Vauva unohtaa hengittää kun sattuu/säikähtää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meille kävi tänään näin, että 10kk ikäinen tyttö kaatui ja kai vähän satuttikin itseään ja säikähti. ensin parkas mutta sitten meni hiljaiseksi ja veti itsensä kaarelle ja oli hetken siinä jotenkin kankea/eloton, tämä kesti ihan 2-4 sekuntia ja sen jälkeen oli vähän kalpea ja alkoi itkemään uudelleen. Soitin päivtstykseen ja sanoivat että joillekin lapsille tulee tällaisia, lapsi voi kuulemma ihan pyörtyä. Säihkädin niin että nyt vahdin vauvaa kun haukka ettei satuta itseään. Miten noissa tilanteissa tulee toimia jotta lapsen saa hengittämään nopeasti? En huomannu eilen soittaessa kysyä miten toimitaan jos tuollaisia tulee enemmän.

Affektin kramppi, affektin kohtaus, you name it. Ihan normaalia helposti tulistuvilla lapsilla. Lapsi voi oppia hyödyntämään kohtauksia ja vanhempien paniikkia niin, että saa tahtonsa läpi koska vanhemmat pelkäävät pyörtymistä. Mutta pyörtyminen on ihan ok, jos lapsi pidättelee hengitystään niin, että siitä alkaa olla haittaa aivoille, niin pyörtyminen laukaisee hengityksen. Eli siis ihan normisti lohdutat ja käyttäydyt kiukkukohtausten aikana. Jos lapsi on ihan tikahtuakseen ja sininen, niin valele kasvoja jääkylmällä vedellä, se saa haukkaamaan happea. Samoin esim. yllättävä ääni tai vaikkapa yhtäkkinen laulu voivat laukaista kohtauksen. Mutta kovin vaarallinen "kohtaus" ei ole.

Meillä kans ollut noita affektikramppeja,pelottava kokemus todellakin eka kerran kun ei tiennyt mistä kysymys.Onneksi tosi harvoin on ollut ja tuo kylmällä vedellä kasvojen valelu hyvä kikka et "hokaa" taas vetää henkeä

meillä taas tuon tyyppistä... tuntuu ettei lapsi saa henkee... mä olen aina puhaltanut suoraan nenään niin on alkanut taas hengittää normaalisti. .. en tiedä tarkoitatko tämmöstä? Mutta tuo on oiva konsti saada hengitys taas normisti... kerroin tästä neuvolassakin sanovat et täytyykin puhaltaa nenään kevyesti jolloin hengitys tasaantuu..

meillä taas tuon tyyppistä...4vuotiaalla pojalla... tuntuu ettei lapsi saa henkee... mä olen aina puhaltanut suoraan nenään niin on alkanut taas hengittää normaalisti. .. en tiedä tarkoitatko tämmöstä? Mutta tuo on oiva konsti saada hengitys taas normisti... kerroin tästä neuvolassakin sanovat et täytyykin puhaltaa nenään kevyesti jolloin hengitys tasaantuu..

Recreation area your vehicle all around ones destination as well as hide almost any programs inside the trunk http://www.youtube.com/watch?v=sjwb2q95D-g Consider this ProShares UltraShort Customer Products and services (SCC) inverse ETF. This specific deposit is made to present returns 2x the actual inverse in the Dow Jones U. Azines. Customer Companies Index. (In other phrases, that increases if the client solutions industry drops. ) michael zimmerman prentice Sponsor the shopping occasion. Upon a couple nights, number some sort of purchasing function gives your clients a considerable lower price with regard to spending earlier mentioned a new set total. Again, talk with suppliers to bring in specific bargains due to this situation.

Yhteistyössä