Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
Vauva viistotilassa, kokemuksia?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="OmenaKukka, post: 26486261, member: 71281"]</p><p>Heippa hei kaikille!</p><p>Täällä sitä ollaan onnen kukkuloilla. Vauva sitten syntyi 40+3 ja ei kiinnittynyt missään vaiheessa. Matkaa jännitin melko lailla mutta hyvinhän se meni, poltot oli melkoisen rajuja kun perille päästiin.</p><p>1.6. alkoi kuuden maissa illalla tuntua semmosta polttoa, että ajattelin jotain tapahtuvan. Ja niin sitten katselin telkkua illan, mies ja poika meni jo kasilta nukkumaan. Yhdeltätoista loppui joku leffa kun siinä katselin ja supistusten väli oli semmoset 6 minuuttia ja poltot koveni niin olihan se sitten pojat herätettävä. Esikoinen sitten mummulaan hoitoon matkan varrella, poika oli niin innoissaan että nytkö sitä lähdetään vauvaa hakemaan jo vihdoin ja viimein!</p><p></p><p>Oltiin sit porissa vähän jälkeen puolenyön, oisko ollu kymmentä yli kakstoista kun asteltiin sisään. Ja sitten meille syntyi tyttö klo 04.34 lujan kokemuksen jälkeen. Että ei onneksi mennyt kauempaa.</p><p>Mutta olihan tää vaikee synnyttää esikoiseen verrattuna, joka tosiaan oli kiinnittyneenä jo todella aikaisin. Tämä meni supistusten välit aina viistoon takaisin eikä millään tahtonut tietään löytää oikeaan paikkaan =(. Kahden aikaan sain spinaalipuudutuksen, jonka teho kesti semmoset reilu puoli tuntia. Viimeinen tunti oli aivan yhtä helvettiä kipujen kanssa, aivan erilaista todellakin mitä ensimmäisessä oli. Kyselin, että onko kaikki kunnossa. Sainki sit vastaukseksi, että vauva on kasvot ylöspäin. Kyllä aavistin, että ei sieltä ikinä oikein tulla, niin paljon sitä pyörimistä piti loppuun asti mahassa.</p><p></p><p>Mutta eipä siinä mitään, kätilöllä oli valtava kiire ruuhkan takia. Oli monta lasta samaan aikaan maailmaan autettavana ja aivan lopuksi ennen varsinaisia ponnistuksia mulla alkoi kipujen ja pelon kanssa hermo pettää ja karjaisin apinanraivolla, että tulkaa nyt jumalauta joku auttamaan! Oltiin siis miehen kanssa lähes koko ajan kaksin salissa. Kätilö kävi välillä sanomassa, että voit koeponnistella siinä yksikseen...näin tein ja aina tunsin, miten vauva pakeni joka välissä takaisin. Että mua pelotti! </p><p>Tuon karjaisuni ja kiroilun jälkeen kätilö tulikin kiiruusti meidän huoneeseen, mieskin oli jo lähtenyt hakemaan jotain apuun jospa joku ois kerjenny vilkaisemaan..heh. Tuosta meni sitten 4 minuuttia niin sieltä tuli tyttö maailmaan. Sukupuolta ei haluttu etukäteen tietää ja näinhän sieltä sitten tyttö tuli. Eli nyt meillä on täällä kotona tyttö ja poika =).</p><p></p><p>Tekemistä oli koska tarjonta ei ollut oikea. Mutta sinne ne kivut jäivät. Painoa tytöllä oli 3500 ja pituutta 49. Puoli kiloa painavampi mitä esikoinen. Osastolta kotiuduin maanantaina, reilu pari päivää siellä tuli oltua. Huomasin, että ei siellä paljon kyselty uudelleensynnyttäjältä. Onneksi kaikki sujui muitta mutkitta itselläni. Seuraavana päivänä kotiutumisesta jo menin vaunujen kanssa ulkona ja siitä lähtein ollaan tehty pari kertaa päivässä semmosta parin tunnin lenkkiä. Että aivan loistavasti on lähtenyt tämä alku sen puoleen menemään.</p><p></p><p>Mutta kaikki ei mene niin hienosti mitä suunnittelin. Imetys ei onnistu, ei sitten millään. Tytöllä on niin pieni ja suppuinen suu, että imuote on aivan päin honkia. Olen saanut loistavasti neuvolasta apua, kaks kertaa on kotona käyty neuvomassa ja yhdessä koitettu, mutta koska nännit on aivan verillä mä päädyin sitten pumppaamaan kaiken maidon. Tätä olen nyt tehnyt 6 päivää. Niin, tyttöhän täytti eilen 2 viikkoa =).</p><p>Rintakumilla koitin, ei riitä tytön hermot siihen koska siinä ote on vielä huonompi. Paino ei sitten noussut toivotulla tavalla ja aloin pumpata kaiken mitä irtosi. Ja sitten paino alko taas nousta, ihanaa. Mä olin aivan sekopäinen huolesta, että en saa omaa lastani ruokittua. Mulla oli tarkoitus täysimettää ja oli paha paikka huomata, ettei se onnistu. Nyt kun ollaan pulloteltu niin huomaan, että eihän se nyt maailmaa kaada. Läheisesti sekin touhu onnistuu ja pystyy sitä muutenkin hyvänä pikkuista pitämään =). Oli vaan luja shokki ensin huomata, että ei imetys tällä kertaa mennytkään niinku strömsössä. </p><p>Ja huolta lisäsi se, että esikoisella puhkes allergiat ja paha refluksi kolmen viikon iässä ja silloinkin imetys oli vaikeaa, vaikkakin melkein 4kk sain jotenkin sen onnistumaan.</p><p>Nyt on ihmeellistä, että meillä on vauva joka pystyy syömään vatsan täyteen ja sen päälle nukkumaan pitkään. Uskomatonta, esikoinen nukkui sen 20 minuuttia maksimissaan kerralla, oli yö tai päivä. Tätä kesti lähes 2,5 vuotta.</p><p></p><p>Korviketta olen silloin tällöin tytön pulloon laittanut joukkoon ihan pienen määrän jos oma ei ole riittänyt. </p><p>Mutta onhan tämä siinä mielessä rankkaa, että typykkä syö 10-13 kertaa vuorokaudessa ja mä sen lisäksi pumppaan maidot n. 8 kertaa vuorokaudessa. Että pakko sanoa, melkoisen pystyssä alkaa tukka olemaan.</p><p>Onneksi on kesä, pääsee helpolla ulos tuulettumaan ja purkamaan ajatuksia. Vauva nukkuu kolme tuntia niin tyytyväisenä vaunuissa. Siinä ehtii miettiä vaikka mitä. </p><p></p><p>Eli tämmöstä meille. Synnytys teki kipeää, mut niinhän se aina tekee. Mutta aivan rehellisesti voin sanoa, että olihan siinä eri työ mitä esikoisesta. Vaan niinhän tuolla sängyssä nyt tyttö nukkuu ja synnytys on takana. Matkoineen, paniikkeineen, kipuineen ja stresseineen. Ihanaa.</p><p></p><p>Toivottavasti teillä muilla sujuu kivasti ja ihanaa kun oli tällaista vertaistukea.</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="OmenaKukka, post: 26486261, member: 71281"] Heippa hei kaikille! Täällä sitä ollaan onnen kukkuloilla. Vauva sitten syntyi 40+3 ja ei kiinnittynyt missään vaiheessa. Matkaa jännitin melko lailla mutta hyvinhän se meni, poltot oli melkoisen rajuja kun perille päästiin. 1.6. alkoi kuuden maissa illalla tuntua semmosta polttoa, että ajattelin jotain tapahtuvan. Ja niin sitten katselin telkkua illan, mies ja poika meni jo kasilta nukkumaan. Yhdeltätoista loppui joku leffa kun siinä katselin ja supistusten väli oli semmoset 6 minuuttia ja poltot koveni niin olihan se sitten pojat herätettävä. Esikoinen sitten mummulaan hoitoon matkan varrella, poika oli niin innoissaan että nytkö sitä lähdetään vauvaa hakemaan jo vihdoin ja viimein! Oltiin sit porissa vähän jälkeen puolenyön, oisko ollu kymmentä yli kakstoista kun asteltiin sisään. Ja sitten meille syntyi tyttö klo 04.34 lujan kokemuksen jälkeen. Että ei onneksi mennyt kauempaa. Mutta olihan tää vaikee synnyttää esikoiseen verrattuna, joka tosiaan oli kiinnittyneenä jo todella aikaisin. Tämä meni supistusten välit aina viistoon takaisin eikä millään tahtonut tietään löytää oikeaan paikkaan =(. Kahden aikaan sain spinaalipuudutuksen, jonka teho kesti semmoset reilu puoli tuntia. Viimeinen tunti oli aivan yhtä helvettiä kipujen kanssa, aivan erilaista todellakin mitä ensimmäisessä oli. Kyselin, että onko kaikki kunnossa. Sainki sit vastaukseksi, että vauva on kasvot ylöspäin. Kyllä aavistin, että ei sieltä ikinä oikein tulla, niin paljon sitä pyörimistä piti loppuun asti mahassa. Mutta eipä siinä mitään, kätilöllä oli valtava kiire ruuhkan takia. Oli monta lasta samaan aikaan maailmaan autettavana ja aivan lopuksi ennen varsinaisia ponnistuksia mulla alkoi kipujen ja pelon kanssa hermo pettää ja karjaisin apinanraivolla, että tulkaa nyt jumalauta joku auttamaan! Oltiin siis miehen kanssa lähes koko ajan kaksin salissa. Kätilö kävi välillä sanomassa, että voit koeponnistella siinä yksikseen...näin tein ja aina tunsin, miten vauva pakeni joka välissä takaisin. Että mua pelotti! Tuon karjaisuni ja kiroilun jälkeen kätilö tulikin kiiruusti meidän huoneeseen, mieskin oli jo lähtenyt hakemaan jotain apuun jospa joku ois kerjenny vilkaisemaan..heh. Tuosta meni sitten 4 minuuttia niin sieltä tuli tyttö maailmaan. Sukupuolta ei haluttu etukäteen tietää ja näinhän sieltä sitten tyttö tuli. Eli nyt meillä on täällä kotona tyttö ja poika =). Tekemistä oli koska tarjonta ei ollut oikea. Mutta sinne ne kivut jäivät. Painoa tytöllä oli 3500 ja pituutta 49. Puoli kiloa painavampi mitä esikoinen. Osastolta kotiuduin maanantaina, reilu pari päivää siellä tuli oltua. Huomasin, että ei siellä paljon kyselty uudelleensynnyttäjältä. Onneksi kaikki sujui muitta mutkitta itselläni. Seuraavana päivänä kotiutumisesta jo menin vaunujen kanssa ulkona ja siitä lähtein ollaan tehty pari kertaa päivässä semmosta parin tunnin lenkkiä. Että aivan loistavasti on lähtenyt tämä alku sen puoleen menemään. Mutta kaikki ei mene niin hienosti mitä suunnittelin. Imetys ei onnistu, ei sitten millään. Tytöllä on niin pieni ja suppuinen suu, että imuote on aivan päin honkia. Olen saanut loistavasti neuvolasta apua, kaks kertaa on kotona käyty neuvomassa ja yhdessä koitettu, mutta koska nännit on aivan verillä mä päädyin sitten pumppaamaan kaiken maidon. Tätä olen nyt tehnyt 6 päivää. Niin, tyttöhän täytti eilen 2 viikkoa =). Rintakumilla koitin, ei riitä tytön hermot siihen koska siinä ote on vielä huonompi. Paino ei sitten noussut toivotulla tavalla ja aloin pumpata kaiken mitä irtosi. Ja sitten paino alko taas nousta, ihanaa. Mä olin aivan sekopäinen huolesta, että en saa omaa lastani ruokittua. Mulla oli tarkoitus täysimettää ja oli paha paikka huomata, ettei se onnistu. Nyt kun ollaan pulloteltu niin huomaan, että eihän se nyt maailmaa kaada. Läheisesti sekin touhu onnistuu ja pystyy sitä muutenkin hyvänä pikkuista pitämään =). Oli vaan luja shokki ensin huomata, että ei imetys tällä kertaa mennytkään niinku strömsössä. Ja huolta lisäsi se, että esikoisella puhkes allergiat ja paha refluksi kolmen viikon iässä ja silloinkin imetys oli vaikeaa, vaikkakin melkein 4kk sain jotenkin sen onnistumaan. Nyt on ihmeellistä, että meillä on vauva joka pystyy syömään vatsan täyteen ja sen päälle nukkumaan pitkään. Uskomatonta, esikoinen nukkui sen 20 minuuttia maksimissaan kerralla, oli yö tai päivä. Tätä kesti lähes 2,5 vuotta. Korviketta olen silloin tällöin tytön pulloon laittanut joukkoon ihan pienen määrän jos oma ei ole riittänyt. Mutta onhan tämä siinä mielessä rankkaa, että typykkä syö 10-13 kertaa vuorokaudessa ja mä sen lisäksi pumppaan maidot n. 8 kertaa vuorokaudessa. Että pakko sanoa, melkoisen pystyssä alkaa tukka olemaan. Onneksi on kesä, pääsee helpolla ulos tuulettumaan ja purkamaan ajatuksia. Vauva nukkuu kolme tuntia niin tyytyväisenä vaunuissa. Siinä ehtii miettiä vaikka mitä. Eli tämmöstä meille. Synnytys teki kipeää, mut niinhän se aina tekee. Mutta aivan rehellisesti voin sanoa, että olihan siinä eri työ mitä esikoisesta. Vaan niinhän tuolla sängyssä nyt tyttö nukkuu ja synnytys on takana. Matkoineen, paniikkeineen, kipuineen ja stresseineen. Ihanaa. Toivottavasti teillä muilla sujuu kivasti ja ihanaa kun oli tällaista vertaistukea. [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta vokaalia on sanassa AASI?
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Aloittaako Trump sisällissodan? Pentagon huolissaan Trumpin puhdistuksista – ”Woke-armeijaa ei voi olla”
27 min sitten
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
2.
🇺🇲MAGA🇺🇲
Tänään 20:23
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Miehille todella kauniita ja asiallisia kuvia eri maiden naisista kansallisasuissaan 😍
Tänään 20:08
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Ruåtsi on ihan paska ja hajalla
Tänään 19:51
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Miksi yhdysvaltalaiset halusivat Trumpin - Hinnat tuplaantuneet, ihmiset ovat tyytymättömiä ostovoiman heikkoudesta. Trump tuntuu vapahtajalta
Tänään 19:45
vierailija
16 Viestiä
Aihe vapaa
6.
"Noin 45–50 prosenttia Vantaan vangeista on ulkomaalaisia, ja vuosittain laitoksessa on noin kuuttakymmentä eri kansalaisuutta."
Tänään 19:40
vierailija
6 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Tuulivoimaloita OrpoPurran ministereiden olohuoneisiin?
Tänään 19:05
vierailija
4 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Venäjän tuonti 42 miljardia vuodessa.
Tänään 19:02
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
Eroottista sunnuntaita kaikille 🥰🥰🥰
Started by Rätti Väsynyt
Tänään 09:33
Luettu: 232
Aihe vapaa
2.
Melanian syvä inho ja vastenmielisyys Donald Trumpia kohtaan paljastui videolta. Hän sylkäisi teatraalisesti molempien halausten jälkeen! Katsokaa
Started by vierailija
Tänään 08:12
Luettu: 188
Aihe vapaa
3.
Isänpäivän kunniaksi lista historian suurimmista spermalingoista. Olkaa hyvät ja paheksukaa taas faktoille te 2 tiettyä naista😅
Started by vierailija
Tänään 10:04
Luettu: 154
Aihe vapaa
4.
Ten points (10) sinulle Mikke Jungner 🎯 Täyttä asiaa 👍
Started by vierailija
Tänään 15:10
Luettu: 139
Aihe vapaa
5.
HelsinGIN juoppo-konsertti -Keskeytetään jos joku sanoo Jeesus tai soittaa klassista? Ne ei sovi EU-MONIKULTTUURIIN. Virallinen keskustelu ketju
Started by vierailija
Tänään 02:21
Luettu: 106
Aihe vapaa
6.
"Irak aikoo laskea laillisen suostumusiän 18 vuodesta yhdeksään, jotta miehet voivat mennä naimisiin pienten lasten kanssa."
Started by vierailija
Tänään 13:59
Luettu: 104
Aihe vapaa
7.
Miksi yhdysvaltalaiset halusivat Trumpin - Hinnat tuplaantuneet, ihmiset ovat tyytymättömiä ostovoiman heikkoudesta. Trump tuntuu vapahtajalta
Started by vierailija
Tänään 19:45
Luettu: 82
Aihe vapaa
8.
Inseminaatioketju
Started by vierailija
Tänään 19:01
Luettu: 68
Lapsen saaminen
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
K/B-komposti
Latest: vierailija
1 min sitten
Aihe vapaa
2.
Aloittaako Trump sisällissodan? Pentagon huolissaan Trumpin puhdistuksista – ”Woke-armeijaa ei voi olla”
1 min sitten
Aihe vapaa
3.
Aikamoinen puutarha
4 min sitten
Aihe vapaa
4.
Onnenarpa ja Janne Antin
5 min sitten
Aihe vapaa
5.
11 min sitten
Aihe vapaa
6.
"Noin 45–50 prosenttia Vantaan vangeista on ulkomaalaisia, ja vuosittain laitoksessa on noin kuuttakymmentä eri kansalaisuutta."
24 min sitten
Aihe vapaa
7.
Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju
44 min sitten
Aihe vapaa
8.
OrpoPurra käänsi tänään takkinsa siinä tärkeimpämä pitämässään asiassa
46 min sitten