Vauva yöhoitoon??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuori äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuori äiti

Vieras
Haluaisin kysellä kokemuksianne vauvan yöhoitoon laittamisesta. Minkä ikäisenä olette vauvanne sellaiseen antaneet? Minulla on kolmekuinen poika ja minun siskoni ilomielin ottaisi hänet hoitoon yönkin yli mutta minua vähän jännittää että miten se onnistuu. Pelkään että jos lapsi vaikka yöllä alkaa kovasti äitiään kaipaamaan. Vai voiko noin pieni vielä kaivata vierelleen juuri sitä äitiä kun siskokin kovasti häntä rakastaa ja osaa kyllä hyvin hoitaa ja lohduttaa. Ja toinen on se imetys, lapsi on täysimetyksellä mutta hyvin voisin korviketta kerran antaa. En kyllä vielä tiedä miten tuttipullosta ottaa mutta se täytyisi tietysti ensin tarkistaa.
Eli miten pienenä olette hoitoon antaneet ja kuinka on mennyt? Kaipasiko lapsi äitiään?

Toisaalta voi olla että en sitten kuitenkaa näin pienenä uskalla antaa, minulla vain on elämässäni tällä hetkellä hyvin vaikea jakso meneillään joten sisko tarjoutui näin auttamaan että saisin levätä ja miettiä asioitani rauhassa hetken. Kiitos vastanneille!

Minun piti ottaa tyttäreni tyttö eka kertaa yösksi 3:kk ikäisenä mutta se ei onninstunutkaan.
Hän oksensi kaikki korvikemaidon, oli kans imetyksellä ja saanut kyllä korviketta aikaisemminkin ja olin hoitanut tyttären kotona vauvaa aikaisemmin.
Tytär tuli sitten kesken illan vieton ja haki vauvan kotiin. Kotiin päästyään oli vauvakin rauhoittunut.
Sitten sovittiin, että vasta syksyllä katotaan uudestaan ja 7:kk lähtien olikin kerran kuukaudessa mutta vain yhden yön kerrallaan.

Voihan sitä katsoa miten onnistuu ja voi mennä todella hyvinkin.

Jos luotat siskoosi hoitajana, mikä ettei? Etenkin kun sinulle on tärkeää levätä, kuulostaa hyvältä ajatukselta. Vauvan tyytyväisyyden takaa parhaiten levännyt ja tyytyväinen äiti. Kuuntele itseäsi ja toimi sen mukaan. Tietysti syöttökuvio kannattaa miettiä huolella. Voit myös pumpata omaa maitoasi vauvalle. Poissaolonkin aikana kannattaa pumpata, ettei maidontulo vähene.

Kolmikuisena vauva tuskin ihan silminnähden kaipaa äitiä, mutta voisit jättää hoitopaikkaan vaikka käyttämäsi paidan tms. Kaikkein helpointa olisi, jos siskosi voisi hoitaa vauvaa luonasi ja sinä yöpyisit muualla.

Voisiko ajatella, että hoitaja tulisi yöksi teidän kotiin? Näin olisi vauvalla oma tuttu ja turvallinen nukkumapaikka. Ja itse lähtisit kotoa pois. Minulla on 3,5kk vanha poika ja olen huomannut, että päikkärit nukkuu aika huonosti vieraassa paikassa. Joten en ihan heti antaisi yökylään vaan pyytäisin hoitajan yöksi meille.

meidän poika "yritti" olla mummolaan mutta yötä n4-5kk ikäisenä mutta huudosta ei tullut loppua joten se kotiin haettiin.Mutta sitten n.6kk ikäisenä se onnistui ihan hyvin.

Meillä oli yön kolmikuukautisena mummolla hoidossa ja hyvin oli mennyt. Itsellä ja isällä oli tytöstä kova huoli koko ajan, että miten pärjää yms. ja kun aamulla heti kukonlaulusta hakemaan rynnättiin ei ollut kuulemma edes tainnut huomata etteivät äiti ja isi ole paikalla. Eli meillä meni hyvin ja on mennyt myös sen jälkeen. Toiset suhtautuvat erilailla.

Meillä poika ollut mummulassa yöhoidossa ekan kerran 4kk:n ikäisenä ja nyt 6kk:n ikäisenä. tosi hyvin meni ja nukkui siellä jopa paremmin kuin kotona. 4KK.n ikäisenä söi vielä öisin tissiä ja vähän jännitin, että mitä tuumaa kun saakin maidon yöllä pullosta, mutta tosiaan hyvin meni sekin. Laita hoitoon vaan jos siltä tuntuu ja kokeilemalla sen sitten huomaa, että kuis käy sillä yksilöitähän nuo kaikki ovat.