Vauva & taapero taksiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaasujalka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaasujalka

Vieras
Huhuu te, jotka olette ajaneet vauvan ja/tai taaperon kanssa taksilla. Mites se onnistuu, eli onko ylipäänsä olemassa takseja joissa on turvakaukalo ja/tai turvaistuin? Meneekö niistä jotain lisämaksua? Vai ottavatko ilman ko. vempaimia kyytiin? En kyllä tiedä uskaltaakohan ilman niitä mennä...

Hkissa pitäisi ajaa vauvan ja kolmevuotiaan kanssa taksireissu, mutta mahtaakohan siis käytännössä onnistua...? Turvakaukalo löytyy hätätilassa omasta takaa, mutta turvaistuinta en voi alkaa raahaamaan.

Lain mukaan taksissa saa poikkeuksellisesti mennä ilman istuimia, mutta turvallistahan se ei ole. Etukäteen tilaamalla voi saada lisämaksusta kaukalon tai istuimen jos niitä on vapaana, mutta välttämättä niitä ei saa. Jos on lyhyestä matkasta kyse niin ite varmaan laittasin vauvan omaan kaukaloon ja taaperon tavallisiin vöihin keskipaikalle.

Alkuperäinen kirjoittaja tinkiwinki:
mä olen pitäny sylissä ja ite voissä kiinni ja tietty istun takapenkillä ja nyt kun poika on 4v niin se istuu takana ja keskellä siinä käsinojalla kuski ite laittaa sen vielä alas että istu siihen..

herra varjele!!!! sylissä????? aikunen ihminen ei pysty pitelemään edes viiden kilon vauvaa 40km/h törmäyksessä!!!!

vauva kaukaloon vänkärin taakse, ite kuskin taakse ja taapero ilman istuinta keskelle. Siinä olis varmaan kaikista järkevin vaihtoehto, jos ei ole istuinta taksista taaperolle. volvo takseissa on integroitu koroke keskellä.

Ihmettelen vain, mikä voi olla sellainen tilanne, että pitää ehdoin tahdoin matkustaa vauvan ja pienen lapsen kanssa taksilla? Odotappa muutama vuosi, ja lähde sitten reissuun. Sori nyt vaan, mutta tää on mun mielipide.

Kiitos nopeista vastauksista! Kiva kuulla, että voi onnistuakin, pitää soittaa taksikeskukseen ja kysyä hinnoista & mahd. etukäteen varaamisesta. Kyllä tosta palvelusta olen valmis hiukan maksamaankin.

Kerran olen pojan kanssa matkustanut vaarin autossa niin, että oli mun sylissä, silloin oli kyllä hätätapaus eli piti päästä yöllä nopsaa päivystykseen. Eihän se tietty kauhean turvallista ole, mutta poju muistelee tapausta edelleen, oli kuulemma kovin jännää ;)

Eikö taaperon olisi parempia istua korokkeella kuin ihan pelkästään vöissä kiinni? paras tietysti olisi turvaistuin, mutta jos sitä ei kertakaikkiaan saa mistään, niin eikö koroke olisi hyvä vaihtoehto. Ne maksaa vain jotain kympin luokkaa ja suht helppo kuljettaa mukana

Yhteistyössä