Vauva oppi kääntyyn mahalleen, pitääkö ?jotenkin "vartioida" öisin, ettei käänny

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut

Vieras
Ehkä tyhmä kysymys, mutta onko teidän vauvat kääntyileet öisin sängyssään mahalleen tämän taidon oppimisen jälkeen? Mua nyt pelottaa, että kääntyy yöllä eikä jostain syystä osaakaan laittaa päätä sivulle, vaan lässähtää naama kohti patjaa ja tukehtuu. Vauva ei osaa vielä oikein hyvin kääntyä mahalta selälleen takas, vaikka sen taidon osaa, muttei silti sitä aina tee.

Meneekö mun yöunet nyt kokonaan vai?

No tuskin kannattaa kantaa liiaksi huolta moisesta, ellet sitten tosissaan aio päivystää hereillä yöt läpeensä.. :D
Uskoisin, että ilmankin on selvitty.

ehkä vähän helpottaa. Mäkin luotan siihen, että jos jäis jumiin mahalleen, niin kyllä se siitä ilmoittelis. Ähisin varmaan niin, että varmaan heräisin tai sitten kiljuis. Senkin (kiljumisen) se oppi tässä vasta ja se kuuluu ja kauas!

Äitit on äitejä, ne huolehtii... Olen vaan aika univelkainen ja mies yötyössä, joten en välttämättä herää kaikkeen.

Tiedän, että meidänkin vaavi osas kääntää pään jo silloin lääkärintarkastuksessa, mutta mulla on vaan kauhee päähän pinttymä, että jos jää jotenkin jumiin....

No ehkä mä huolehdin liikaa. :)

Minulle sanoi lääkäri neuvolassa että voi huoletta antaa nukka mahalaan jos tykkää nukkua. Ja meidän 4kk3viikkoa vanha poika nukuu mielellään mahallaan.
Ja jos teillä ei tykkää olla vaavi mahallaan niin kyllä hän sen ilmoittaa.

No joo, aika älytöntähän se ois valvoa ja vartioida, jos on ennestään univelkaa. Luota äidinvaistoihisi, ne kyllä herättää sut jos yöllä tulis hätä (vaikka mahallaan nukkuminen nyt ei kovin suuri vaara taida ollakaan)

Meillä nukkui vauva alusta asti mahallaan. Selällään yritettiin, mutta unta tuli vain vartti-puoli tuntia kerrallaan. Mahallaan nukkui tuntikausia eli ero oli iso. Aluksi kammotti mutta on se väsymys vaan iso pointti, terve täysiaikainen vauva niin oli vain pakko luottaa siihen että osaa pään kääntää. Ja toki osasikin. Äideillä noita huolenaiheita riittää. :) Toi hengitysteiden vapauttaminen on vaan niin perusrefleksi että siihen kyllä voi luottaa.. Meillä mun kammojani helpotti muuten unipussi; ei tarvinnut enää pelätä sitä että vauva jää peiton alle jumiin mönkiessään jne..toi oli mulla se "ykköskammo".

Sitä en muista kääntyilikö meillä miten yöllä mutta sen takia en ainakaan öitäni valvonut. Meillä esikoinen oppi aika myöhään kääntymään ja ainakin päiväsaikaan jos oli pinnasängyssään niin sieltä alkoi kuulua sellanen ähinä niin heti arvasi että jahas neiti on taas mahallaan.

Yhteistyössä