Vauva nukkuu vain n.10h/vrk??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sick and tired
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sick and tired

Vieras
Eli meillä kuopus nyt 2kk, ja olen todella huolestunut tämän nukkumisesta, tai pimminkin sen vähyydestä. Nukkuu yöllä, minkä itkultaan pystyy, sellaiset 6-7h, päivällä parit tunnin päikkärit. That's it. Muuten lähinnä huutaa. Masuvaivoja on ja paljon. Korviketta menee yli litra päivässä, eli ei _voi_ koko aikaa nälkäänsäkään itkeä/valvoa.

Rupeaa koko perhe rakoilemaan tässä valvomisen sumussa, kun esikoinen (2v) herää joka yö kun vauva itkee. Päikkäritkin kestää esikoisella vain n.tunnin, koska vauva herättää.

Apuja?

Puhu asiasta neuvolassa. Mun kuopus oli samanlainen ja sain neuvolasta ohjeen antaa maidon sijasta illalla porkkana-perunavelliä. Mutta tästä on jo kohta 18 vuotta aikaa, joten suositukset voi hyvinkin olla muuttuneet. Sillä vellillä toi jannu alkoi nukkumaan yönsä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Puhu asiasta neuvolassa. Mun kuopus oli samanlainen ja sain neuvolasta ohjeen antaa maidon sijasta illalla porkkana-perunavelliä. Mutta tästä on jo kohta 18 vuotta aikaa, joten suositukset voi hyvinkin olla muuttuneet. Sillä vellillä toi jannu alkoi nukkumaan yönsä.

Mun siskonlapset täyttää kuukaudenpäästä 18v

Alkuperäinen kirjoittaja sick and tired:
Eli meillä kuopus nyt 2kk, ja olen todella huolestunut tämän nukkumisesta, tai pimminkin sen vähyydestä. Nukkuu yöllä, minkä itkultaan pystyy, sellaiset 6-7h, päivällä parit tunnin päikkärit. That's it. Muuten lähinnä huutaa. Masuvaivoja on ja paljon. Korviketta menee yli litra päivässä, eli ei _voi_ koko aikaa nälkäänsäkään itkeä/valvoa.

Rupeaa koko perhe rakoilemaan tässä valvomisen sumussa, kun esikoinen (2v) herää joka yö kun vauva itkee. Päikkäritkin kestää esikoisella vain n.tunnin, koska vauva herättää.

Apuja?

Meilläkin heräs kaikki, kun yksi huusi ,onneksi heräily oli oli vähäistä, mut meil kuusi lasta seitsemässä vuodessa.

Meillä oli sama juttu esikoisen kanssa , rupesimme antamaan illalla velliä pullosta , vaan johan neiti rupesi vetämään pitkät unet. Ikää hällä oli silloin 2 kk. Olin tyytyväinen , ettemme kärsineet yövalvomisista pidempään.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamix2:
Mä jäin miettimään, että onko tuo perunaporkkanavelli sittenkään kovin hyväksi, jos on kovasti masu kipeänä..

Niin, se on vähän vaikea tietää itkeekö kipeää masua vai nälkää.... kaveripiiristä löytyy molemmanlaisia tapauksia.

Oma vauva oli just tollainen, ja sillä ei ollut kyllä nälkä vaan muuten masuvaivoja. Helpotti itsestään alle 3kk:n iässä, toivottavasti ap:lla on yhtä hyvä mäihä. Me kokeiltiin yhtä sun toista, mutta mikään muu ei tosiaan auttanut kuin aika.

Meillä huudon syyksi paljastui allergiat (jo pari kuisena). Vauvan vatsavaivat loppuivat kuin seinään ja unet paranivat 20min. pätkistä kolmeen tuntiin. Kun ruokavalio saatiin kohdilleen vauva muuttui aivan kuin eri ihmiseksi. Itse en kyllä vellejä uskaltaisi parikuiselle vatsavaivaiselle antaa..

vellejä olen itsekin miettinyt, kun tuntuu että suurin osa itkusta helpottuu syömällä. Mutta kun korvikemäärä rupeaa lähentelemään 1,5litraa, ei sekään voi hyvää tehdä. Esikoisella aloitin maissivellin 3kk iässä, melkeinpä samasta syystä, eli se maaginen 1,5l tuli täyteen.

Hommasin sellaisen koliikkikeinun, kun vauva rauhoittuu parhaiten liikkeessä. Onko sellaisesta kokemuksia sellaisesta?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
vellejä olen itsekin miettinyt, kun tuntuu että suurin osa itkusta helpottuu syömällä. Mutta kun korvikemäärä rupeaa lähentelemään 1,5litraa, ei sekään voi hyvää tehdä. Esikoisella aloitin maissivellin 3kk iässä, melkeinpä samasta syystä, eli se maaginen 1,5l tuli täyteen.

Hommasin sellaisen koliikkikeinun, kun vauva rauhoittuu parhaiten liikkeessä. Onko sellaisesta kokemuksia sellaisesta?

Meillä liike auttoi kans, koliikkikeinua ei ollut vaan vispasin ipanaa kantoliinassa ja kantorepussa. Meillä hän ainakin söi mahakipuunsa, eli ilmeisesti syöminen hetkellisesti helpotti sitä kipua ja tietty sitten maha täynnä kipu palasi vielä pahempana. Roikkui tissillä ihan jatkuvasti, ja kun ei huolinut tuttia niin tuli sitten imetettyä vähän turhan usein.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Meillä liike auttoi kans, koliikkikeinua ei ollut vaan vispasin ipanaa kantoliinassa ja kantorepussa. Meillä hän ainakin söi mahakipuunsa, eli ilmeisesti syöminen hetkellisesti helpotti sitä kipua ja tietty sitten maha täynnä kipu palasi vielä pahempana. Roikkui tissillä ihan jatkuvasti, ja kun ei huolinut tuttia niin tuli sitten imetettyä vähän turhan usein.

Ja en siis tarkoita, etteikö teidän vauvalla voisi olla myös nälkä! Lähipiirissä oli sellainen koliikkitapaus, joka rauhoittui heti kun sai vähän tukevampaa sapuskaa.

Yhteistyössä