Vauva "möyrii" mahassa, mutta ei potki :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä vialla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikä vialla

Vieras
Olen viikkolla 27 raskaana. Tunnen kyllä liikkeitä päivittäin, mutta en ole tuntenut kertaakaan sellaista kovaa ja terävää potkua. Ainoastaan pyörintää ja möyrintää. Voiko olla että sikiön on vammautunut eikä sen vuoksi potki. Olisiko tämä näkynyt ultrissa? Itse en enää muista näinkö ultrissa jalkojen liikkeitä.

Loppua kohden ainakin nuo terävät potkut jää pois kun tila kohdussa vähenee.... mulla oli alussa hyvin teräviä potkuja, nyt ei enään ole ollut pitkään aikaan. Joskus toki tulee jalka kyljestä ulos, mutta ei ne sellaisia potkuja kumminkaan ole, lähinnä möyrintää ja venyttelyä. Rv 36

Myös vauvan asento vaikuttaa liikkeihin ja niiden tuntemiseen, en huolestuisi jos kumminkin liikkuu. Voi olla että vauva on esim. selkä sun mahaa päin, jolloin potkut menee selkärankaa "kohti".

Ei tarkoita sitä että on vammautunut. Tunnet niitä terävempiä potkuja varmasti sitten myöhemmin. Kyllä tuo minunkin vauva tuolla enimmäkseen möyrii, välilä sitten monottaa vähän terävämmin, muttei mitenkään kaaauhean isosti sitäkään vielä. Rv 28.

Voi olla ettet vaan tunne potkuja hyvin. Jos esim. istukka on edessä, vaikuttaa se liikkeiden tuntemiseen. Pääasia on, että vauva liikkuu. Nuorinta kun odotin niin hän ei potkinut samalla tavalla kuin kaksi sisarustaan aikanaan. Oli lähinnä möyrimistä. Kaikki ovat yksilöitä.

Alkuperäinen kirjoittaja mikä vialla;26657541:
Olen viikkolla 27 raskaana. Tunnen kyllä liikkeitä päivittäin, mutta en ole tuntenut kertaakaan sellaista kovaa ja terävää potkua. Ainoastaan pyörintää ja möyrintää. Voiko olla että sikiön on vammautunut eikä sen vuoksi potki. Olisiko tämä näkynyt ultrissa? Itse en enää muista näinkö ultrissa jalkojen liikkeitä.

Ultraaja olisi kyllä nähnyt jos olisi ollut jotain poikkeavaa. Ole ihan rauhassa ja nauti raskaudesta.

Mulla esikoinen oli tosi rauhallinen, en juurikaan tuntenut missään raskauden vaiheessa kunnon potkuja. Toinen raskaus oli sitten aivan erilainen vauva potki lähes jatkuvasti hereillä ollessaan, välillä tuntu et tulee jo vatsanahasta läpi. Niin esikoinen oli tyttö, ja toinen oli poika, vaikka ei sillä ole tietenkään merkitystä.
Nyt lasten ollessa 5 ja 3 vuotiaita, niin tuo tyttö on edelleen tosi rauhallinen tapaus.

Yhteistyössä