Vauva viistotarjonnassa,perätilasynnytys??

• Viestiketjun aloittaja -vierailija
  • Ensimmäinen viesti
-vierailija
Onko kukaan synnytyttänyt vauvaa perätilassa,miten meni? Meillä huomattiin tänään että vauva kääntynyt raivotarjonnasta viistotarjontaan...Huomenna aamusta menen suunnittelemaan miten synnytetään. Tänään olisi laskettuaika. Onko tuolla merkitystä onko vauva perätilassa vai viistotarjonnassa? siis synnytyksen kannalta.

"mä"
Mikähän on viistotarjonta? Että on poikittain mutta kuitenkin jotenkin niin, että olisi pylly edellä tulossa maailmaan? Mulla vauva on poikkitilassa, ja sanottiin, että edessä on leikkaus, jos ei käänny.

"mamma"
minulla kaksoset olivat niin, että A oli tulossa pylly edellä ja B poikittain jotenkin niin, että arvelivat hänenkin tulevan pylly edellä. kysyivät, mitä haluan tehdä. halusin ehdottomasti kokeilla alakautta ja tulivat spinaalin avulla helposti A perätilassa, B kääntyi sit (An synnyttyä) tulemaan pää edellä. Viistotarjonnasta en osaa sanoa.

En tiedä mitä viistotarjonta meinaa, mutta jos lapsi ei ole tulossa pää edellä niin vain perätilassa voi tulla alateitse. Ei mitenkään poikittain oleva (tietenkään). Ja tuo perätilakin vaatii omat juttunsa, äidin lantiontilavuus, lapsen koko ja taisipa silläkin olla väliä millaisessa solmussa ne vauvan raajat (ja napanuora) ovat ja ennen kaikkea haluaako / uskaltaako äiti lähteä yrittämään perätilasynnytystä.

Mulle tehtiin suosiolla sektio.

Viistotarjonnalla kyllä yleensä tarkoitetaan tilaa, jossa lapsi on syntymässä pää edellä, mutta väärässä tarjonnassa, en jotenkin ymmärrä miten se voidaan liittää perätilaan? Poikkitila taas tarkoittaa sitä, että lapsi on kohdussa poikittain, ja perätila taas sitä että tullaan perä edellä, ja joillain edellytyksillä silloin alatiesynnytys voi onnistua. Jos lapsi on viistotarjonnassa, niin synnytys harvoin onnistuu, mutta yleensä sitä ei diagnosoida ennen kuin synnytyksen yhteydessä kun lapsi on laskeutunut synnytyskanavaan ja voidaan käsin kokeilla miten päin hän on sieltä tulossa.

-vierailija
Viistotarjonnalla kyllä yleensä tarkoitetaan tilaa, jossa lapsi on syntymässä pää edellä, mutta väärässä tarjonnassa, en jotenkin ymmärrä miten se voidaan liittää perätilaan? Poikkitila taas tarkoittaa sitä, että lapsi on kohdussa poikittain, ja perätila taas sitä että tullaan perä edellä, ja joillain edellytyksillä silloin alatiesynnytys voi onnistua. Jos lapsi on viistotarjonnassa, niin synnytys harvoin onnistuu, mutta yleensä sitä ei diagnosoida ennen kuin synnytyksen yhteydessä kun lapsi on laskeutunut synnytyskanavaan ja voidaan käsin kokeilla miten päin hän on sieltä tulossa.
Eli viistotarjonnalla tarkoitetaan sitä että vauva on poikittain mahassa,ei perätilassa eikä raivotarjonnassa. Näin lääkäri minulle sanoi ja niin se vauva siellä köllöttelikin. Ja kävin juttelemassa lääkärissä uudelleen,ei voi synnyttää viistotrajonnassa olevaa vauvaa vaan se leikataan. Oudointa tässä on se että laskettuaika on jo mennyt muutamia päiviä sitte,niin nyt vaan odotetaan että synnytys käynnistyy. Vaikka vauva onkin ihan väärässä tarjonnassa...:/ Voihan se olla että vielä kääntyy oikeinpäin mutta tuskin kääntyy...kääntämistä ei kuulemma aleta tekemään kun näytti olevan pyöriväinen vauva ja sanoi että ei todennäköisesti pysyisi oikeinpäin. Eli kun synnytys käynnistyy niin heti ultrataan ja päätetään miten synnytetään. Tosin lantiota ei kuvattu,vaikka siitä puhuttiin. Kiva alkaa puskemaan vauvaa jos se ei mahdukaan perätilassa. (jos siis sattuu että vauva olis kääntynyt EDES perätilaan).

Yhteistyössä