Vauvahaaveet ja aikainen keskenmeno yms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva(ko)mamma?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva(ko)mamma?

Vieras
heipähei! elikkäs olisiko täälä ketään neuvomaan tai kohtalotovereita hyvine vinkkeineen..? :) Olemme siis kauan haaveilleet lapsesta ja nyt sitä kovasti yritämme. Missä vaiheessa uskallan tehdä raskaustestin? Tiedän sen kyllä siis milloin sen voi tehdä. Mutta pelkään niin paljon että jos testi näyttää plussaa niin tuleekin aikainen keskenmeno tai jotakin muuta? Voiko tälläistä välttää mitenkään? Varmaan paras tapa olisi ettei unelmat kaadu niin odotella vaan tarpeeksi pitkälle vaikka kuukautisia ei näkyisi. Mutta tämä on niin toivottu tapaus että ei millään malta odottaa testin tekoa :( Kuukautiseni olisi pitänyt alkaa tänään, mutta en odota vielä liikoja..loppu viikosta ajattelin testin tehdä jos (toivottavasti) kuukautisia ei näy. Pelkään vaan niin paljon että jos positiivinen tulee niin yht äkkiä kuukautiset alkaisivatkin kuitenkin :( Olen netistä, kirjoista jne lukenut todennäköisyys prosentteja jne. eli ihan vieras asia ei ole.

Heippa! Niinkus varmaan tiedätkin, niin jos km on tullakseen, niin eipä sille valitettavasti oikein mitään voi. Itse olen ajatellut, että jahka (jos!) tärppää, niin yritän alusta asti olla mahdollisimman rennoin mielin ja nauttia niin pitkälle kuin luoja suo, oli se sitten km:oon asti tai sitten loppuun saakka. Tietysti itse päätät koska testin teet, mutta luulen että kaikista suurista päätöksistä huolimatta se tulee tehtyä aika pikaisesti ;) Ja nimenomaan niin, että jos se kuumottaa kaapissa, niin sen vaan repii sieltä ja auki ja sitten vaan tekee, itsellä ainakin on joskus ollut ajatuksena että testaan vasta parin päivän päästä kun on selvästi myöhässä tms., mutta seuraavassa hetkessä huomaan että oho, se menikin jo :D ! Itsekin olen kokenut aikaisen keskenmenon (/kohdunulkoinen?), eikä se tuntunut niin pahalta kuin olisin luullut etukäteen. Tai itse ainakaan en kokenut menettäväni vauvaa (toki joku kokee asian niinkin ja se suru heille suotakoon), menetin vaan toiveen, joka alkoi mutta josta ei ollut sen pidemmälle, enkä sitä sen enempää oikeastaan miettinyt. Ainakin se todisti, että minusta ainakin ON siihen puuhaan, uho päällä seuraavaa uutta mahdollisuutta kohti!

Saanko kysyä kauanko olette yrittäneet? Kerrohan sitten testin tulos, toivon lujasti että se on toivomasi :) !

Siis emme ole varsinaisesti sen kummempaan yrittäneet, paitsi nyt vasta aloitimme.. Että ihme kyllä melkein olisi jos heti näin kävisi :) Veikkaan kyllä kanssa että tuon testin kanssa en pysty sen kummemmin viivyttelemään :)

Tulee jos on tullakseen, keskenmeno meinaan.

Alkuraskauden keskenmenon pelkäämisen takia on ihan turha siirtää testausta. Vaikka siirtäisit testin tekemistä viikolla tai kolmella, keskenmeno voi tulla vaikka seuraavana päivänä testauksesta jos on tullakseen. Eikä tuohon oikein itse voi mitenkään vaikuttaa tai sitä itse aiheuttaa, et varsinkaan testaamalla.

Kannattaa vaan ottaa asenne, että jos se menee alkuviikoilla kesken, niin ainakin sinä raskaudut! :) Tuo kyseinen alkio vaan oli niin huono, ettei siitä ollut kehittymään pidemmälle. Osa on, vaikkei mitään vikaa itsessä tai puolisossa olisikaan. Jos esimerkiksi alkion sydämessä on vakavia kehitysongelmia niin ettei se kehity lähes ollenkaan, ei tuosta saa elävää lasta vaikka mitä tekisi. Parempi sen on abortoitua pois mahdollisimman varhain, kuin kuolla esimerkiksi viimeisillä raskausviikoilla kohtuun.

eikös yleensäki sanota et kannattaa testata vasta viikko sen jälkeen kun kuukautiset olisi pitäneet alkaa. ja jos kovasti jännittää tuo keskenmeno niin yksityisellä voi käydä varhaisultrassa rv7 alkaen, silloin pitäisi sydämenlyönnit löytyä.

Yhteistyössä