Vauva vain yökkäilee kun tarjoan vettä soseiden lomassa. Annanko vain maitoa vai tottuuko pikkuhiljaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eerikaf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eerikaf

Vieras
Vauva on kohta 7 kk ja on nyt saanut ehkä noin 2-3 viikkoa vettä pullosta (ja taikamukista) samalla kun syö soseita tai puuroa. On aina suuauki innokkaana kun näkee pullon/ mukin mutta yökkäys tulee kun vettä menee suuhun. Kannattaisiko pitää taukoa veden tarjoamisesta vai tottuuko vauva pikkuhiljaa veteen?

Vauva saa korvikkeita ja olen miettinyt kannattaisiko korvikkeetkin alkaa jo tarjoamaan mukista vai annanko tuttipullosta niin kauan kun korvikkeita juo? Miten olette toimineet?

No en nyt kyllä sitten enää annakkaan :) sain vain neuvolasta viimeksi sen käsityksen, että veden juomiseen olisi jo kiire tottua. Lisäksi ollut vatsa usein kovalla niin olen ajatellut, että vesi voisi auttaa.

Meillekin neuvolasta sanottiin, että vettä tulisi tarjota kiinteiden jälkeen että suu tulisi huuhdottua ja happohyökkäys keskeytyisi.. Ja hampaita ei ole mailla halmeilla :D yleensä mä oon vaan imettänyt.

Meillekin neuvolasta sanottiin, että vettä tulisi tarjota kiinteiden jälkeen että suu tulisi huuhdottua ja happohyökkäys keskeytyisi.. Ja hampaita ei ole mailla halmeilla :D yleensä mä oon vaan imettänyt.

Meille sanottiin myös, että olisi hyvä tottua veden makuun jo tässä vaiheessa, koska myöhemmin siihen saattaa olla vaikeampi siirtyä jos maku on ihan vieras.

Kyllä noile kuuluu vettä antaa heti, kun soseet tulee kuvioihin. Meilläkin aluksi meni sitä koko ajan väärään kurkkuun, mutta kyllä nuo nopeesti oppii. Nyt juo oikein mielellään vettä. Menee janoonkin ja kyseessä on 9kk vauva ja veden juonti aloitettiin 4kk iässä.

Yhteistyössä