vauva omaan sänkyyn

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsyjumi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsyjumi

Vieras
Auttakkee nyt!

Minkä ikäistä vauvaa voi alkaa lempeästi "opettaa" omaan sänkyyn ja miten? Perhepetimalli ei toimi meillä, en pysty nukkumaan vauva vieressä ja lisäksi kiemura-asennot aiheuttavat massiivisia kipuja lihaksiin... Vauva on 10 viikkoinen ja välillä sain jo nukkumaan omaan sänkyyn valtaosan yöstä mutta nyt en saa yösyötöltä ollenkaan enää omaan sänkyyn tai nukkuu siinä vain max tunnin (kuten viimeyönä). Iltanukutus tehdään nukuttaen vauva syliin ja pitämällä tunnin sylissä. Tämäkään ei aina onnistu.

Päiväunia ei myöskään kymmentä minuuttia kauempaa omassa sängyssä nuku, vaunuihin nukuttaminenkin vaatii tunnin lenkin, eli näköjään vauvan on päästävä sen ensimmäisen unisyklin yli ennen kuin on tarpeeksi pihalla.

Mikäs siinä jos oliskin vain tuo vauva mutta kun on 2-vuotinen myöskin, jonka kanssa pitäisi touhuta ja jaksaa.

no itse en koskaan opettanu sänkyyni vauvaa,siis vaan sen takia koska mies ei pystynyt sitten nukkumaan ollenkaan eikä halunnu nukkua sohvalla öitä.
Mutta tiedän kun kaveri opetti lasta nukkumaan omassa sängyssä.
se sai vasta lapsen kaksivuotiaana nukkumaan omaan sänkyynsä.pinnis heillä oli ihan turha ostos.
lopulta kaverini nukkui lastenhuoneen lattialla omalla patjalla ja lapsi nukkui sitten omassa sängyssään ainoastaan ja nyt lapsi suostuu onneksi jo nukkumaan yksin omassa huoneessaan.

No en miekään halunnut vauvaa alunperinkään ottaa viereen nukkumaan, laitokselta lähtien olen yrittänyt saada omaan sänkyyn joka välissä mutta kun ei niin ei. Valitsin sitten kahdesta pahasta sen pienemmän pahan eli otin yöllä välillä viereen että saan edes maata paikoillani eikä tartte istua sängynlaidalla vauva sylissä. Edelleenkin yritän aina laittaa omaan sänkyyn kun syliin nukahtaa päivällä. Voi huoh...

ja siis juuri siksi yritän saada tän kierteen jo nyt loppumaan kun vauva on 10 vkoa, ettei todellakaan nuku kaksvuotiaana vieressä. Mutta kun en tiedä miten... ihan omituinen vauva muutenkin kun ei nukahda rinnalle kuten esikoinen.

Onnistuisiko tehdä pinnasängystä "sivuvaunu" teidän sängyn viereen? Eli poistatte/laskette yhden pinnasängyn reunan ja hilaat sen sänkynne viereen. Lapsi saisi olla lähellä, ei olisi tiellä teidän sängyssä ja tottuisi omaan sänkyyn. Lasta saa siliteltyä/rauhoiteltua ilman nuokkumista pinnasängyn reunalla ja yösyötöillekin saa ilman ylösnousemista :)

Meillä on käytössä vielä se vuokrattu vaavisänky joka on ihan kiinni minun sängyssä, ja toisekseen käsi ei auta mitään, muutaman yön oon roikkunut käsi pinnojen väkistä 1,5 tuntia kerrallaan ja eipä siitä mitään mainittavaa hyötyä ole ollut... Ainoastaan miun kylki/tissi vasten vauvan poskea toimii. Ja ymmärtäähän sen että vauva haluaa olla lähellä mutta tässä väsyy kyllä äiti nyt niin, että vaarassa on mielenterveys...

Yhteistyössä