vauva reissussa, ei nuku vieressä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kauniskuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kauniskuu

Aktiivinen jäsen
11.11.2008
1 344
0
36
Onko heittää ideoita? Vauva 7kk, mennään reissuun. Ei nuku vieressä, tai nukkuu erittäin huonosti, niinku sitten koko poppoo. Matkasänky tms. ei mahdu mukaan. Konttaa ja nousee tukea vasten seisomaan,joten ihan "heppoinen" peti ei käy..

Mitä ideoita ratkaista nukkumisongelma?

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
oletteko hotellissa? niissä saa matkasängyn. jos kylässä, niin joku patja lattialle vaan.

monessa paikassa joo, mutta ei kaikissa sentààn,kannattaa tiedustella etukàteen jos hotelli varattu esim ulkomailta

Kiitos teille!
Meillä on vuokrattu mökki. Ei oo vaunukoppaa eikä mahtuisikaan siihen.. Sängyt mökillä on muutenki sellasia "ykkössänkyjä" eli parisänky tehdään kahdesta erillisestä..

ostakaa lapselle matkasänky. Me ostettiin se heti kun poika ei enää suostunut nukkumaan
vaunujen kopassa 6 kk.
Samaisessa sängyssä nukkuu kohta nelivuotias poika mummolassa.
Mökeillä on normaalit kirpparilta ostetut sängyt laitoineen.

Alkuperäinen kirjoittaja viiru:
ostakaa lapselle matkasänky. Me ostettiin se heti kun poika ei enää suostunut nukkumaan
vaunujen kopassa 6 kk.

juu, mutku se matkasänky ei mahdu autoon.. Muuten olisikin jees. Ei siis oo oma vaan vuokrattu mökki..

Alkuperäinen kirjoittaja Kauniskuu:
Kiitos teille!
Meillä on vuokrattu mökki. Ei oo vaunukoppaa eikä mahtuisikaan siihen.. Sängyt mökillä on muutenki sellasia "ykkössänkyjä" eli parisänky tehdään kahdesta erillisestä..

patja lattialle, teette siihen semmosen "pesän" pienelle. hyvin onnistuu. testattu moneen otteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kauniskuu:
Alkuperäinen kirjoittaja viiru:
vaunujen kopassa 6 kk.

juu, mutku se matkasänky ei mahdu autoon.. Muuten olisikin jees. Ei siis oo oma vaan vuokrattu mökki..

Miten voi olla niin tiukkaa autossa? Jättäkää yks mäyräkoira / muropaketti / .. pois niin mahtuu.

Tää sänky on meillä mahtunut mukaan vaikka minne - vie tosi vähän tilaa ja on sopiva alle 1,5-vuotiaalle (mutta ei kestä enää lasta joka nousee seisomaan) ja painaa vain noin kaksi kiloa.

Patja tai täkki lattialla voi toimia, jos lapsi ei ole kova liikkumaan, mutta itse olen kyllä nukkunut noin 8 kk lapsen kanssa tosi huonosti silloin, jos laiskuuttamme olemme jättäneet matkasängyn pois ja sänky on jäänyt kovin improvisoiduksi (tuli kerran kokeiltua motellin lattialla, en suosittele - lapsi huusi koko yön, vaikka nukkuu yleensä hyvin).

Sori, linkki puuttui äskeisestä: kyseessä siis Samsoniten Pop-up (paljon lentomatkustavan vauvan paras ystävä)

http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?products_id=313

kiitos kaikille..
Mäyräkoiria ei oo autossa eikä muropaketteja. Mutta paljon muuta, 4 henkeä, eikä mikään tilaihme auto. Yhdistelmärattaat vie lähes koko pienen takakontin tilan.
Plus ettei tarvii tuskin tota sänkyä enää kauaa..
pitää improvisoida joku pesä, se oli hyvä idea :)

Voisitteko jättää yhdistelmärattaat kotiin ja ottaa matkarattaat+matkasängyn? Mökissä on yleensä aika monta vaaran paikkaa ja hankala on saada tehtyä pesä, josta lapsi ei itse pääse tutkimaan uunia, avonaista ovea yms

Juu patja lattialle vaan! Mä taisin joskus tehdä niin että tein meidän laukuista vaaville pesän meidän sängynnurkkaan , ne oli sen verran korkeat että vaikka lapsi nousi niitä vasten niin ei päässyt kuitenkaan pois. Tietenkin itse olin toisella puolella laukkuja nukuttamassa, viereen ei ois nukahtanut ikinä.. Sit kun lapsi nukahti niin laukut pois ja siirto omaan nukkumapaikkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kyllä on pienstä kiinni ettei matkasänky mahdu muka mitenkään mukaan??
Jonkun jalkatilaan. vaunujen allekin jää tilaa.. TOSI TOSI OUTOA!!!

Jep jep. voi olla outoa. mutta muutakin tavaraa 4henkeä tarvii, ei voi mitään. Tervetuloa pakkaamaan meidän auto. Plus muutama sataa kilometriä umpisullotussa autossa ei oo ihan nastaa.
Hirveesti ei innosta investoida yhden reissun takia, siinäkin syy miksen osta matkarattaita ja sänkyjä. En mä muuten ideoita olisi kysynyt, tottakai noi olisi olleet automaattinen vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jep jep. voi olla outoa. mutta muutakin tavaraa 4henkeä tarvii, ei voi mitään. Tervetuloa pakkaamaan meidän auto. Plus muutama sataa kilometriä umpisullotussa autossa ei oo ihan nastaa.
Hirveesti ei innosta investoida yhden reissun takia, siinäkin syy miksen osta matkarattaita ja sänkyjä. En mä muuten ideoita olisi kysynyt, tottakai noi olisi olleet automaattinen vaihtoehto.

vuokraa sänky. tässä kaupungissa ainakin on vuokralla. tai joltain tutulta vuokraan? ja tavaraa ei tartte ottaa niin riskisti aina mukaan. ja autossahan on mukavaa matkustaa.

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

vuokraa sänky. tässä kaupungissa ainakin on vuokralla. tai joltain tutulta vuokraan? ja tavaraa ei tartte ottaa niin riskisti aina mukaan. ja autossahan on mukavaa matkustaa.

Juu, täällä ei ole, lähin "vuokraamo" n. 100km päässä..eikä se ratkaise tilaongelmaa..
Kiitos vaan mutta oikeasti, takakontti on millilleen tukossa noista rattaista, matkatavaraa on minimimäärä koska sullottava jalkatilaan. Autoja nyt on vaan erilaisia.. Kiitti vaan silti ehdotuksista.

Yhteistyössä