Vauvakarstaa otsassa ja kulmakarvojen alueella, millä pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "TMV"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"TMV"

Vieras
Vauvallemme on ilmaantunut karstaa otsaan ja kulmakarvojen väliin, mietin että milläköhän sitä kannattaisi ottaa pois... Hiusten alueelta olen poistanut karstaa vauvaharjalla, mutta tuntuisi ikävältä harjata sillä kasvojen ihoa kun onhan se aika karkea kuitenkin. Vinkkejä?

Aika siihen auttaa, joskus voi öljyn avulla rapsutella sormilla, mutta en lähtis väkisin hinkkaamaan. Eipä tuosta haittaakaan ole ja tosiaan lähtee ajan kanssa pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Laina elämää;28690382:
Vauvaöljyllä?Natusanilla oli ainakin joskus hoitoöljyä...Apteekista saa jotain öljyä,nimi alkaa C-kirjaimella...en muista...

Ceridal-öljy? Olen käyttänyt sitä tai ihan tavallista rypsiöljyä päälaen karstan pehmittämiseen, mutta mietin että millä sitä karstaa voisi rapsutella kasvoista pois...

Ceridal-öljy? Olen käyttänyt sitä tai ihan tavallista rypsiöljyä päälaen karstan pehmittämiseen, mutta mietin että millä sitä karstaa voisi rapsutella kasvoista pois...

Toisaalta raaputuskin saattaa aiheuttaa ihovaurioita...mie joskus tositosi varoen kynnellä rapsuttelin..ja sit sellasella pehmeänkarhealla ihon pesusienellä...mutta äärettömän varovasti,eka "liottelin" öljyllä..

[QUOTE="vieras";28690391]Aika siihen auttaa, joskus voi öljyn avulla rapsutella sormilla, mutta en lähtis väkisin hinkkaamaan. Eipä tuosta haittaakaan ole ja tosiaan lähtee ajan kanssa pois.[/QUOTE]

Nii, en haluaisi tosiaan väkisin hinkata ettei mene iho rikki... Se on vaan niin ruman näköistä, ja vauva on muutaman kerran raapaissut sitä itse niin että se on lähtenyt hilseilemään irti. Olen yrittänyt varovasti irrottaa sitä pesulapulla kylvyn yhteydessä, kun iho on valmiiksi pehmennyt, mutta ei se oikein tahdo lähteä (enkä viitsi ruveta hankaamaan). Mutta ehkä mieluummin sitten jätän sen olemaan kuin irrottelen väkisin. :)

Yhteistyössä