Vauva putoaa sängystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tätäolenmiettinyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tätäolenmiettinyt

Vieras
Hei!
Meidän vauva on 8 kuukautta eli nyt voi jo taas puhua synnytysjuttuja.
Olen miettinyt olenko ainoa lajissani sillä en voinut syöttää sairaalassa vauvaa sängyssä koska kokoajan pelkäsin että vauva putoaa... pelko oli sellaista että nousin yölläkin syöttämään tuoliin. Onko muita samanlailla tuntevia????????
:wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:

Mä taas en voinut nukkua, jos vauva ei ollut vieressäni saman peiton alla :) . Jos koitin laitaa vauvan koppaansa tuli hirveän ahdistunut olo ja välillä heräsin niin, että istuin sängynreunalla ja nukuin sen vauvan sängyn päällä, joten otin sitten vauvan suosiolla saman peiton alle, enkä oikein edes herännyt imetyksiin, enkä kyllä pelännyt, että vauva putoaisi tai nukkuisin vauvan pällä.

MEillä kävi esikon kans sairaalassa niin että se alko itkeen synnytyksen jälkeen sillon eka yönä ja sillä oli vaan äitiä ikävä. Tissiä vauva ei suostunut ottaan joten laskin hänet omalle sängylle ja siihen mun viereen pieni heti nukahti ja tuhisi tyytyväisenä.

Kotona yritin ensin pitää vauvaa omassa sängyssä mutta kyllästyin kun heräsin niin hyvin ite yösyöttöjen aikana etten oikein enää saanut unta. Nyt vaavi nukkuu mun vieressä ja hyvin menee. Enää ei väsytä päivisin vaikka yöllä edelleen syödään. En herää syöttöihin kunnolla. Muistan ainoastaan että annan vauvalle tissin suuhun. Seuraavalle syötölle ku herään niin toinen tissi onkin sitten paljaana =) Sitä en koskaan muista että monestiko olen yön aikana vauvaa syöttänyt =)

Sama juttu,pelkäsin aina et vauva tippuu sairaalan sängyssä,kun siinä ei ole reunoja,voihan olla et jos itekkin liikahtaa niin olis pudonnu.Nyt nukkuu vieressä.

mul on nyt näitten kahden jo syntyneen kanssa ollu sellanen sänky josta saa laidat ylös! Nostin siis toiselta puolelta laidan ylös, joten putoamispelkoa ei ollut - tosin vauva oli vieressä vain syönnin ajan ja sitten laitoin omaan sänkyynsä. Tosin joskus olin nukahtanut kesken imetyksen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2005 klo 14:46 LisaMarie kirjoitti:
Mä taas en voinut nukkua, jos vauva ei ollut vieressäni saman peiton alla :) . Jos koitin laitaa vauvan koppaansa tuli hirveän ahdistunut olo ja välillä heräsin niin, että istuin sängynreunalla ja nukuin sen vauvan sängyn päällä, joten otin sitten vauvan suosiolla saman peiton alle, enkä oikein edes herännyt imetyksiin, enkä kyllä pelännyt, että vauva putoaisi tai nukkuisin vauvan pällä.

Minäkin olisin mieluusti pitänyt kolmatta lastani jo sairaalassa samassa sängyssä ja syöttänyt siinä "samalla nukkuessani". Kuitenkin kätilöt yöllä kiertäessään herättelivät ja syyllistivät minua huonoksi äidiksi, joka voi kierähtää lapsensa päälle :ashamed:
Yritni sitten sinnitellä hereillä ja pitää lasta vieressä. Päivällä nukiun univelkoja pois ;)

Laidattomassa sairaalasängyssä vauvan putoamisen voit estää sillä, että haet varastosta aikuisten poikkilakanan ja kietaiset vauvan siihen niin, että lakanan päät ovat allasi. Ei pääse tippumaan!

Minä pidin vauvaa sairaalassa vieressäni toisesta yöstä alkaen, kiireellisen sektion jälkeen. Ensimmäisenä yönä olin vielä kipupumpussa kiinni ja nukuin univelkoja pois, eikä vahvasti lääkittynä saakaan vauvaa viereen ottaa. Tosin sektiohaavan kanssa en taatusti olisi kipulääkkeistä huolimatta kierähtänyt unissani... Vauvan vieressä pitäminen olikin ehdotonta vierihoidon onnistumiseksi, koska haavan vuoksi en halunnut nousta sängystä aina imetyksen aluksi ja lopuksi nostamaan vauvaa omaan kaukaloonsa.

Perhepedissä nukuttiin sitten kotonakin, ja ensimmäinen putominen sängystä tapahtui viime yönä, kun taapero 1v8kk kiipesi isänsä yli ja kopsahti lattialle. Eipä käynyt mitenkään, hiukan vain tuhersi itkua.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2005 klo 20:39 tuttemui kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2005 klo 14:46 LisaMarie kirjoitti:

Minäkin olisin mieluusti pitänyt kolmatta lastani jo sairaalassa samassa sängyssä ja syöttänyt siinä "samalla nukkuessani". Kuitenkin kätilöt yöllä kiertäessään herättelivät ja syyllistivät minua huonoksi äidiksi, joka voi kierähtää lapsensa päälle :ashamed:
Yritni sitten sinnitellä hereillä ja pitää lasta vieressä. Päivällä nukiun univelkoja pois ;)

Mulle taas kätilö tai astenhoitaja sanoi, että on nisäkäälle luonollista ja vaisonvaraista toimintaa haluta käpertyä penun ympärille ensihetkinä ja työnsi peiton reunan patjan ale ja vauvan kopan iha sängynreunaan kinni illaalla käydessään, ettei pudottais sängystä :) .

[/quote]

Mulle taas kätilö tai astenhoitaja sanoi, että on nisäkäälle luonollista ja vaisonvaraista toimintaa haluta käpertyä penun ympärille ensihetkinä ja työnsi peiton reunan patjan ale ja vauvan kopan iha sängynreunaan kinni illaalla käydessään, ettei pudottais sängystä :) .
[/quote]

No näinpä olin asiaa itsekin pähkäillyt ja kuvittelin, että olisi ihan luonnollinen ja kovinkin tuttu juttu synnyttäneiden keskuudessa. Ilmeisesti kuitenkaan ei - tai sitten sattui joku lapseton, vastavalmistunut sijainen, joka oli lukenut jostain opuksesta tai peräti juorulehdestä, että äiti olisi joskus kierähtänyt lapsensa päälle. :laugh:

Minä laitoin vauvakopan ihan sänkyyn kiinni sairaalassa ja toisellapuolella oli seinä. Vieressä vauva nukkui ja se tuntui hyvältä. Kätilötkin ihan suosittelivat tuota tyyliä imetyksen onnistumisen kannalta.

Kotonakin värkkään aina jonkinlaisen laidan vapaaaseen sängynreunaan, ettei tarvi pelätä vauvan putoamista.

Usein sairaalasängyissä laidat irroitettavia, joten vaikka sun sängyssä ei olis laitoja, niitä saattaa löytyä jostain varastosta tai jonkun sängystä, joka ei laitoja tarvitse. Pyydä kätilöä tsekkaamaan.

Yhteistyössä