Vauva nukkuu 4h päikkärit ja yksi ruokailu jää väliin..? ja 4-5 KK RYTMISTÄ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Te joiden vauvat nukkuvat 4-tunnin päikkäreitä, niin mitenkä käy ruokailujen kanssa? Jääkö teilläkin väliin yksi ruokailu tai välipala? Syökö vauva sitten yöllä?

Meillä vauva siis 4,5 kk ja nyttemmin alkanut nukkua pitkiä päikkäreitä. Nukkuu tuossa about 12.30-16 välisen ajan. Syö siis aamulla klo 8 puuroa ja maitoa, klo 11 maitoa, klo 12 sosetta ja sitten syö kun heräilee klo 16.15 maitoa, klo 17.30 hedeläsosetta, klo 19 puuroa ja klo 20 maitoa. Menee yöunille tuossa 20-20.30 ja syö joskus jo klo 24 ja sitten klo 3 maitoa.

Kuulostaako tuo rytmi ihan hullulta? Noiden yhtien pitkien päikkäreiden lisäksi nukkuu pikku-unet vielä siinä klo 10 aikaan, noin puoli tuntia.

Tuo syöminen rytmittyy lähinnä unien vuoksi noin ja sitten toisaalta kun ei huoli maitoa soseiden jälkeen, niin on sitten noin syötettävä vähän tiheämpään. ¨

Mitenkä teillä muilla menee?

mulla saman ikäinen. oon täsä ootellut että sais puurot alottaa. onko joku suositus 5-6 kk iässä??nyt vasta oppinu soseet eli lihapottu ja hedsoseet. ootko syöttäny vielä ollenkaan potturuokaa?
tossa rytmissä ei mielestäni mitään pahaa, tosi hyvä ku nukkuu yhet pikät päikkärit ,ei se pitempi ruokaväli siinä mitään haittaa!

Kotvasen kestää tämä jatkovastaus meikäläisellä... mutta siis meillä syödään riisipuurojauheesta tehtyä puuroa. 5kk ikäisenä suositus aloittaa puurot, mutta me ollaan aloitettu tällä viikolla ja ikää vauvalla siis nyt reilu 4.5 kk.

Olen antanut siis pottu-porkkana-maissisosetta ja se uppoaa nyttemmin hyvin. Nyt alkaa pikku hiljaa paremmin syömään noita... =)

Yhteistyössä