Vauva vuodelle 2016 <3

Hei
Täällä ilmottautuu uusi kuumeilija mukaan. Toisella palstalla kirjoittelinkin jo, mutta siellä keskustelu on niin hiljaista, että siirryn tänne :)

Taustaa sen verran, että mieheni ja minä olemme molemmat 37 vuotiaita ja uusperhe kuvioissa. Molemmilla ennestään neljä lasta eli tämä olisi porukan 9 lapsi :D Yhdessä olemme olleet nyt pari vuotta. Omat lapseni ovat jo 9-16vuotiaita ja aluksi olin vauva-ajatukselle täysin kielteinen. Sieltä se kuitenkin kuume alkoi nousta viime syksynä kun tuntui, että ehkäisy ei sovi ja vaihtoehtoja ehkäisylle mietittiin. Tässä tämä meidän "ehkäisy" siis on :) Jonkinlaista yritystä siis viime syksystä asti. Jonkin verran stressiä aiheuttaa miehen entinen elämä (lue: exä). Tämän vuoksi olenkin miettinyt, että vauvaa on saanut odotella kun oma elimistö jotenkin ylikierroksilla välillä. Tämä myös ensimmäinen kierto kun oikeasti annan vauvalle luvan tulla.
Eli tuohon listaan voisi varmaan laittaa: ikä 37, YA 8/14, YK 6, <3 4 ( tarkoittiko tämä lasten lukumäärää?)

Mielenkiintoista keskustelua täällä :) Pikaiseen luin koko keskusteluketjun läpi.
Minulla itsellä nyt Kp 20/26. Oviksen tunsin selkeästi reilu viikko sitten ja siitä tasan viikon päästä kohdussa oli tuntemuksia reilun vrk ajan kuten menkkojen alkaessa. Edellisissä kierroissa ollut noihin aikoihin vihlontaa ja pistelyä, mutta tämä oli nyt uutta kun tuntemukset kestivät pitkän aikaa. Nyt vaan tissit kipeät, jotka ovat kyllä normaalistikin tähän aikaan.
Cosey taisi kirjoittaa noista kivistä. Minä uskon kyllä kivien voimaan ja vähän kaikkeen muuhunkin "hörhöön" :) Karneoli oli minulla kaulassa monta kuukautta. Viikko sitten tämä kivirengas tippui kaulakorusta lattialle ja meni rikki. Harmittelin asiaa kovasti, mutta sitten kävi mielessä että josko oli merkki siitä että sillä ei ole enää käyttöä. Luottavaisin mielin olen muutenkin vauvan suhteen. Selvännäkijä on nähnyt tämän tulevan neitokaisen jo ;) ja juuri kuten hän kuvaili tyttöä niin myös mies ja minä olemme nähneet unia vauvasta/tytöstä. Kerronpa sitten miten asian kanssa käy.

Muita apuja tähän vauva-asiaan olen saanut vyöhyketerapiasta. Hoitoja nyt kaksi takana ja uskon, että vaikutusta on ollut. Hormoonit ainakin sai semmoisen buustin ensimmäisen hoidon jälkeen. Ja Foolihappo on myös käytössä. :)

Miehen kanssa puhumisesta: Kyllä tämä uusperhekuvio on vaan ollut sellainen, että puhekykyä täytyy olla molemmin puolin. Omista tunteista, vaikeista myös, täytyy osata puhua. Omista toiveista ja peloistakin. Sen olen oppinut, että ajatuksenlukijoita ei kukaan meistä ole. Jännää kuitenkin, että vielä 37 vuotiaana näköjään oppii uusia taitoja kommunikoinnista :)

Mukavaa viikonloppua kaikille. :heart:
 
ONNEA neiti pelargonia selkeä plussa. :flower: :heart: Mikä dpo kyseessä? Onko oireita?
Nyt olis dpo14 tai 15 - en siis tikutellut kun vasta jälkimaininkeja, kun ei ollut tikkuja joten ajankohta vähän epämääräinen..

En vielä itse tätä todeksi usko, joten kävin ostamassa Apteekista sekä kaupasta parit testit lisää :D Huomenaamuna varmaan teen yhden testin ja viikon päästä vielä, jotta asia varmistuis.. Huh, en odottanut äksöniä näin nopeesti, joten vaatii sulattelua. Itkuhan se pääsi, kun menin ostamaan kaupasta kahvia ja Juhlamokan hyllypaikalla komeili pitkä rivi kaffepaketteja tekstillä "Onnea Äiti" :':)D

Kiitos kuitenkin onnitteluista! Tässä vielä jännätään, onko tämä oikeasti totta, vai jotain haamuviivoja tai muita.. Oireet tosiaan on aika minimissä.. Silloin oviksen jälkeen oli se yksi päänsärky/oksetusaamupäivä, mutta sen jälkeen on ollut todella satunnaista turvotusta alavatsassa ja nyt tuntuu ehkä vähän vasemmalle puolella sellaista "jomotusta", mutta kun tietäs onko se vaan pieru :LOL: Nännit on arat, mutta rinnat ei juurikaan (paitsi ehkä rintalihakset salitreenistä..) joten tiedä näistä nyt sitten. Sen vuoksi en tuota tulosta ihan vielä uskokaan, kun oireet on niin vähäisiä.

Tervetuloa Kukka-Kerttu! Täällä on ainakin aktiivista porukkaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Onnea neiti pelargonia! Tosi ihanaa! :)

Mä oon täällä ihan kierussa ku korkkiruuvi. En pysty ajattelemaan mitään ja juoksen veskissä tarkastamassa housut vartin välein ja sydän alkaa aina hypätä ihan hirveesti kun astun vessan ovesta sisään... :D Oikeasti pikkuhiljaa alan jo uskoa että ehkä, ehkä siellä vois ollakkin kun nyt on jo 32/30 ja ei oo kuulunut menkkoja!! Iiik... Tänään kun pääsen kaupoille joskus neljän maissa niin kiidän kyllä suoraa tietä apteekkiin, mikäli tilanne on edelleen sama eikä verta ole tullut. Tänään on se perjantai josta itelleni lupasin että tänään saan testata. Kerrankin oikeesti oon kestänyt sinne asti kun oon kaavaillut! Mies tossa eilen jankkasi että odota nyt sunnuntaihin niin ois ainakin varmaa, koska ei hän halua pettyä. Totesin vaan että mikäli jaksat sitä että oon ihan hermoraunio ni voin toki yrittää, mutta uskompa että silti haen sen tikun tänään... :D
 
Onnea neiti pelargonia! Tosi ihanaa! :)

Mä oon täällä ihan kierussa ku korkkiruuvi. En pysty ajattelemaan mitään ja juoksen veskissä tarkastamassa housut vartin välein ja sydän alkaa aina hypätä ihan hirveesti kun astun vessan ovesta sisään... :D Oikeasti pikkuhiljaa alan jo uskoa että ehkä, ehkä siellä vois ollakkin kun nyt on jo 32/30 ja ei oo kuulunut menkkoja!! Iiik...
Jännittää täälläkin sun puolesta! On ollut niin jännä aamupäivä, että oon unohtanu juoda :rolleyes: Vähän päätä särkee, mut eiköhän se tästä kun kohta töihin.. Iltaan saakka saa sit painaa ja ajatukset keskittyy täysin muihin juttuihin kun tähän testaamiseen... Ja sit pitäs vissiin sille miehellekin jotain asiasta mainita :whistle:
 
Neitipelargonia Onnea! Toivotaan, että pysyy matkassa!

Täällä on menossa kp17. Taas tuli syötyä omat sanat.. kun siis sanoin etten testaa ovista :whistle: mutta niin vaan sitten oon testannu CB:n digillä kp13 alkaen ja ei oo hymynaamaa näkyny.. mutta eihän tuo testi oo herkimmästä päästä kun 40 on herkkyys, vielä on jäljellä yks testipuikko ja sen käytän varmaankin tänään. Sitten saa olla ehkäpä ens kiertoon hankin uusia ellen tuu raskaaksi. Jos mulla nyt siis olisi niin sanottu normaalikierto niin eilen olisi oviksen pitäny olla.

Hommailutkaan ei oo ihan kauheen hyvin ajoitettu kun ollu kp5,kp10 ja kp15.. mutta eihän sitä koskaan tiedä. Geleetkin aloitin kp7 muistaakseni ja en oo kyl huomannu vaikutusta vielä, ehkäpä jotain pieni nippasuja ollu niinku nivusten lähellä mutta siinä se.

Miehen kanssa puhumisesta Kyllä me mielestäni puhutaan kaikesta, aika harvoin riidellään =) mää oon meillä se yleensä joka urputtaa jostakin :D mies on tosi rauhallinen luonne ja aika harvoin räjähtää. Toisaalta hyvä, kun osaan olla joskus toosi ärsyttävä :saint:
 
Onnea NeitiPelargonia :heart: Mietinkin tässä juuri, että milloin se eka plussa tulee listaan :)

Kinder_Kitty Meillä on ihan toisinpäin. Mies napisee ja räjähtelee ja urputtaa ja mä olen se rauhallisempi :D Toki mäkin osaan tarpeen tullen räjähdellä, mutta oon enemmän sitä loukkaantuja -tyyppiä :whistle: Meillä puhutaan paljon, tai oikeastaan mies puhuu ja mä kuuntelen ja annan neuvoja. Kun hällä tuntuu nuo tunteet menevän enemmän vuoristorataa ku mulla ;)

Mä lasken päivä milloin pääsee testaileen... Ovis oli siis vasta ehkä tiistaina tai keskiviikkona :D
 
Paljon onnea NeitiPelargonia! :) Jee, eka plussa listaan!

Täällä on kp 14 ja tuntemusten mukaan ovis on käsillä. Peitto on ahkerasti heilunut ihan vaan siksi, koska on haluttanut. Ei siis varsinaisesti ole yritystä aloitettu vaan keskeytetyllä edelleen menty. Oon ihan onnessani kun mies on niin selkeästi nyt alkanut myös kuumeileen. Se höpöttää aina välillä jotain vauvoihin liittyvää. Eilen se totesi, että mun silmät alkoi loistamaan kun se jotain vauvaan liittyvää puhui. Niin kai kun kuume alkaa olla mahdoton! Mutta jaksan kyllä odottaa! Tää on niin ihanan jännää aikaa! <3
 
Ei tullu hymynaamaa. Alotin sitten terolutit samantein nyt alko siis toka terolut kuuri, kun viimeks meni se 11pv vikasta terosta, että menkat alko jospa nyt ei menis ihan niin kauan mut jos taas menee sen 11pv niin kierron pituus ois sen 38 ja ois ihan kiva pituus kun viimeks hipoi jo satasissa. =)

Raskaustesti ois tarkotus tehdä 6.5 ja vikan teron syön 3.5 niin luulis jo tuolloin näkyvän.

Hmm mietin tässä, että lopetanko geleen syönnin terolut kuurin ajaksi.. mietin että voiko jotenki vaikuttaa noihin teroluteihin. Onko teillä kokemusta kyseisestä asiasta?
 
Viimeksi muokattu:
kka
Hurrrrjasti onnea NeitiPelargonia! :flower:

Meillä menee aika samanlailla kuin Kinder_Kittyllä, mä olen se äkkipikaisempi äksyilijä ja mies on rauhallisuuden perikuva. Ei olla suhteemme aikana riidelty vielä kertaakaan kun mies osaa ottaa kaiken niin rauhallisesti. Mun temperamentilla ovet olis paukkuneet jo moneen otteeseen :D
 
  • Tykkää
Reactions: Kinder_Kitty
Mitä täällä tapahtuu?!?! ONNEA NeitiPelargonia :heart:

Mulla pyörähti käyntiin YK3. Pikku2 tarrautui matkaan kolmannella kierroksella, joten toivotaan että nyt voisi käydä samoin. Kierto 30pv, ihmeen tasaista. Viime kierron tärskyt jäi pariin peitonheilutukseen, mutta tässä kierrossa jumpataan, perskeles! ;)
 
hei pitkästä aikaa,

Me ollaan reissussa ja nettiyhteys on aika satunnaista joten nyt vaan pikainen kysymys...pidättekö kokoajan ns. raskausajan diettiä? Me ollaan isännän kanssa otettu ilo irti lomasta ja nyt toivon (tietty) että ois napannut. Vatsassa on sellaisia hassuja tuntemuksia ja toivoisin kovasti että tämä oli nyt sitä itseään...todennäköisesti kuvittelen kaiken. Olutta tekisi kuitenkin mieli mutta en tiedä uskaltaako sitä ottaa..mitä mieltä olette?
 
Hei! Oli pakko nyt viimein rekisteröityä tälle sivustolle, kun viimeaikoina on tullut pyörittyä täällä vaan enemmän ja enemmän. Katsotaan nyt miten tämä lähtee sujumaan vai lähteekö ollenkaan. :D
Meillä on jo puoli vuotta ollut ehkäisy pois käytöstä, "tulee jos on tullakseen" ajatuksella, mutta joka kuukausi sitä kuitenkin aina pettyy, kun vuoto alkaa.
Heräsin viime yönä oksentamaan ja olin ihan varma raskaudesta aina negatiiviseen testiin asti.. :ashamed: Menkat ei tosin ole vielä myöhässä, joten ehkä sitä toivoa on vielä tälle kierrolle. :heart:
 
Onnea neiti pelargonia! :) ihanaa, tuo plussa testi saa niin herkistymään ittensäkin :D

Mulla nyt dpo 2 menossa ja sain antibioottikuurin...mitenhän se vaikuttaa? onko kellään tietoa? En nyt jotenki usko että ois tärpänny mutta ainahan se on mahollista ko ilman ehkäisyä mennään.
 
Puhuitte noista peloista. Mua pelotti kans keskenmeno, kohtukuolema, kätkytkuolema ja nyt edelleen vaikka poika on puoltoista ni jatkuvasti pyörii kaikenlaiset kauhukuvat mielessä. Järkyttävää! Koska sitä oppii olemaan pelkäämäti kaikkea eteen tulevaa?

).(
Pillereiden lopetuksesta vasta pari viikkoa, kumilla mennään ja silti saan raskausoireita!!?? Ärsyttävää, kuume pahenee ja tuntuu että kaikki ympärillä olevat on raskaana. :D
Ei ole tullut vielä minkäänlaista "tyhjennysvuotoa" vaikka ennen pillereiden lopetus tarkoitti hypermenkkoja...

Ihanaa lukea teidän juttuja tässä vauvakuumepöhinässä!
 
Oli sittenkin pakko testata jo tänään. Se eilinen haamujen esiäiti on vahvistunut ja sen näkee ilman kääntelyitä ja vääntelyitä. Viiva tulee näkyviin vasta testin kuivuttua ja en ole varma onko siinä väriä. Testi paketissa lukee vain One Step. Yritin googlettaa ovatko huonoja testejä, mutta ei niitä ainakaan ole täysin tyrmätty. Menkkojen pitäisi alkaa keskiviikkona. Jännittää!
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy

Yhteistyössä