Vauva vuodelle 2016 <3

Onnea NeitiPelargonia plussasta!!

ihanaa ku alkaa plussia tulemaan.. tulispa itsellekki äkkiä.tänään kylläkin vasta kp12.
Kuopusta ehdittiin "tehdä" vuoden ajan,olin menossa jo leikkaukseen kiinnikkeiden poistoon.(minulla todettiin ashermanin syndrooma) mutta viikko ennen leikkaus aikaa teinkin positiivisen testin.vaikka lääkäri sanoi että ei voi tulla raskaaksi ilman leikkausta koska kohtu on melkein muurautunut umpeen kiinnikkeistä.

vuosi sitten kävin tarkistuttamassa kohdun,miltä siellä näyttää ja kaikki oli tosi hyvin.kiinnikkeitä ei ollut silloin ainakaan tullut.Niitä poisteltiin sektion yhteydessä.

Lisää plussia kiitos!:p

No niin. Nyt oon entistä ymmyrkäisempänä täällä. Kuukautiset edelleen loistaa poissaolollaan (33/30) ja eilen bongailin muutamaan otteeseen kipuja jotka oon yleensä liittänyt kuukautisiin. Alavatsan särky (ei enää pikku nipistely), tunne että joku vetäisi navasta taaksepäin, tunne että koko ajan ilmaa masussa, arkuus/herkkyys tuolla alhaalla... Nämä oireet eivät kyllä yleensä koskaan ala ennen vuotoa. Sitten valkovuotoa lykkää aivan järkyttävät määrät ja se tulee ns. kuplina :eek: Tai siis tuntuu selvä kupla ja ryntään vessaan kun yleensä se juuri ollut merkki verestä, mutta eipä siellä mitään verta ole... Muuten voisin kuvitella että olisi nyt ovulaatio koska muuten samanlaiset oireet kuin siinä, mutta se tosiaan oli aivan selkeästi jo silloin kun pitikin. Eilen tein viiden maissa apteq -testin, negatiivinen. En ollut hirveän yllättynyt kun olin ollut pissimättä vain noin tunnin, mutta... Tänään aamulla toinen apteqtesti ja niinikään nega. Hmhm en vaan tajua :O Kuukautiset mulla olleet sen yksitoista vuotta ja sen aikana myöhästyneet maksimissaan kaksi päivää, kävin just vanhoja päiväkirjoja ja kalentereita läpi hermostuneisuuksissani ja kaikki löytämäni merkinnät kuukautisista maksimissaan sen kahden päivän heitolla. Pillereitä söin sen neljä vuotta ja ilman niitä nyt oltu marraskuun alusta lähtien, ekat menkat pillereiden lopettamisen jälkeen oli noin 10pvä myöhässä mut muuten ollut kyllä toosi tarkkaa taas, viime kiertoa lukuunottamatta missä oli se päivän heitto. Hmh. Pitäis oikeasti kyllä olla miettimättä tämmöisiä, mutta... Viime kierrossa kun sattui vasen kylki ihan hirveesti ja syyllinen oli kysta, niin mikä nyt sit on pielessä ku ei tuu menkkoja ja testi on nega :eek:

Viimeksi muokattu:
NeitiPelargonia: Onnea ensimmäiselle plussaajalle!

Täällä jännäillään, kuukautisten alkamispäivä on tänään, siis jos kierto on 28 päivää. Juuri eilen kattelin kalenterista että esikoisen jälkeen kierto on vaihdellut 24-36 päivää. Mutta oireiden perusteella ovulaatio kyllä oli kaks viikkoo edellisistä kuukautisista eli noin 28 päivää pitäis olla. Jos sitä kuitenkin vielä viikon malttais odotella ennen testaamista ni ois ainakin varmaa.. Raskaustesti kyllä kaapista jo löytyy! :)

Esikoisen raskausaika oli helppo, edes harjoitussupistuksia en saanu ja synnytyskin oli nopea. Poika syntyi viikolla 41+1 aamuyöllä ja vielä edellisenä aamuna kävelin parin kilsan lenkin eikä mitään merkkiä supistuksista (arvatkaa ottiko silloin päähän). No iltapäivällä sitten alkoivat supistukset ja iltaa kohden oli selvää että nyt on menoa. Hieman ennen 11 illalla saavuttiin sairaalaan ja alkututkimuksessa kätilö totes että 3cm auki. Siirryin ammeeseen kärvistelemään ja kun ammeaika alkoi olla lopussa tuntui että jokin kiva kipulääke olis paikallaan. Siirryttiin sitten saliin ja sain aquarakkulat selkään kun alaselkään koski koko ajan supistusten välissäkin. Kätilö ryhtyi katsomaan tilannetta ja kerkes kysyä olinko mitä ajatellut kivunlievityksestä, kun totesi että kohdunsuu on kokonaan auki ja voin ponnistaa kun siltä tuntuu. Se siitä kivunlievityksestä, pari henkosta ilokaasua ja poika maailmaan! Avauduin siis n. puolessatoista tunnissa kolmesta sentistä kymmeneen senttiin ja sairaalassa ehdittiin olla kolmisen tuntia ennen vauvan syntymää.

Koska ekalla kerralla oli hyvä tuuri sekä raskausvaivojen että synnytyksen suhteen, nyt sitten mietityttää miten seuraavalla kerralla. Saanko kaikki mahdolliset vaivat ja päälle pitkittyneen synnytyksen? Ja jos avautumisvaihe nopeutuu tai jopa puolittuu, niin kuinka kiire tulee sairaalaan?! onneksi matkaan menee vaan 10-15 min, mutta silti mietityttää..
Miten teillä, joilla on useampia lapsia, ovatko raskausajat olleet vaivojen ja oireiden suhteen samankaltaiset vai onko ollut paljon eroavaisuuksia? Synnytyksiä tuskin kahta samanlaista on kellään, mutta kertokaa toki niistäkin. Kokemuksia on aina kiva kuulla. :)

Erityisiä pelkoja oikeastaan minkään suhteen ei minulla ollut esikoista odottaessa. Menin asenteella että tulee mitä tulee, katsotaan sitten tilanteen mukaan. Myöskään synnytystä en osannut jännittää tai suunnitella, enemmänkin aloin tuskastua että eikö se koskaan synny, kun meni viikon yli lasketunajan. Tätä toista haaveillessa ei myöskään sairaudet tai keskenmenot mietitytä, vaan enemmänkin se, miten perhe muuttuu yksilapsisesta kaksilapsiseksi ja kaikki mitä siitä sitten seuraa alkaen siitä miten kädet riittää ja päättyen siihen miten esikoinen suhtautuu. No, näitä on turha etukäteen murehtia, tulisi nyt ensin se plussa sinne testiin! :)

Moikka,

Liittyisin uutena mukaan :) Yritys on alkutekijöissään eikä listaankaan voi oikein mitään kunnolla laittaa kun kuukautiset ovat imetyksen takia vielä kadoksissa. Mutta tulee jos on tullakseen ja välillä testaillaan varmuuden vuoksi. Pari viikkoa sitten tein yhden testin kun kuukautisia ei tosiaan ole kuulunut mutta negaa näytti. Toivottavasti alkaisivat pian että olisi jotain toivoa raskautumisesta.

Meiltä löytyy pojat 8kk ja 5v eli kolmas lapsi siis toiveissa :) Edelliset raskaudet ovat alkaneet ekalla ja tokalla yrityskierrolla ja tietysti toivon että nytkin onnistuisi yhtä nopeasti. Nyt kyllä mennään enemmän tjottaillen kun ei tosiaan ole ovulaation aikataulusta tietoakaan.

Nimimerkki: mariet , Ikä 27, <3 3. TJOT x

Hei!

Voisin liittyä joukkoon oon 24v esikois toiveissa. Kuume itsellä ollu jo 18v alkaen mutta puoliso lämmennyt ajatukseen vasta viime syksynä. pillerit oon lopettanut kesäkuussa 2014 ja tjot jälkeen virallinen yritys lähtenyt marraskuussa eli Yk 7. Kiertopäivät säännöllistä muuttunut 28-42 ja lääkäri aika onkin menkkojen ja alavatsa kipujen vuoksi jo maanantaina.
Itse olen tosi tuskainen raskauden odottaja tunnepuolella ajatukset menee iloisuudesta totaaliseen romahtamisen, kun en ikinä ole ajatellut vauvan saamisen olevan näin vaikeaa. Olo ei helpota ollenkaan kavereiden raskauden mutta enpä ole iloa heiltä raskinut viedä omien vauva haaveilujen ja siinä epäonnistumisen vuoksi. Jonnekin vain päästävä tuntoja purkamaan. :)

Huupelson 24v kp 28-42 ensimmäinen haaveissa.

Aivan karsea olo!! Eilen kokopäivän pistellyt alavatsaan, tänään heti aamusta AIVAN järkyttävä päänsärky ja huono olo tulee ja menee!! Menossa kp23/28-30 olisikohan oireita vai jotain muuta... Ärsyttää kun ei vielä voi testailla ja sit pitää viel käydä lukee näitä palstoja, niin oireet vaan lisääntyy :LOL:

miss_piggy
En ehdi tänne paljoa kommentoimaan kun taapero vie kaiken ajan mutta käyn lueskelemassa joka päivä mahdollisuuksien mukaan.

Tänne ei mitään uutta. Kp 11, äidilleni sanoin että jätin pillerit pois ja hänkin oli sitä mieltä että kannattaahan se kakkonen tehdä tässä piakkoin että on mukavan pieni ikäero :)

Täällä vähän sama meininki kuin Aiglella :) .Kp 29/28 vaikka kierto yleensä tooosi säännöllinen. Eilen aamulla tuli vähän punertavaa valkovuotoa/tuhrua, mikä on aina ennustanut menkkojen alkavan 24 tunnin sisällä, mut ei vaan kuulu! R-testi oli negatiivinen (testasin myös ovistestilla). Kaikki oireet viittaa siihen, et menkat on kyllä alkamassa, mutta toisaalta ihan samat oireet viittasi esikoisen kohdalla myös raskauteen. Tuun hulluksi!

Täällä kierronpäivä 21/26. Oireina rinnat hirveän kipeät, väsymys ja parin illan kylmyys. Tänään tuli sitten ekaa kertaa sitkeää limaa alakerrasta kuten ovulaatio aikaan. Munasarjojen seutua jonottaa myös. Mielenkiintoista mitä tästä tulee :) ja joillakin täällä vielä jännemmät hetken kun plussa voi tulla hetkenä minä hyvänsä. Jännä että sisällä voi olla jo pieni ihme ja moni ei meistä tiedä vielä siitä mitään :)

Edellisistä raskauksista ja synnytyksistä: minulla on kaksi tyttöä ja kaksi poikaa. Pojilta olen oksentanut aluksi, muuten raskauden menivät hyvin. Synnytykset kestivät 4 tuntia. Tytöistä ei pahoinvointia mutta alusta lähtien kovat selkäsäryt ja lopuksi pahat liitoskivut. Synnytykset kestivät 5 tuntia. Kaikki hieman erilaisia synnytyksistä ja niin moni asia vaikuttaa tuohon miten synnytys etenee. Tämän voin sanoa koska kokemusta sieltä toiseltakin puolelta synnytystä :)

Viikonloppuna uskalsin vielä juoda siiderin ja lasin punaviiniä. Nyt sitten ihan raittiina seuraava viikko tai kenties pidempikin aika. :) Ei ole onneksi asian kanssa ongelmaa kun menee muutenkin niin vähän.

Täällä yk 10 pyörähtänyt käyntiin ja ovis laskennallisesti ensi viikolla, tiedä sitten...

Kävin tällä viikolla gynellä, tehtiin munanjohtimien aukiolotutkimus. Auki ovat mutta kohdussa on todennäköisesti myooma, se ei sinänsä estä raskaaksi tuloa mutta mahdollisesti vaikeuttaa kyllä. Gyne sanoi että yhtään lupaavan oloista follikkelia ei ole (kp 9) joten sain reseptin follikkelia kasvattavaan lääkkeeseen jonka aloitan ens kierrossa. Myooma, follikkelin puute, ylipaino ja ikä ovat yhdessä sellaiset tekijät että gyne sanoi et jatka laihista, jos 6 kk kuluessa et ole raskaana niin palataan asiaan. Vielä 8 kiloa täytyisi saada tiputettua jotta paino olisi alle sen mitä gyne sanoi enimmäismääräksi.

Mutta näillä mennään, valehtelisin jos väittäisin että aukiolotutkimuksen jälkeen en odottaisi plussaa - niin moni on plussannut kierrosta missä tutkimus tehty et totta hitossa elättelen toiveita. Valitettavasti kaikki faktat huomioiden se plussaaminen ei ole kovin todennäköistä.

Vieläkö mahtuu mukaan? Olen 31 vuotias kahden lapsen äiti. Poika -09 ja tyttö-10.
Yritystä ollut reilu vuosi:( N. 14 yrityskerta. Alkaa toivo mennä. Paikat itseltä tarkistettu, eikä mitään vikaa löydetty.
Melko raskasta tämä on. Usein menkkojen aikaan tulee itkukohtauksia, ja joskus itken ihan ilman syytä. Niin kovasti vielä haluaisin raskaaksi.
Nyt menossa siis kp 21/28-30 ja yk14

Kaikki viestit olen lukenut, mutta taustalla seuraillut.. Meitähän on täällä tosi iso poppoo! Kiva, että muillakin on sama asia mielessä, omassa kaveripiirissä, kun tämä vauvahaaveilu on harvinaista.. Pikemminkin niitä ei haluta. Mulla kp20/26. Koko viikon ollut aivan hirveä horkka, varsinkin aina iltaisin! Eilenillalla makasin sohvalla toppi, huppari, villapaita, pitkät housut sekä viltti päällä ja silti paleli! :confused: Jotenkin en usko että ekasta yrittämisestä plussa tulisi, mutta tuon horkan lisäksi väsymys on jotain aivan omaa luokkaansa! Yleensä syksyllä kun on pimeetä ja ankeaa, silloin olen näin väsynyt aina iltapäivisin. Nyt jo aamulla (10h yöunien ja 2h päiväunien) jälkeen voisin taas jatkaa unia.. Normaalisti työviikolla 8h on minulle sopiva määrä unta ja jaksan tehdä työt sekä käydä lenkillä + muut normaalit kotityöt. Kuumetta, kun ei ole. Näillä oloilla pitäisi aamulla viimeistään olla se 38 astetta mittarissa, mutta ei.. Ensi viikonloppuna siis testailemaan! :heart:

Tervetuloa uudet :) mun on jotenkin vaikea uskoa tärppiä joten turvallisesti kuumeilen vielä täällä ;)

Hannibalin oireet kuulostaa tutulta.. Mäkään en uskonut, että voisi plussata heti, kun aloin miettiä oviksen ajankohtaa ja oireita tarkemmin (6kk meni ilman ehkäisyä eikä tapahtunut mitään, taisi olla niin kuivaa sängyssä :D ).. Tässä sitä nyt ollaan!

Mietin, koskahan helpottaa vatsan jomotus? Eilen alkoi kivistää aika tavalla ja edelleen jatkuu.. Muutoin ihan hyvä olo. Ja miten varovasti nyt pitäisi ottaa ettei menisi homma pieleen näin alussa? Tuntuu, että pitäisi venyttää vatsan puolta oikein kunnolla mutta pelkään että joku "ratkeaa" tai lähtee irti.. :p

Heipsan! :)

Kirjoittelin jossain vaiheessa aikaisemmassa ketjussa, mutta se sitten jäi vähäksi aikaa, koska kaikki vaan stressasi liikaa.

Mutta pikakertauksena itsestäni; ikää on 24 vuotta ja yritystä takana nyt päälle vuosi (aloitettu 2/14) sellaisella saa tulla kun on tullakseen -meiningillä. Takana on yksi varhainen keskenmeno heti yrityksen alussa, jonka jälkeen kävikin niin, että menkat katosivat 9kk kokonaan kunnes viimein tämän vuoden tammikuussa ilmaantuivat juuri vajaata kuukautta ennen kuin olin menossa lääkäriin asiaa tutkimaan. Siellä lääkärissä selvisikin sitten se mitä tässä ollaan jo pidempään epäiltykin; hyvin todennäköinen PCO(S). Ainakin hormonitasot ja munasarjat sellaiseen vahvasti viittasivat.
Näin ollen sain sitten vuoden teroreseptin kouraan ja todettiin, että koetetaan noiden kanssa saada kiertoa tasaantumaan ja jos syksyyn mennessä ei kuulu lasta niin pistetään lähetettä sitten TAYSiin menemään ja hormonihoitoihin sun muihin käypi tiemme.

Nyt sitten napsitaan teroja ja odotellaan joskos kroppa hokaisi itse kehittää oviksen edes joskus ja jouluna. Aloin nyt tässä kierrossa seurailemaan aamulämpöjä ihan sitä ovista metsästäen, mutta eipä ainakaan vielä ole mitään erityistä tullut esiin, että taitaa olla tämäkin kierros hiljainen. Mutta eipä tässä ole mitään kiirettä, olen onneksi saanut jo käsiteltyä päässänikin sen asian, että kyllä se sieltä tavalla tai toisella tulee sitten joskus. Tällä hetkellä ehkä ristiriitaisia tunteita aiheuttaa se, etten välttämättä haluaisi lapsen tulevan ihan just vielä, koska haluaisin opiskelut ekana pois alta, mutta en toisaalta halua myöskään asiaa mitenkään estellä. Totuushan on kuitenkin, ettei sille lapselle koskaan olisi oikeaa aikaa jos sitä niin ajattelisi...

Eli eli Valonkantaja, 24v, YA 2/14, YK 1, 1.lasta odotellen, taustalla km 3/14 ja PCO, tjottaillaan

Laskeskelen siis tämän kierron nyt meidän uudeksi YK 1:ksi, vaikka aloitettu onkin jo viime vuoden helmikuussa. Siinä välissä on vaan tosiaan tuo 9kk menkkojen odottelu jossa varsinainen tai edes vähän muka yrittäminen jäi, koska mitään ei tapahtunut kropassa niin...
Tänään onkin sitten kp 14/27-29, huomenna alkaisi taas terojen napsiminen.

Minullakin on "oireina" palelu etenkin iltaisin ja kauhea väsymys iskee joka päivä illalla 6-7 aikaan. Tosin alkuviikolla jäi yöunetkin lyhyiksi. Lisäksi pissattaa useammin kuin yleensä. Onko nämä nyt sitten raskausoireita vai vaan kuvittelua? Katsotaan mihin asti jaksan odottaa testin kanssa. ;) Mies ja poika lähtivät mummolaan ja munkkitaikina on kohoamassa kun kerrankin on leipomisrauha. Vappua ja testailuaikaa odotellessa..

Onnittelut plussaa neitipelargonia! :) itsehän sitä kans pitkin kiertoa kaikki mahdolliset oireet kuvittelen. Varsinkin ku ollut pitkä kierto.
mutta huomenna aika lekurille ja eiköhän tää ala tästä selviämään.. toivottavasti. Tunnen hyvin tuon tunteen kun odottelee sitä plussaa ja sitten alkaa menkat.. mikä suunnaton pettymys ja itku raivari. Avokilla on kestämistä.

huupelson: kuulostaa ihan multa ja avokilta. Eli joka kerta kun menkat alkaa niin vedän kauheet raivarit tai itken ja masennun tai sit vaan mökötän. Täytyy kyllä sanoo et on mulla ihana mies kun sen kestää ja vielä oman pettymyksen nielee. Toki on hänkin sanonut että harmittaa, mutta ei niin paljon kun mua (itsellä kuitenkin kuume pahempi)

Ja täällä odotellaan menkkojen loppua et pääsis uuteen yritykseen.

Huutelen Neitipelargonille täältä:)

Ensinnäkin onnea plussasta:flower:
Alkuraskaudessa ei periaatteessa ole mitään sellaista arjen perusjuttua, mitä ei voisi tehdä, monet käyvät tekemässä raskaita salitreenejä, ratsastavat ym. pitkälle raskauden loppuun saakka. :)
Perus nyrkkisääntö lienee, että sen tekee mikä tuntuu hyvälle ja minkä tuntee jaksavansa.

Itse odotan nyt kolmatta toisella kolmanneksella ja mitä nyt alun etomisten ja väsymysten lomassa pääsin tekemään, niin ihan rempseästi siirtelin huonekaluja, riehutin lapsia jne. :)

Plussatuulia tähän pinkkaan kovasti:whistle::wave:

miss_piggy
Leonella, ollaanko me oltu jossain ketjussa ennenkin yhtä aikaa, siis ennen kuin odotin poikaa? Olisko ollut joku clearblue-ketju, tai joku odotusketju kun niin tutulta kyllä sun nimesi kuulostaa :D

Tänne ei mitään erikoista, eilen heiluteltiin peittoja mutta ei tässä mitään ovista ole näköpiirissä.

Nyt ajattelin kuitenkin tilailla ebaysta testejä jemmaan, niin voi sitten joskus testailla :)

Moikka! Voisin liittyä mukaan keskusteluun jos tänne suinkin mahtuu =)

Jonkun aikaa jatkuneen vauvakuumeen jälkeen päätettiin yhteistuumin vihdoin jättää ehkäisy (minipillerit) pois, viimeisen pillerin söin lauantaina 4.4.

Innoissamme ollaan molemmat, mutta nyt vähän jännittää, että miten kauan mahtaa mennä ennen kuin tärppää :saint:

Luonnostaan mulla on aina ollut tosi täsmällinen kierto, ja e-pillereitten kanssa myös, mutta nämä viimeisimmät (joihin lääkärin käskystä siirryttiin muutama kuukausi sitten) sekoittivat kierron täysin, kuukautiset ilmaantuivat viikon välein.

Ovista tikuttelin ja ovisplussa tuli tällä viikolla. Itseasiassa tunsinkin sen kovista kivuista ja siitä et nännit kipeyty (jota ne ei tee ikinä) :D Ovis käytetty hyödyksi ja nyt jännätään, vaikka oonkin varma et ekalla kerralla ei taatusti tärppää, varsinkin kun kroppa on pillereistä sekaisin :ashamed::D

Tulee nyt taas omaa napailua teille tänne, mutta kun on kamala olo. :( Ihan hirvee ahdistus ku menin nyt sitten taas aiemmin tekemään testin kun ei niitä menkkoja ole näkynyt. Nyt menossa 34/30 ja oon jo aivan sekaisin kun tää on ihan epänormaalia. Lisäksi seksin aikana/jälkeen on taas pariin otteeseen tullut sellaisia v-malliin alhaalta ylös vatsaa kohti leviäviä järkyttävän inhottavia ja voimakkaita kipuja kahdesti tällä viikolla, vastaavanlaisia ei ole ollut vaikka viime kierron lopulla sattui kyllä joitakin kertoja, mutta kipu erilaista... Menin sitten googlettamaan että mistä johtuu (ajatuksena oli aluksi että kystahan siellä kettuilee) mutta sitten löysinkin että saattaa hyvinkin olla alkuraskauden oire. Tietysti sitten menee ja uskoo että jooo, niinhän se nyt sitte on kun menkatkin noin paljon jo myöhässä.
Nyt sitten äsken kun kävin vessassa (just ku meinasin alkaa tänne kirjottamaan että ei mitään oo tullut ja negatestiä), tuli paperiin olemattoman vähän ruskeaa jälkeä, eli kai ne sieltä tulee, olettaisin. Negatestithän sen jo ovat osoittaneet että tuskin raskautta on, mä vaan oon silti toivonut kun menkkoja ei oo näkynyt. Vielähän ei kunnon vuoto ole alkanut, mutta... Kai se alkaa, jotenkin nyt vaan pelkään että niin tosiaan käy ja yk 6 alkaa. :( Mä vaan en enää jaksa enkä halua tätä jatkaa tällä tavalla, nytkin kun onnistuin aika stressittä olemaan kierron muuten, miinus tietysti kystauutiset... Mutta kun nää menkat sitten päätti olla alkamatta silloin kun piti, niin stressi nousi taas niin kattoon että hermot ratkeaa. Mä en jaksa seuraavassakin kierrossa taas kytätä että hiiittoooo ei kai ne taas venahda. Miks mun unelmanlailla aiemmin sujuneet menkat päättää juuri tälläisellä hetkellä käyttäytyä näin?

Haluan kyllä nyt seuraavaksi jo jotain valmisteita käyttöön tai sitten yrityksen kokonaan tauolle ottamalla ehkäisyn takaisin joksikin aikaa, koska en selkeästikään pysty olemaan sekoamatta kierron lopulla menkkoja odottaessa, vaikka kuinka olisi ajatellut että nyt ei ajatella mahdollisuuttakaan. Jos saisi tasattua sitä mieltä ja semmoista...
Mitä teille on määrätty raskautumisen helpottamiseen / kuinka pitkän yrityksen jälkeen / millä tutkimuksilla?

Onko muuten kenellekään muulle käynyt niin, että alkaa ärsyyntymään pahasti muiden lapsiin? Mulla ei juuri ole hirveästi ollut ongelmaa aiemmin, joskus joo todella kiukutteleva lapsi saa ärsyyntymään, mutta nyt lähiaikoina olen huomannut ihan selkeää muutosta. Lapset yleensäkin saa järkyttävää ärsyyntymistä aikaan mussa, kiukuttaa ja tekee mieli tiuskaista rumasti tai siirtyä toiseen huoneeseen. Kai sitten vaan oon niin turhautunut kun omaa ei näy eikä kuulu :eek:

Heippa,

Taas on testailtu.. Näettekö saman kuin mä?

Menkkojen pitäisi alkaa keskiviikkona eli kp olisi 26/28 ja dpo 12/14. Itse näen harmahtavan viivan, mutta onko vain viivan paikka vai ihan oikea viiva?

Outius: kyllä minä näen tuossa kaksi viivaa, toisen vaaleamman :) Itse olisin ihan sekaisin jo jos tuommoisen näkisin omalla kohdalla. Tässä kun puoli vuotta testaillut ja aina se yksi viiva.

Kyllä meilläkin kotona näkyy jos menkat alkaa. Mies nyt yrittää pitää minua jalat maassa kun menkat/ testiaika lähenee. Etten vaan pettyis...Nyt kp 23/26.
Oireita: mieli herkässä, iltaisin palelee. Mittasin huvikseen lämmön äsken: 37.3. Rinnat turvoksissa ja kipeet. Ja yleensä näihin kierron aikoihin mies ei kiinnosta yhtään, no nyt kiinnostaa :) En vielä halua testata kun päiviä niin vähän. Se yksi viiva testissä vaan saa niin masentumaan.

En ole ikinä aikaisemmin noita lämpöjä mittaillut. Miten ne nyt menikään kierron mukaan?

Onnea NeitiPelargonia :)

Täälläkin nyt on teoriassa annettu ensimmäinen mahdollisuus vauvalle. Toki en usko että heti tärppäisi, varsinkaan kun ovis (ainakin laskennallisesti) vasta tulossa tällä viikolla..

Ja täytyy myöntää että olen myös hieman kauhuissani :$ Minua ei niinkään tässä vaiheessa pelota itse raskaus vaan enemmänkin käytännön asiat, miten kerron mm vanhemmille (kun olen niin huono puhumaan mistään), jos tulee pahoinvointia niin miten ihmeessä sen töissä saan pidettyä salassa jne.. Mutta eiköhän ne siitä selviä jos/kun jossain vaiheessa ovat aiheellisia miettiä :)

Yhteistyössä