Vauva mielessä... Olisiko "väärin" työpaikkaa kohti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mama

Vieras
Vauvaa suunnittelemme ja haaveilemme :) Minä jään ihan pian hoitovapaalle, ja palailen takaisin töihini ensi keväänä. Nyt olisi aika kiva hetki aloittaa vauvapuuhat, kun olen sitten kotonakin! Olen aina aiemmissa raskauksissa voinut todella-todella pahoin, joten siinäkin mielessä olisi kiva jos tärppäisi hoitovapaalla vauva :)

Olisiko teistä ihan väärin työpaikkaa kohti, jos tulisinkin melko pian raskaaksi ja ehtisin olla töissä vain muutaman kuukauden hoitovapaani jälkeen, kunnes jäisinkin taas äitiyslomalle? Mielessäni nyt pohdin, että pitäisikö sitten vain lykätä vauvahaaveita.. Viimeinen "iltatähti" on haaveissa, kuusi lasta jo perheessä :)

Tänä päivänä työntekijöistään oikeasti huolehtivat työnantajat ovat harvassa. Miksi työntekijän pitäisi olla sen parempi. Ja muutenkaan perheasiat eivät kuulu työnantajalle.

Mitä sä töitä ajattelet, kerkiihän niitä tehdä vielä vuosikymmenet.
Ajattele tältä kantilta; Jos niiden olis pakko supistaa ja laittaa sut kilometritehtaalle niin miettiskö ne kauheesti olisko se reilua sua kohtaan?
Mä ainakin teen töitä elääkseni en elä tehdäkseni töitä...

No mun mielestä tossa tilanteessa se on se "nyt tai ei koskaan hetki.". Eli ei todellakaan ole väärin, tossa tapauksessahan se joka sua nyt tuuraa saa jatkaa siinä niin ei sit tarvi uutta henkilöä siihen kouluttaa.

mun mielestä ei ole väärin työpaikkaa kohti. Meillä vähän samanlainen homma, meillä vaan niin pieni asunto, että se rajottaa toisen lapsen tekoa. Jos löytys isompi asunto niin hommat vois alkaa ja tässä ehkä jään vielä hoitovapaalle, jos mies nyt pääsee pakkolomalta pian töihin. Lapsellä ikää nyt reilut 2 vuotta. Työasiat on muutenkin sillä mallilla, että tekis mieli vaihtaa työpaikkaa tai sitten tuokin hoitovapaa ja äitiysloma sitten kiinnostaa aika kovasti...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mun mielestä tossa tilanteessa se on se "nyt tai ei koskaan hetki.". Eli ei todellakaan ole väärin, tossa tapauksessahan se joka sua nyt tuuraa saa jatkaa siinä niin ei sit tarvi uutta henkilöä siihen kouluttaa.

Tuo on kyllä totta :) Mulle ei vaan taida tulla tuuraajaa :( Mutta se onkin sitten toinen juttu... En ole hirmuisesti jaksanut enkä halunnut ajatella mitä syksyllä/keväällä tulee tapahtumaan työpaikalla. Aion itse nauttia perheestä ja toivottavasti vauvamasusta :D

Alkuperäinen kirjoittaja marslady85:
mun mielestä ei ole väärin työpaikkaa kohti. Meillä vähän samanlainen homma, meillä vaan niin pieni asunto, että se rajottaa toisen lapsen tekoa. Jos löytys isompi asunto niin hommat vois alkaa ja tässä ehkä jään vielä hoitovapaalle, jos mies nyt pääsee pakkolomalta pian töihin. Lapsellä ikää nyt reilut 2 vuotta. Työasiat on muutenkin sillä mallilla, että tekis mieli vaihtaa työpaikkaa tai sitten tuokin hoitovapaa ja äitiysloma sitten kiinnostaa aika kovasti...

Mulla on sama juttu työn suhteen, tämä hoitovapaakin tuli vähän sen takia mieleen, että tekisi mieli vaihtaa koko puljua :( No, se on ihan ok työpaikka ja palkkakin ihan jees, mutta se työtahti... mä uuvun siihen :( Meitä on niiin vähän siellä, ihan liian vähän.. eikä lisää varmasti saada, kun piiloylityötä yms. on meillä niin paljon. Vanhat kollegat tekee hulluna hommia, eikä ylitöitä merkitä ylös.

Mutta nyt siis edessä hoitovapaa ja kieltämättä äitiysloma siihen perään olisi erittäin houkuttelevaa :) Koska yhden lapsen vielä haluaisimme :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mymmyryy:
Eikä se oo kirkossa kuulutettu, että edes heti tulisit raskaaksi ja sitä rataa. Joten anna mennä.

Tuota olen kanssa miettinyt itsekin. Kaikki kuusi aiempaa raskautta on alkanut melko helposti, pisin yritys on 6kk, mitä pidän vielä tosi lyhyenä. Tosin tässä vuosien varrella on sattunut myös kolme keskenmenoa, joista yksi vähän vakavampi juttu.

Kyllä sitä välillä miettii, että onko järkeä enää uhmata todennäköisyyttä, mutta... lapsenkaipuu ja halu saada vielä lapsi on kuitenkin niin vahva, että eiköhän me vielä koiteta :)

Mä olin välissä puoli vuotta töissä ennen seuraavan äitiysloman alkua. Ja oikein hyvin asiaan työpaikalla suhtauduttiin. Eikä siinä työnantajalla oikeastaan mitään nokan koputtamista asiaan edes pitäisi olla.

Mut jos oisit työelämässä ja voimakkaan pahoinvoinnin vuoksi voisit muutenkin olla sit saikulla niin eihän sekään työnantajaa kohtaa kivaa oo jos tuolle ajattelulinjalle lähdetään. Hommaa vaan ne lapset sillon kun itestä siltä tuntuu. Eiköhän ne korvaajan löydä sulle. Täyttääkö edellinen lapsi sen 3v ennen äippäloman alkua jos pian raskautuisit? Jos et palaisi välissä ollenkaan töihin, se olisi ehkä inhimillisempää työnantajaa kohtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mama:
Alkuperäinen kirjoittaja Mymmyryy:
Eikä se oo kirkossa kuulutettu, että edes heti tulisit raskaaksi ja sitä rataa. Joten anna mennä.

Tuota olen kanssa miettinyt itsekin. Kaikki kuusi aiempaa raskautta on alkanut melko helposti, pisin yritys on 6kk, mitä pidän vielä tosi lyhyenä. Tosin tässä vuosien varrella on sattunut myös kolme keskenmenoa, joista yksi vähän vakavampi juttu.

Kyllä sitä välillä miettii, että onko järkeä enää uhmata todennäköisyyttä, mutta... lapsenkaipuu ja halu saada vielä lapsi on kuitenkin niin vahva, että eiköhän me vielä koiteta :)

Sitä mä tarkootinkin, että anna palaa, siis ruvetkaa vaan yrittämään heti.

Alkuperäinen kirjoittaja -s-:
Mut jos oisit työelämässä ja voimakkaan pahoinvoinnin vuoksi voisit muutenkin olla sit saikulla niin eihän sekään työnantajaa kohtaa kivaa oo jos tuolle ajattelulinjalle lähdetään. Hommaa vaan ne lapset sillon kun itestä siltä tuntuu. Eiköhän ne korvaajan löydä sulle. Täyttääkö edellinen lapsi sen 3v ennen äippäloman alkua jos pian raskautuisit? Jos et palaisi välissä ollenkaan töihin, se olisi ehkä inhimillisempää työnantajaa kohtaa.

Ehtii täyttää tuo nuorin 3v ennenkuin uusi äitiysloma alkaisi... Eli töihinpaluu tapahtuu nyt kuitenkin. Mietin vain, että onko parempi olla töissä vain kk-pari vai sitten esim. juuri 6kk. Noh, eihän sitä todellakaan voi noin suunnitella :D Olipas tuo nyt ihan hullua ajatellakaan noin... Eli taidamme aloitella vauvantekoa ja katsotaan milloin tärppää ;)
Sitten nähdään olenko töissä hetken vain vähän pidempään :)

Yhteistyössä