Vauva tekeminen suunnitelmalisesti, toivottuna aikana,onnistuiko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dfghjk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dfghjk

Vieras
Vauvan tekeminen suunnitelmallisesti, onnistuuko?

Kuinka hyvin olette onnistuneet vauvan teon ajoituksessa?

Suunnittelin vauvaa syksylle, mutta tuli keskenmeno, se vauva olis syntynyt syyskuussa. Ja oikeastaan työelämäkään ei vielä antaisi myöden perheenperustamiselle.

Keskenmenon jälkeen olisin ollut valmis yrittämään heti tammi-helmikuussa, mutta siihen asiaan tuli sitten minusta johtumattomia esteitä, joten vauva-asiat sai taas unohtua.

Nyt sitten yritys pantiin jäihin tälle keväälle, sillä 2012 loppukesä/syksy olisi vauvalle kuitenkin parempi aika syntyä.

Pitäis vaan malttaa odottaa ensi syksyyn, ennen kuin taas annetyaan vauvalle mahdollisuus. Eli lokakuussa-marraskuussa toivotetaan taas vauva tervetulleeksi meille :)

siis kesällä on inhottava olla raskaana viimesellä kolmanneksella, joten mieluummin suosittelisin yrittämn tssä maalis-huhtikuulla. tietty talvella viimesellä kolmanneksella ollessa on se ongelma että pitää hommata se talvitakki jostain. yh mitä rahanmenoa

Mun raskaaksi tuleminen kesti n. 10kk, joten ei saatu vauvaa niin pian kun oltaisiin haluttu :) Olen varautunut siihen, että seuraavankin kanssa menee yhtä kauan, joten ei koiteta ajoittaa seuraavan syntymää mihinkään tiettyyn kuukauteen tai vuodenaikaan.

Tyttären halusimme kolmen pojan jälkeen ja teimme silloisien ohjeiden ja nykyisienkin mukaan. Neljäntenä kuukautena tärppäsi ja tyttö tuli, vaikka luulin pojan olevan, kun niin lähelle ovulaatiota meni.
Poikia olin aina ensin halunnut ja sitten tytär. Tosin yhden pojan sain vielä hänenkin jälkeensä. Pojat saivat aina alkunsa ilman kummempaa.

Eipä ole onnistunut täälläkään.. Kun alettiin yrittää toista lasta niin "suunnitellusti" raskauduin heti kolmannesta kierrosta. Kesken meni kuten kaksi seuraavaakin raskautta :( eli mitään suunnitelmia ei enää ole, toive vaan että jospa joskus onnistuisi. No ehkä elämä yllättää vielä positiivisestikin.

siis kesällä on inhottava olla raskaana viimesellä kolmanneksella, joten mieluummin suosittelisin yrittämn tssä maalis-huhtikuulla. tietty talvella viimesellä kolmanneksella ollessa on se ongelma että pitää hommata se talvitakki jostain. yh mitä rahanmenoa

Kesällä on ihana olla raskaan. yksi syntynyt heinäkuulla, yksi elokuulla ja maha oli niin musta. Pidän lämmöstä, eikä painokaan ole noussut juuri, oikein hyvä olo.

Lapsihan tulee, silloin, kuin tarkoitus on. Ei tekemällä.

Kyllä se tekemälläkin voi tulla. Tai sitten vain oli sattumaa, että oli tarkoitus tulla, just silloin kuin oli tarkoitus tehdä. Mä en ole edes tutuille kehdannut kertoa kuinka tarkkaan onnistuttiin ajoittamaan lapsen saaminen, erotuksen ns. toivottuun syntymäaikaan sai laskea vain päivissä. Aika tarkkaa puuhaa.

No kyllä me ainakin puhuttiin silloin että koska olisi vauvan hyvä tulla töiden perusteella ja nuo muutamien päivien heitot johtuivat tietenkin kierrosta. Toisen kanssa haluttiin tietty ikäero ja se saatiin. Ja molemmat tietenki on syntyny just sinä vuodenaikana kun haluttiin.. Et kyl ne aikalailla "tehtiin" ja onneksemme onnistuttiin =)

[QUOTE="vieras";23275033]Kyllä se tekemälläkin voi tulla. Tai sitten vain oli sattumaa, että oli tarkoitus tulla, just silloin kuin oli tarkoitus tehdä. Mä en ole edes tutuille kehdannut kertoa kuinka tarkkaan onnistuttiin ajoittamaan lapsen saaminen, erotuksen ns. toivottuun syntymäaikaan sai laskea vain päivissä. Aika tarkkaa puuhaa.[/QUOTE]

Sattumaa ei ole.

Paha mun on sanoa kun ei ollut suunnitelmallinen homma, mutta kirjaimellisesti "kertalaakista" sai alkunsa. Musta on ihan ok olla näin alkukeväästä viimesillään :) Tosin eipä muusta ole kokemusta. Entinen takki mahtui tuohon tammikuuhun asti (mulla la reilun 2 viikon päästä) ja sitten oon saanut lainaksi takin eräältä sukulaiselta, ei oo tarvinnut ostaa. Talvi mennyt hyvin kun on vaan käyttänyt isompia villapaitoja ja huppareita :D

Ei onnistunut ei.. Enkä enää ikinä luota siihen että se noin vaan onnistuis ja täytyy tunnustaa et sen verran "katkerakin" musta tuli et hieman ärsyttää ihmiset jotka suureen ääneen julistaa kuinka ne tekee vauvan niin että syntyy silloin ja silloin... :whistle:

Lapsihan tulee, silloin, kuin tarkoitus on. Ei tekemällä.

No mä elelin 33 vuotta lapsettomana, ja sitten kun jätettiin ehkäisy pois, napsahti ensimmäisestä kierrosta. Ehkä oli tarkoitus, että näin kävi, mutta se oli kyllä meidän(kin) tarkoitus.

Enkä halua nyt loukata ketään, jolle lapsenteko on vaikeaa. Totean vain, että siksihän ehkäisy juuri on olemassa, jotta voisimme lapsen ajankohtaan vaikuttaa.

Meidän oli tarkoitus yrittää puolen vuoden jaksoissa vauvaa vuodenajan takia ja heti ekalla yritysjaksolla tärppäsi. Nyt toivotaan että pysyy matkassa :) Meille ei yksinkertaisesti ole mahdollista tulla vauvaa tiettyyn vuodenaikaan, siksi oli pakko yrittää näin.

Ei onnistunut ei.. Enkä enää ikinä luota siihen että se noin vaan onnistuis ja täytyy tunnustaa et sen verran "katkerakin" musta tuli et hieman ärsyttää ihmiset jotka suureen ääneen julistaa kuinka ne tekee vauvan niin että syntyy silloin ja silloin... :whistle:

Ensimmäinen lapsi syntyi toisesta kierrosta mikä oli yllätys koska ajattelin mun tuurilla menevän monta vuotta ennen kuin raskauduin. Nopeasta raskautumisesta sain ideaa suunnitella seuraava raskautta, että jos tän vuoden syksylle tähtäisi ja saisi ensi kevääksi/kesäksi vauvan :D Saa nyt nähdä onko yhtä hyvä tuuri toisella kerralla :D

Ensimmäinen lapsi syntyi toisesta kierrosta mikä oli yllätys koska ajattelin mun tuurilla menevän monta vuotta ennen kuin raskauduin. Nopeasta raskautumisesta sain ideaa suunnitella seuraava raskautta, että jos tän vuoden syksylle tähtäisi ja saisi ensi kevääksi/kesäksi vauvan :D Saa nyt nähdä onko yhtä hyvä tuuri toisella kerralla :D

Meillehän ensimmäinen tuli ehkäisystä huolimatta, sitten kun toista muka tehtiin, puuttui äitiluonto asiaan ja nyt oon raskautumiskiellossa, joten multa vähän loppu usko tohon ajottamiseen.. : /

Meillehän ensimmäinen tuli ehkäisystä huolimatta, sitten kun toista muka tehtiin, puuttui äitiluonto asiaan ja nyt oon raskautumiskiellossa, joten multa vähän loppu usko tohon ajottamiseen.. : /

Miksi olet raskautumiskiellossa ja kestääkö se kauan? :( Tsemppiä! Mua kans raivostuttaa joskus ihmiset, jotka toitottavat helppoa raskautumistaan.:( Sitä on katkera, kun itsellä kesti pitkään, ja sit tuli km.

No tässä ketjussa siis päästään siihen taas näköjään että leikitään marttyyria ja mua oikeesti ärsyttää että mun pitäis olla pahoillani siitä että pystyin ajoittamaan kaikki raskauteni siihen ajankohtaan kun ajoitin. Kyllä mäkin haluaisin iloita lapsistani ja myös näyttää sen muillekin kuinka iloinen niistä olen... Vaikken olekaan joutunut heitä "tekemällä tekemään".

[QUOTE="vieras";23278043]Miksi olet raskautumiskiellossa ja kestääkö se kauan? :( Tsemppiä! Mua kans raivostuttaa joskus ihmiset, jotka toitottavat helppoa raskautumistaan.:( Sitä on katkera, kun itsellä kesti pitkään, ja sit tuli km.[/QUOTE]

Kohdunulkoisen kuivattamiseen käytettyjen sytostaattien takia, aika ei sinällään ole pitkä, mutta tarpeeks sotkemaan meidän hommat eli ennen kesää ei tartte edes haaveilla yrityksen aloittamisesta..Sinällää turha mun on valittaa, meillä tuntuu tärppäävän nopeasti, mut jonkinlainen ajatus tuostakin kokemuksesta jäi takaraivoon kummittelemaan ja mä sentään pääsin helpolla kun ei tarttenut mitään leikkauksia..

Yhteistyössä