muuttaisi elämäsi. Onnellisuus on kuitenkin aivan muualla kuin lapsimäärässä. Kannattais hoidattaa toi masennus.

Ongelmasi perusta on jossain muualla kun siinä, että mies ei halua kolmatta lasta ja sinä haluat. Suosittelisin vakavasti menemään terapiaan ja kaivamaan sitä kautta todelisen ongelman esiin.

[QUOTE="Unelma-anelma";23057719]Niin sitä vielä, että todennäköisesti sinulla onkin masennus, mutta vaan projisoit sitä tuohon vauvakuumeeseen, luulet että se vauvan saaminen muuttaisi elämäsi. Onnellisuus on kuitenkin aivan muualla kuin lapsimäärässä. Kannattais hoidattaa toi masennus.[/QUOTE]

Täysi peesi.

Voi että kun tutun kuuloinen tilanne - meillä lähes sama kuvio päällä.. En osaa siis kertoa kuinka tilanne voisi päättyä, sillä itselläkin kaikki avoinna.. Tuntuu tosi pahalta että olen jopa välillä ajatellut avioeroa tilanteen takia, mutta jotenkin ahdistaa hirveästi myös se ettei mies voi "myöntyä". Minulle suurimman stressin tekee se että minulla on edessä tänä vuonna iso leikkaus, jonka tehtyä raskaus on joidenkin lääkärien mukaan mahdotonta.. Mies voisi ajatella 3. lasta muutaman vuoden päästä, mutta tämän leikkaukseni takia lasta pitäisi yrittää nyt tai ei koskaan. Mies vaan ei ole valmis.. Hänellä 2 riittäisi, ja olisi kuulema jo yksikin riittänyt.. Minua loukkaa se ettei mies pysty ymmärtämään tilannetta ja joustamaan suunnitelmissaan tämän "yllätysleikkauksenkaan" edessä. Olen myös itse jo 35v. joten eipä tämä ikäkään anna hirveästi anteeksi lasten hankintaa ajatellen.

Olen yrittänyt myös pyöritellä ajatusta siitä ettei kolmatta tulisikaan, mutta en vain pysty sitä hyväksymään. Minulta on liikaa vaadittu että menettäisin mahdollisuuden kolmanteen lapseen.. Eri asia on toki se tulenkokaan raskaaksi yms.!

Eikä itselläni syynä kolmannen haluamiseen ole vain "vauvakuume", kyllä tilanne on kokonaisvaltaisempi.. Ja tuosta ap:n mainitsemasta masennuksesta - kuulostaa tuokin tutulta, vaikka muuten elämässäni minulla ei masennukseen ole taipumusta ollutkaan niin tämä asia ja siihen liittyvät jutut ovat sen suuntaisia fiiliksiä aiheuttaneet..

Pattitilanteita nämä ovat! Ja eipä taida kukaan muu pystyä auttamaan vaan itse nämä täytyisi jotenkin klaarata..

[QUOTE="tutulta kuulostaa";23057741]Hänellä 2 riittäisi, ja olisi kuulema jo yksikin riittänyt.. Minua loukkaa se ettei mies pysty ymmärtämään tilannetta ja joustamaan suunnitelmissaan tämän "yllätysleikkauksenkaan" edessä. [/QUOTE]

Luepas nyt uudelleen toi kirjoittamas kohta... Miehelle olisi riittänyt 1 lapsi, suostui sitten sun mieliksi tekemään toisenkin, ja nyt sä olet LOUKKAANTUNUT kun MIES ei ymmärrä tilanne eikä suostu JOUSTAMAAN!!! HERÄÄ!!!

[QUOTE="tutulta kuulostaa";23057741]Hänellä 2 riittäisi, ja olisi kuulema jo yksikin riittänyt.. Minua loukkaa se ettei mies pysty ymmärtämään tilannetta ja joustamaan suunnitelmissaan tämän "yllätysleikkauksenkaan" edessä. [/QUOTE]

Luepas nyt uudelleen toi kirjoittamas kohta... Miehelle olisi riittänyt 1 lapsi, suostui sitten sun mieliksi tekemään toisenkin, ja nyt sä olet LOUKKAANTUNUT kun MIES ei ymmärrä tilannetta eikä suostu JOUSTAMAAN, jotta hankkisitte vielä KOLMANNENKIN lapsen!!! HERÄÄ!!!

tutulta kuulostaa:

Aika uskomattomalta kuulostaa, että tuollaisen syyn takia eroa harkitaan. Olisin kyllä todella todella loukattu, jos mies edes puhuisi erosta siksi, että hän haluaisi kolmannen lapsen ja minä en! Lapsien hankkiminen ei ole mikään JOUSTAMISkysymys. Kun lapsi syntyy, on sen vanhempana koko loppuelämänsä, ei se ole mikään "jaksanko vielä yhden vauvavuoden" -tyyppinen juttu.

[QUOTE="Unelma-anelma";23057769]tutulta kuulostaa:

Aika uskomattomalta kuulostaa, että tuollaisen syyn takia eroa harkitaan. Olisin kyllä todella todella loukattu, jos mies edes puhuisi erosta siksi, että hän haluaisi kolmannen lapsen ja minä en! Lapsien hankkiminen ei ole mikään JOUSTAMISkysymys. Kun lapsi syntyy, on sen vanhempana koko loppuelämänsä, ei se ole mikään "jaksanko vielä yhden vauvavuoden" -tyyppinen juttu.[/QUOTE]

Niin totta! Sen takia mäkin koin, että en halua painostaa miestäni. Vanhemmuus on tosi iso asia ja kyse on monesta muustakin asiasta kuin siitä, että "mutta kun mä haluuun".

Sulla on päässä vikaa ja pakkomielle. Ymmärtäisin vielä, jos teillä ei olisi lainkaan lapsia eikä miehesi suostuisi yhteenkään, mutta tuo tilanne on kyllä jo hieman erikoinen. Että rikkoisit nykyisen perheesi tuon takia?

Miehesi on varmaan elättänyt sinua ja teidän perhettä? Ehkä se ei tahdo tehdä sitä lopunikää.

Minusta pitää se saada se lapsi, jota niin kovin kaipaa. Minusta on törkeää, että miehesi voisi riistää sen sinulta.Hän ei voi tosissaan sinusta välittää tarpeeksi, jos mieluummin menettää sinut, ja senkin syntymättömän lapsen, jota todellisuudessa rakastaisi täysin sydämin, jos teillä vahinko kävisikin toistamiseen. Sinun onnettomuutesi on varmasti nyt suurempi, kuin olisi hänen onnettomuus uuden lapsen myötä. Sinun täytyy pohtia asiaa tältä kannalta miehesi kanssa, ja jos häntä ei yhä liikuta, niin sinulla on todella vaikeita päätöksiä edessä.

Eikös mies ole jo joustanut kun on halunnut niitä lapsia enemmän kuin yhden (ainakin tälle toiselle nimimerkille) kuinka paljon niiden miesten pitää joustaa? elättää, käydä töissä ja kotona nainen vaan vaatii? lisää lapsia. Kyllä nykymieskin on aika kovilla.

Mä en osaa sulle oikein hyviä neuvoja antaa, valitettavasti..
mutta sitä haluaisin kysyä, että sulla on siis ollut selvä haave ja suunitelma isosta lapsikatraasta ja kotiäitiydestä. Mutta kai sulla on ollut joku ajatus siitä, mitä sitten kun lapset ovat jo vähän isompia, kouluikäisiä ja enemmänkin? Eivätkä niin tarvitse mitään kotiäitiä enää.. niin mitä olit ajatellut tekeväsi siinä elämänvaiheessa, mikä oli haaveesi sille kohdalle? Voitko mitenkään ajtella "siirtyväsi" siihen jo aikaisemmin ja toteuttavasi tätä toista haavetta sen sijaan?

Minusta pitää se saada se lapsi, jota niin kovin kaipaa. Minusta on törkeää, että miehesi voisi riistää sen sinulta.Hän ei voi tosissaan sinusta välittää tarpeeksi, jos mieluummin menettää sinut, ja senkin syntymättömän lapsen, jota todellisuudessa rakastaisi täysin sydämin, jos teillä vahinko kävisikin toistamiseen. Sinun onnettomuutesi on varmasti nyt suurempi, kuin olisi hänen onnettomuus uuden lapsen myötä. Sinun täytyy pohtia asiaa tältä kannalta miehesi kanssa, ja jos häntä ei yhä liikuta, niin sinulla on todella vaikeita päätöksiä edessä.

Ei todellakaan ole törkeää riistämistä mieheltä, jos hän ei halua enää kolmatta lasta elätettäväkseen... Etenkään kun on alunperinkin kertonut, ettei ehkä halua useaa lasta. Jos vaimon pakkomielle lapsesta on tuota luokkaa, niin en yhtään ihmettele vaikka alkaisi tunteetkin jo hiipua vaimoa kohtaan. Eivät miehet ole mitään siitosoreja!

Mies on vaan elättämistä ja siittämistä varten, niinkö? Eikö nainen voi jo keskittyä siihen elämään niiden olemassa olevien lasten ja miehen kanssa ja keskittyä vaikka työntekoon haaveilun sijaan.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;23057683:
on kaksi lasta, olisin halunnut lisää, mutta mies teki selväksi ettei halua. Mulle perhe on kaikki kaikessa ja olen tosi onnellinen mieheni kanssa. Ei tullut mieleenkään, että olisin rikkonut perheen, jonkun vauvakuumeen takia. Mies on aikoja käynyt vasektomiassa ja tosi onnellisia ollaan. Kaikkea ei voi saada ja lapsiluvun nyt mielestäni ratkaisee se, joka niitä ei halua. En ole itse asiassa miettinyt koko juttua enää vasektomian jälkeen.

Minuakin auttoi se, että miehelle tehtiin vasektomia. Asiasta tuli konkreettinen enkä elätellyt enää turhia toiveita.