Vauva putos sängystä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huono huono äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huono huono äiti

Vieras
Siis meidän parisängystä. Koko yön heräili jotain tunnin parin välein tuttia itkemään niin olin aamulla aika kuitti kun se seitsemän jälkeen heräsi kunnolla. Otin sen vereen köllötteleen, että jos nukahtas. Ei se sitte näyttäny yhtään väsyneeltä niin en sitte itekään aikonu enää nukahtaa vaan vaan makoilla. Yhtäkkiä havahduin hereille kun kolahti ja vauva alkoi itkeä. Olen hemmetin vihainen itselleni. Kyllähän minä tiedän, ettei mulla ole nyt sama tilanne kuin vanhemman lapsen kanssa aikoinaan. Silloin tiesin unen läpikin mitä lapsi teki, kun oli vierrellä. Nykyisin minulla on unettomuusongelmia ja saatan makuuasennossa aamulla ja päivällä yhtäkkiä tipahtaa uneen, vaikka yöllä se on joskus pirun vaikeaa....

Vauva itkeskeli vähän aikaa ja pidin sylissä, silitin päätä. Sitten isommat lapset heräsi ja tulivat höpöttämään niin vauvaa alkoi jo naurattaa. Seurailen nyt sitten, että alkaako oksentaa, mutta uskaltaako sitä laittaa nukkumaan?

Et ole huono äiti. Kaikille käy tuommoista. Ja anna nukkua normaalisti, voit unen aikana vähän testata reagoiko esim, kutitukseen normaaalisti, siis havahtuuko unesta.

Varmaan joka ikinen vauva tipahtaa jostakin alas, ei kande tuntea turhaa syyllisyyttä. Vahinkoja sattuu. :hug:

Mulle sanoi tuttu th kerran, et jos vauva alkaa heti putoaisen jälkeen itkemään ja rauhoittuu aikansa itkettyään, kaikki on ihan OK. Toki seurailla pitää, mut ei tarvi olla hysteerinen. Jos itkua ei tule heti, se on merkki tajunnanmenetyksestä ja siis aivotärähdyksestä. Toisaalta myös, jos vauva itkee ja itkee, eikä ollenkaan rauhoitu, niin silloin kans on syytä lähteä lääkäriin.

kuule noita sattuu!
seuraile vauvaa.laita nukkumaan ja käy kurkkimassa välillä.jos ei mene kalpeeks ja ala oksennella,ni ei hätää :)
meillä tuo vasta kipeemään oppinut on niin monta kertaa lentänyt noilta sängyiltä ym.pää edellä :ashamed:

Et ole huono äiti, niin monille käy noin. Minulle kummankin lapsen kanssa. Minua varmaan itketti kummallakin kerroilla enempi kuin vauvaa, mutta kyllä ne lapset on ihmeen lujaa tekoa. Laita vaan vaavi nukkumaan ja käyt vähän tarkemmin hänen unta vartioimassa.

Voih,tiedän tuon kamalan syyllisyyden tunteen!Älä välitä,sellaista kuitenkin sattuu!Itsekin olen mielestäni tosi varovainen ja silti sattuu aina välillä lasten kanssa vahinkoja.Varsinkin esikoinen meillä sellainen menijä ettei perässä tahdo pysyä.Hän on aina jossain kolhimassa itseään ja hyvin usein juuri päällänsä jossakin!Onneksi ei ole mitään vakavampaa koskaan sattunut.Taitavat olla aika kestävää ja joustavaa sorttia nuo lapsoset ylipäätänsä!
Seurailet vaan vauvan vointia ja koita olla itseäsi syyllistämättä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Puoli tuntia on kuulemma se aika kun pään kolauttamisen jälkeen tulee oireet aivotärähdyksestä.

No ei tullu mitään. Ihan pirteä ja normaali se on ollu. Leikkiny lattialla isompien kanssa. Vein sen just tuonne nukkumaan ennen ku päivitin tämän sivun ja luin vastaukset...

Yhteistyössä