Vauvajoogaa, -jumppaa tai muskaria Hgin seudulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minimi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

minimi

Jäsen
05.06.2007
206
0
16
Laitetaanpa tämä kysymys laajemmaltikin:
Siis kysymys kuuluu vauvajoogasta, onko kukaan Hgin seudulla jo käynyt tai menossa, tietoa minkälaisia on tarjolla? Tai vauvajumppa? Hintaa?
Entä muskareita? Vastaako kirkon perhepiirit jossa lastenohjaaja mukana, ollenkaan tollasta muskaritouhua?

Kävin ennen raskautta Astangajoogassa ja siellä on kyllä sellainen "joogaa vauvan kanssa", mutta siinä ei vauva osallistu vaan on vain varattu sali vauvallisille, jolloin vauva voi olla vieressä eikä haittaa jos pärähtää itkemään keskenkaiken.
Minua kiinnostaisi sellainen vauvajooga, jossa vauvakin olisi jollain tavalla mukana. Näytti ainakin Manipuralla ja Hgin joogayhdistyksellä olevan (Shantin sivut ei toimi), toinen maksoi 10x 100e ja toinen vain 5e/kerta, onko kellään kokemuksia näistä?

Manipurassa kävin mammajoogassa ja olen miettinyt tuohon vauvajoogaan menoa myös, mutta taitaa nyt tältä keväältä jäädä. Mammajoogasta jäi hyvät kokemukset, vauvajoogasta ei siis ole kokemuksia. Manipuran tilat ovat vauvan kanssa olemiseen vähän ahtaanlaiset (vessa on tosi pieni, ei hoitopöytää, vaunut joutuu jättämään ulos jne.), mutta hyvinpä nuo mammat vauvoineen näyttivät siellä pärjäävän. Vauva-äiti-ryhmä nimittäin joogasi siellä ennen meitä. :)

Meillä seurakunta järkkää noiden perhepiirien lisäksi erillistä muskaria 0-1-vuotiaille, mutta siitäkään ei ole vielä kokemusta. :whistle: Vauva on nyt kaksiviikkoinen ja ajattelin, että jos joskus maaliskuussa aloittelisi, mikäli ryhmään mahtuu. Kattelen sitten, että onko minkämoista menoa, mutta mun mielestä alle vuoden ikäinen ei vielä tarvitse sen ihmeellisempää tai laadukkaampaa menoa, kuin että lauletaan kimpassa. =) Kysele omasta seurakunnastasi, että onko heillä olemassa erillistä muskaria tai voitko mahdollisesti osallistua naapuriseurakunnan menoihin. :)

Yhteistyössä