Vauva nukkui päiväunet ulkona ja nyt posket punaiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kokemusta?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kokemusta?

Vieras
Ulkona oli pakkasta noin 10 astetta ja vauvalla asianmukaisesti päällä ja nukkui vaunukopassa terassilla ja suuaukolla viltti ja harso, reunassa rakonen, että näin kun herää.

Posket punoittivat, kun hain lapsen sisään, ok, niin ne punoittavat itselläkin, kun olen ollut pakkasessa. Mutta kun ne punoittavat vieläkin! Ei ole valkoista eikä pallukoita, jotka ilmeisesti ovat paleltumisen merkkejä enkä usko, että vaunukopassa tuulettomasssa paikassa voi paleltukaan (?).

Iho on ollut nyt talvella kuiva ja rasvasin vauvan kasvoja, mutta en juuri ennen päiväunia.

Ihan aloin tässä stressata, että kai tuo punaisuus joskus lähtee...? Kun itselläni on sellainen ihonlaatu, että aina punoittaa...

Ei se paleltunu oo, herkästi vaan vauvan iho ärtyy pakkasesta. Laita bepanthenia ulkoilun jälkeen ja illalla muttei aamulla/ ennen ulkoilua kun rasvaus altistaa paleltumiselle.

Meidän esikoisella kanssa punottaa kylmällä säällä kun posket kuivuu. Pitää vaan rasvata. Itsellänikin talvisin naama ihan kuiva ja saa rasvailla ihan urakalla, muina vuodenaikoina ei tarvitse rasvata yhtään!

Alkuperäinen kirjoittaja Äly hoi älä jätä;29317190:
Siis apua, onko joku noin tyhmä oikeasti hoksannut joskus harrastaa seksiä ja saanut sen seurauksena lapsen? Mä työskentelen sairaanhoidon neuvonnassa ja kyllä ihan joka ikinen tunti joku äiti kysyy jotain tän tyyppistä. Mietitääs nyt ihan.. sun huoli on nyt se, että sinun lapsesi posket punoittavat pitkän ulkoilun päätteeksi. Kuinka pitkään niiden kuuluisi punoittaa? Onko 15-30 minuuttia liian pitkä aika? Onko lapsi kivulias niistä poskista? Onko ne kosketusarat? Onko ne posket edelleen sisällä olon jälkeen kylmät? Hengittääkö lapsi enää?
Anteeksi vaan, mut ap on just sellanen äiti joka kuolis itte ja sen lapsi kuolis, jos siwa menis kiinni jo klo 18.
PS. Lapsellasi on kaikki ihan hyvin, hän on ollut ulkona pitkään ja punoituksen laskeminen kestää myös pitkään.

Jaa, no miten vaan . Sairaanhoidon neuvonnan ämmät kuulostavat juuri sinunlaisilta . Ajattelit sitten täällä vielä jatkaa?

Joo, sama ongelma pakkasten tullen. Olen rasvaillut iltaisin ennen nukkumaanmenoa, myös aamuisin tai päivisin jos ei olla menossa ulos. Ongelma korjaantuu pakkasten poismenon myötä :D

Siis apua, onko joku noin tyhmä oikeasti hoksannut joskus harrastaa seksiä ja saanut sen seurauksena lapsen? Mä työskentelen sairaanhoidon neuvonnassa ja kyllä ihan joka ikinen tunti joku äiti kysyy jotain tän tyyppistä. Mietitääs nyt ihan.. sun huoli on nyt se, että sinun lapsesi posket punoittavat pitkän ulkoilun päätteeksi. Kuinka pitkään niiden kuuluisi punoittaa? Onko 15-30 minuuttia liian pitkä aika? Onko lapsi kivulias niistä poskista? Onko ne kosketusarat? Onko ne posket edelleen sisällä olon jälkeen kylmät? Hengittääkö lapsi enää?
Anteeksi vaan, mut ap on just sellanen äiti joka kuolis itte ja sen lapsi kuolis, jos siwa menis kiinni jo klo 18.
PS. Lapsellasi on kaikki ihan hyvin, hän on ollut ulkona pitkään ja punoituksen laskeminen kestää myös pitkään.

kuolla nauruun...juurikin samaa ajattelin tuosta avauksesta (huh, huh ap relaa)...:)

Mä taas mietin miten sä selviit työstäsi, näyttää ottavan tosi koville.

Ihan käsittämätöntä :D :D. Onko äitien ihan yleinen tapa tämä "relaa vähän"-tyyppinen jaaritus? Tiedän, ettei lapseni ole hengenvaarassa. Tiedän, että hän selvityy tästä. En ole uusavuton, en ole paniikissa.
Lopettakaa jo kusipäät. Lapsi nukkuu, kaikki hyvin :D.
Toivotaan, että lapsen kasvoista ei tule samanlaista kuin omistani kun äitini vähän nukutti minua ulkona (ja tämä pelko oli tämän aloituksen pohjalla)

Ihan käsittämätöntä :D :D. Onko äitien ihan yleinen tapa tämä "relaa vähän"-tyyppinen jaaritus? Tiedän, ettei lapseni ole hengenvaarassa. Tiedän, että hän selvityy tästä. En ole uusavuton, en ole paniikissa.
Lopettakaa jo kusipäät. Lapsi nukkuu, kaikki hyvin :D.
Toivotaan, että lapsen kasvoista ei tule samanlaista kuin omistani kun äitini vähän nukutti minua ulkona (ja tämä pelko oli tämän aloituksen pohjalla)

Meil on menny posket ja leuka ihan kaameeseen kuntoo, ei auta mitkää mömmöt tohon ihoon. Kyl mua ainaki harmittaa ku näyttää tontulta eikä vauvalta.

nyt täytyy alentua haukkumaan, mutta vaikutat varsin vittumaiselta ämmältä!! Onneksi olet vain neuvonnassa istumassa jääpuikko perseessä, empatiakykysi tuskin riittää face to face. Toivottavasti en joudu sun kanssa asioimaan. Mikä sun ongelma on? Kun luin ap:n otsikon avasin ketjun kun omalla vauvalla myös punottaa posket ja asia kiinnosti. Ja hyviä vinkkejä tulikin.

Mikä siinä on ihmeellistä että huolestunut äiti pohtii, ihmettelee ja hätäilee vaikkakin viattomasta asiasta. Ja minä soitan aika matalalla kynnyksellä terveysneuvontaan jos joku asia oikeesti huolestuttaa. Siinä mä opin ja ottamaan rennommin. Nyt mä huolehdin kun on esikkovauva kyseessä kun en tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Parempi olla ylivarovainen kuin toiseen suuntaan.

Menee aikaa sen punoituksen poistumisessa normistikin, mutta voihan se iho olla muustakin ärtynyt. Kokeile laittaa bephantenia niihin punoittaviin kohtaan, jos se auttaisi. Ei siitä haittaakaan ole kun on vaan ihan perusvoidetta. Meillä posket helottaa punaisina heti kun lämpötilat laskee pakkasen puolelle, itsellä kuin vauvallakin.

Joku hoksas sanoa, et mahtaa olla rankkaa siel neuvonnassa työskennellä, sanompa vaan et kyl on. Ihmiset on nykyään todella tyhmiä ja mä ainakin suurimmaksi osaksi vaan nauran siellä. Esikoisten äidit soittaa kaikkein tyhmimmistä jutuista ja tietty yöllä! Onnekseni meillä on käytössä mykistys, et kun kysymys on niin tyhmä että meinaa pissa tulla housuun naurusta niin pistää linjan kiinni ja räkättää.. siitä maksetaan palkkakin.Tämä ap kysymys olisi just sellanen mykistys-puhelu :)

Alkuperäinen kirjoittaja toinen kuspää;29354132:
Joku hoksas sanoa, et mahtaa olla rankkaa siel neuvonnassa työskennellä, sanompa vaan et kyl on. Ihmiset on nykyään todella tyhmiä ja mä ainakin suurimmaksi osaksi vaan nauran siellä. Esikoisten äidit soittaa kaikkein tyhmimmistä jutuista ja tietty yöllä! Onnekseni meillä on käytössä mykistys, et kun kysymys on niin tyhmä että meinaa pissa tulla housuun naurusta niin pistää linjan kiinni ja räkättää.. siitä maksetaan palkkakin.Tämä ap kysymys olisi just sellanen mykistys-puhelu :)

Noniin Jooseppi 15 v. meeppä juomaan se tissimaito ja sit nukkumaan, alkaa jutut mennä vähän levottomiksi....

Yhteistyössä