Vauvaelämää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin meillä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näin meillä

Vieras
Vauvamme oppi nukkumaan noin 3 kk iässä pinnasängyssä aamuyöhön asti, söi rintaa ja nukkui vielä monta tuntia, ajateltiin että onpas meillä ihana vauva kun saamme itsekin nukkua. Nyt tuli ikää puoli vuotta jolloin vauvat yleensä oppii nukkumaan täydet yöt mutta ei meidän vauva, vaan kohta kaksi viikkoa on heräillyt 1-2h välein ja haluaa nukkua vain perhepedissä!

Aaargh, olishan se pitäny arvata!!! Eihän sitä voi päästä helpolla kun vauvaelämästä kyse :)

(Ps. oliskohan hampaita tulossa)

Ai. Meillä ei 1v1kk vieläkään nuku heräämättä 1-2krt yössä. Söi vielä tissiäkin 2-3 krt/yö 10kk iässä.Mut sit mä sain tarpeekseni. Siirrettiin omaan huoneeseen ja jätettiin tissi. Johan parani yöt, nyt kun herää, laitan vaan tutin ja peittoa takasin (potkii pois ja herää kai viluun?) ja uni jatkuu. Ei se aina niin mene. Ja noi hampaat, ne on sit oma lukunsa...

Olisikohan lapsen kiintymisessä joku erityinen vaihe, että tarvii enemmän syliä ja läheisyyttä. Itse olen niin perhepeti-ihminen, että suosittelen ottamaan hetkeksi viereen, jos vaikka nukkuisi paremmin. Jos perhepeti ei sovi teille, voit kokeilla illalla olla enemmän vauva sylissä, ja muutenkin enemmän tankata lapseen läheisyyttä ennen nukkumaan menoa..

Alkuperäinen kirjoittaja Ymmärrän:
Olisikohan lapsen kiintymisessä joku erityinen vaihe, että tarvii enemmän syliä ja läheisyyttä. Itse olen niin perhepeti-ihminen, että suosittelen ottamaan hetkeksi viereen, jos vaikka nukkuisi paremmin. Jos perhepeti ei sovi teille, voit kokeilla illalla olla enemmän vauva sylissä, ja muutenkin enemmän tankata lapseen läheisyyttä ennen nukkumaan menoa..

Tätä minäkin ajattelin niin olen yrittänyt helliä enemmän mutta ei ole auttanut :( perhepeti ei oikein sovi meille ku en osaa nukkua vauva vieressä, univelan kanssa pärjää mutta selkäni on niin kipeä aamuisin etten pysty nostamaan vauvaa lattialta ylös..

meillä on täällä 2v10kk joka herää joka yö ainakin kerran, pissalle yleensä tai sitten pahaan uneen. Nukkui 7kk-1v heräämättä, sitten tuli kauhukohtaukset joskus 1,5v iässä, huudettiin kaiket yöt. Sitten noin 2v oli taas rauhallista, ja nyt taas heräillään...

Yhteistyössä