Vauva syntyi!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miez
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miez

Vieras
Hei maaliskuiset ym. kanssasisaret! Laskettuaikanmme oli 19.03.2006 ja vauva syntyi 02.04.2006 klo 02.27. Synnytys alkoi lapsiveden menolla isäni luona kahvipöydässä..kuului mahasta poksahdus ja ryntäsin vessaan..ja kun huomasin mistä oli kyse lähdimme mieheni kanssa sairaalaan heti. Kun pääsimme sinne niin potra poika oli maailmassa 4,5 tunnin jälkeen ja synnytys oli tosi rajusti etenevä..ponnistusvaihekin vain 13 minuuttia. Minulle laitettiin epiduraalipuudutus ja se osui kyllä nappiinsa, sillä olin niin kipeä kun supistukset tuli minuutin välein ja avautumisvaihe pysähtyi. Sitten aukeni nopeasti ja pääsin ponnistamaan. Poika painoi 3985g ja 53cm pitkä. Mieli on aivan sykkyrällä onnesta!

Teillä olisikin ollut sitten käynnistys edessä? Jos siis raskausviikkoja oli synnytyksen spontaanisti käynnistyessä jo 42+1. Missä päästetään noin paljon yliaikaiseksi?

Heippa! Joo meillä olisi ollut heti maanantaina jo aika varattuna käynnistykseen, mutta onneksi lähti käyntiin luonnonmukaisesti.
Täällä Kokkolassa ei hätiköidä jos kaikki on vauvalla ja äidillä kunnossa, mutta sen voin nyt kokemuksesta sanoa, että kun synnytys käynnistyy vedenmenolla niin on se melkoinen teurastus sen jälkeen..ainakin oli mulla esikoisen syntymään verrattuna. Anteeksi ei ole tarkoitus pelotella, mutta itse meinasin menettää tajuntani kovan kivun vuoksi. Onneksi anestesialääkäri oli sillä kellonlyömällä talossa ja lähellä niin hän tuli pikaisesti.

Onnea kovasti!!

Itselläni synnytys käynnistyi vesien menolla, mutta eteni kuitenkin suht rauhallisesti, yht. 10 tuntia, kipeä olin, mutta luulen, ettei ollut eroa, käynnistykö lapsiveden menolla vai muuten. Tämä rauhoitteluna tuleville ja viittaus edelliseen viestiin ;)

Voi se olla aika rytinää ilman vesien menoakin...

Synnytin toisen lapseni 1.4. rv 41+1 ja synnytys kaikkiaan kesti 4 h 10min. Avautuminen meni ihan älytöntä kyytiä ja alkoki kerralla tykittämään supistuksia 5,4 ja 3min. välein. Sairaalassa olinki jo 6cm auki ja kun piti vauvaa pitää käyrillä 20min ennen kun sai puudutteita ni ei sit ehtinykkään saada paikallispuudutuksia kummempaa kun olinki jo 8cm auki :)
Esikoista väännettiin maailmaan reilu 13 tuntia ni kyllä oli vähän pää pyörällä tossa hötäkässä ;) mut synnytys oli kaiken kaikkiaan paljon helpompi.

Paljon onnea vauvan syntymän johdosta:)

kyllä se on varmasti aivan ihana hetki kun synnytys on onnellisesti ohi ja lapsi tulee syliin,itel edessä tuo synnytys n.3kk päästä!!!

tyttö82 27+3

Ainakin Uuudenmaan sairaanhoitopiirissä tuntuu olevan ihan yleinen tapa, että käynnistetään kun 2 viikkoa on mennyt yli tai jopa lähemmäs kolme. Eli ei se mikään poikkeus ole, että kaksi viikkoa odotellaan.

Yhteistyössä