Vauva mukaan työpaikkahaastatteluun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nipa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nipa"

Vieras
Voikohan 8kuisen vauvan ottaa mukaan työpaikkahaastatteluun? Haen prismaan töihin. Mies ei voi jäädä pois omasta työstään saatika ottaa vauvaa mukaan, eikä muitakaan ole lähellä hoitamassa. En halua jättää eroahdistuksesta kärsivää lastani hänelle vieraalle ihmiselle hoitoon.

No eipä se kyllä kovin hyvää kuvaa anna jos otat vauvan mukaan. Työantajalle jää helposti sellainen mielikuva, että vauva ja hänen hoitotarpeensa voi vaikeuttaa työntekoa. Ja vieraalle kai sinä joudut hänet työt aloittaessasikin jättämään?

Ei voi. Työnantajaa ei kiinnosta saatko lapsellesi hoitajaa vai et. Ja jos et saa sitä edes haastattelun ajaksi,niin ei se hirveän lupaavalta näytä jatkonkaan kannalta. Ja joo,lapsi aloittaa sit hoidon ym.,mutta se mielikuva mikä siitä syntyy ei sun kannalta oo se kaikkein edustavin.

Ja jos mies ei voi olla töistään poissa lapsen takia,niin työnantaja käsittää sen helposti niin että se olet sitten aina sä joka jää kotiin kun lapsi sairastuu ym. Vaikka oikeesti jäisitkin,niin ei sen tarvitse tulla haastattelussa ilmi.

Itse en palkkaisi ihmistä joka tuo lapsensa mukaan työhaastatteluun. Ei todellakaan anna hyvää kuvaa työntekijästä, ja mitä jos vauva alkaa huutaa kesken haastattelun?? Haastattelijalla on tiukka aikataulu, ei hän ehdi odottaa että vaihdat vaipat! Haastattelussa sinun tulee keskittyä haastatteluun eikä lapseesi, väkisinkin keskittymisesi olisi myös lapsessa jos hän olisi mukana. Jos työpaikan haluat, hanki hoitaja.

No, itse en kokisi sitä vauvaa ihan niin ihmeellisenä asiana työnantajana... Ihan luonnollistahan se on, ettei perhevapaalla ollessa sitä hoitopaikkaa niin vaan löydy.
Jos vauva on suht rauhallinen, eli voitte keskustella rauhassa ja voit myös paneutua haastatteluun, niin mukaan vaan. Ennenmmin itse ajattelisin, että äidin on vaikea keskittyä haastatteluun ja työpaikka jää siksi saamatta. Ja jos vauva kiljuu ja vaatii koko ajan huomiota ei koko haastattelusta tule mitään.

Mulla oli aikanaan 1 v 8 kk:n ikäinen lapsi haastattelussa mukana, mutta kerroin siitä etukäteen haastattelijalle ja kysyin, että sopiiko. Sopihan se haastattelijalle ja sain myös työpaikan. MUTTA pitää kyllä olla "selitettävänä" hyvä syy, että miksi ei löytynyt hoitajaa siksi aikaa. Se ei kyllä riitä, ettei äiti halua muitten kuin isän hoitavan lastaan.

[QUOTE="nipa";22378910]Vauvan isä hoitaa vauvaa illat ja viikonloput kun itse teen töitä[/QUOTE]

You wish... Vaikka sopisitkin tekeväsi pelkästään iltoja ja viikonloppuja ja työnantaja tosiaan tähän suostuisi, jää työnantajalle kuva, ettei sinulla ole minkäänlaista joustomahdollisuutta. Samoin annat myös sen kuva, että jos ja kun lapsi sairastuu, sinä olet pois töistä. Pitää nimittäin olla melkoisen tiukka työ miehellä, ettei voi ottaa tuntia vapaata vaimon työhaastattelun vuoksi.

Mulla oli mukana parissa haastattelussa kun en todellakaan saanut hoitojaa mistään keskellä päivää. Varmistin toki, että haastattelijoille kävi, että ottaisin lapsen matkaan.

Millaista elämää oikein elätte jos olette sitä mieltä että on luonnollista jos perhevapaalla ei löydy hoitopaikkaa? Itse asun eri kaupungissa kuin sukulaiset ja vanhat ystävät mutta ei silti ole kyllä mitään ongelmaa löytää tunniksi hoitajaa vauvalle/lapselle oli vuorokauden aika mikä tahansa. Kyllä kai nyt yleensä ihmisillä sentään on joitain ihmisiä elämässään?

Osoittaudut aika epäsosiaaliseksi henkilöksi jos tulet vauvan kanssa paikalle. Nimittäin perhevapaalla olevallakin kyllä löytyy varmasti useitakin paikkoja jonne voi vajaaksi tunniksi jättää vauvan ellei sitten ole tosi epäsosiaalinen. Lisäksi voit sopia haastattelun sellaiseen ajankohtaan että vauva nukkuu joten ei väliä missä hän on.

Itse en kyllä asiakaspalveluun ikinä palkkaisi henkilöä joka ei selviä edes sellaisesta ongelmasta kuin hoitopaikan etsiminen vauvalle tunniksi. Saati mikä selvä viesti on se ettei mies voi järjestää töitään yhtään, viesti siitä että se on naisen työpaikka joka aina joustaa..

You wish... Vaikka sopisitkin tekeväsi pelkästään iltoja ja viikonloppuja ja työnantaja tosiaan tähän suostuisi, jää työnantajalle kuva, ettei sinulla ole minkäänlaista joustomahdollisuutta. Samoin annat myös sen kuva, että jos ja kun lapsi sairastuu, sinä olet pois töistä. Pitää nimittäin olla melkoisen tiukka työ miehellä, ettei voi ottaa tuntia vapaata vaimon työhaastattelun vuoksi.

Ei ole tiukka työ, mutta hän on itse koeajalla ja käy töissä niin kaukana että pitäisi ottaa koko päivä vapaaksi, ei vain tuntia. Ja tuosta joustomahdollisuudesta, niin ei minulla olekaan mahdollisuuksia joustaa sen suhteen että millaisia vuoroja teen. Pelkät illat ja viikonloput käy, työnantaja päättää sitten itse tarvitseeko tällaista työntekijää.

Soita ainakin etukäteen ja kysy. Kyllähän tuosta muutoin sellainen kuva tulee, että sä olet sitten aina se, joka joutuu ensisijaisesti olemaan pois töistä lapsen hoidontarpeen vuoksi.

Miksi ei.. olen itse käynyt haastettelussa, mukanani oli oma 3 v ja kaverin samanikäinen
tyttö ( oli hoidossa minulla, kun oli itse synnyttämässä ) eipä tuo vaikuttanut työpaikan
saamiseen :)

Haastatteluun ei ole vielä pyydetty, tietysti kysyisin siinä puhelimessa että sopiiko se. Vauva on ihan rauhallinen eikä huuda juuri missään, niin en itse uskoisi sen ainakaan häiritsevän haastattelua.
Kiitoksia mielipiteitä, katsellaan nyt miten käy.. :)