Vauva luennolle/seminaareihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mihipii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mihipii

Vieras
Mitä mieltä, voiko 1 kk ottaa? Olis tilanne et parin kk:n ajan pitäis ottaa pari kertaa viikossa mukaan ku hoitojärjestelyt muuttui hetkellisesti ja semmoihin pitäis kuitenkin päästä ite. Kestää noin pari tuntia kerrallaan.

No jos siitä ei ole mitään häiriötä muille luennoilla oleville, niin otat.
Mutta tuon ikäinen yleensä pitää aina jotain ininää, ähinää ja itkua. Ja kyllä mun mielestä myöskin imettäminen luentosalissa on melko epäkorrektia. Eli häiriötä taitaa syntyä.

Luento on kai tarkoitettu niille, jotka ovat kurssille ilmoittautuneet. Vauvasi ei varmaan ole? Mä en tykkäis jos mun vieressä tuhnottais vauva, saatika, että sitä alettais imettämään siinä.

Itse olin prosemmassa, jossa eräällä naisella 3 viikon ikäinen vauva. Aina joskus hän imetti vauvaa siellä, rinnat paljaina. Ei siis mitään pientä pyyheliinaa päällä tai imetyspaitaa. Lopputulos oli, että kaikki osallistujat tuijottivat papereitaan. Prosemman miespuoliset osallistujat olivat todella vaivautuneita. Olihan se vetäjällekin tiukka paikka, kun joku imettää pienessä ryhmässä.

Nykyisen Si-tilanteen tai minkä tahansa muun flunssan takia, en noin pientä veisi luennoille tms. Tartuntavaara on liian suuri.

Niin, tätä influenssakautta mietin kans, mutta tilanne on se, että ei oikein taida olla muuta mahdollisuutta,mun on pakko mennä ja vakihoitaja lomalla ulkomailla. Mä en imetä, että pullosta syöttäisin. Mut noita ääniä mietin kans, että kun niitä tulee kuitenkin, ähinää ja tuhinaa,vaik ei itkiskään, mutta voiko ne sitten häiritä niin paljoa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin, tätä influenssakautta mietin kans, mutta tilanne on se, että ei oikein taida olla muuta mahdollisuutta,mun on pakko mennä ja vakihoitaja lomalla ulkomailla. Mä en imetä, että pullosta syöttäisin. Mut noita ääniä mietin kans, että kun niitä tulee kuitenkin, ähinää ja tuhinaa,vaik ei itkiskään, mutta voiko ne sitten häiritä niin paljoa?

Kyllä minua ainakin olisivat häirinneet opiskeluaikaan, milloin ei itsellä ollut lapsia. Jos kaikilla muilla on lapsia, niin silloin ei ehkä häiritse, mutta lapsettomien on vaikea ymmärtää, että miksi sinne pitää raahata mukana.

Ehkä kannattaisi pitää tauko opiskelusta nyt? Eikö sulla tullut yhtään etukäteen raskautta suunnitellessa mieleen, että voi tulla hankaluuksia opiskelun suhteen?

mulla on luennolla ollut mukana, koska siellä on niin paljon jengiä, että ei häiritse muita (tai jos häiritsee ni on keskittymishäiriö, jos alkaa takariviin tuijottamaan kun pitäis katsoa eteen).

Mihinkään seminaariin tmv pienempään en ottaisi ELLEN tuntisi kaikkia hyvin ja olisi etukäteen asiasta maininnut. Eli esim aikoinaan itselläni oli vauva mukana atk-luokassa kun tehtiin ryhmätyötä.

Mitä tulee influenssaan ni se on jokaisen oma ratkaisu, meillä on nyt 3 kouluikäistä ja vauva ja tuntuu siltä, että luennolla ois vähemmän pöpöjä ku kotona....

En itse tykkäisi, jos luennolla olisi lapsi. Muutenkin on ylimääräistä hälyä ihan tarpeeksi. Mutta se on paikasta kiinni ja pitäisi tietenkin etukäteen selvittää, mikä on oppilaitoksen ja luennoitsijan kanta asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kyllä minua ainakin olisivat häirinneet opiskeluaikaan, milloin ei itsellä ollut lapsia. Jos kaikilla muilla on lapsia, niin silloin ei ehkä häiritse, mutta lapsettomien on vaikea ymmärtää, että miksi sinne pitää raahata mukana.

kauhean häiriöherkkiä ihmiset tuntuvat olevan. Kyllä muakin on periaatteessa opiskeluaikana häirinnyt luennoilla ja seminaareissa monikin juttu. Flunssaisen kaverin niiskutus, joidenkin supina, yhden tapa nakutella kynällä hiljaa pöytää, jonkun liian voimakas parfyymi, ulkona oleva kirkas auringonpaiste, luennoitsijan tai esiintyjän epäselvä ääni jne.

Mutta silti mä olen selvinnyt noista tilaisuuksista ihan hyvin, kun vähän hioo keskittymistä. Ei se vauva mun mielestä sen kummallisempi ole, jos on valmis poistumaan luokasta sen itkiessä. Normaali pieni ähinä ja tuhina ei ole sen ihmeellisempi juttu, kyllä meillä seminaaritöissä yhdellä luokkakaverilla oli vastasyntynyt vauva mukana. 4v opiskelut takana ja vaan noi seminaarit puuttui, ei viitsinyt siirtää valmistumista hamaan tulevaisuuteen niiden takia.

Etkö pysty saamaan hoitajaa luentojesi ajaksi, jos kertaa vauvasi syö pullosta?
Itseäni ei häiritsisi vauvan tuhinä ja ähinä luennolla, koska siellä on muutakin ääntä. Mutta uskoisin enemmistön kumminkin häiriintyvän, meitä kun on niin moneen junaan.
Ja toisaalta tuo influenssakin, en itse varmaan veisi pientä lastani mukanani luennolle. Jättäisin ennemmin luennon ja opiskelun väliin, kuin riskeeraisin lastani.

Meidän laitoksella on muutama lapsi pyörinyt, isompaa ja pienempää. Ainoastaan kerran meinas palaa hermot kun jonkun 2-4 vuotias lapsi oli eläväinen ja hälisi melkein kaiken aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja just just:
Ehkä kannattaisi pitää tauko opiskelusta nyt? Eikö sulla tullut yhtään etukäteen raskautta suunnitellessa mieleen, että voi tulla hankaluuksia opiskelun suhteen?

No, suunnitellessa ja suunnitellessa... Sanotaanko, että tämä lapsi tuli vähän yllättäen. Mutta kuitenkin, taukoa en voi pitää nyt, koska aloitan graduhommat aika pian ja nyt on suoritettava siihen liittyvät opinnot. Yleensä meillä on hoitaja, mutta nyt on hetken aikaa tilanne tämä.

Jos vauva tosiaan on hiljaa. Harvoin ovat kovin pitkää aikaa. Heti, kun kitinä alkaa, niin sinun on poistuttava, jottet häiritse muiden kuuntelemistä ja muistiinpanojen tekemistä.

Lisäksi mä luulen että toi vauvan mukaan tuominen häiritsee kaikkein eniten itse äitejä. Lapsettomat naiset tai miehet nyt ei varmaan tosta häiriinny, ei ainakaan emillä ollut kenelläkään mitään vastaansanomista edes seläntakana.

Mutta kai äideillä tulee tää sama juttu ku aina, jos mulla ei ole ollut lapsi mukana niin ei saa olla muillakaan. Siinähän voi tapahtua sitä, tätä tai tota................ Ennen lasta ei tarvinut olla noin pilkkua nuolemassa joka asiasta, onneksi.

Alkuperäinen kirjoittaja hik:
Itse olin prosemmassa, jossa eräällä naisella 3 viikon ikäinen vauva. Aina joskus hän imetti vauvaa siellä, rinnat paljaina. Ei siis mitään pientä pyyheliinaa päällä tai imetyspaitaa. Lopputulos oli, että kaikki osallistujat tuijottivat papereitaan. Prosemman miespuoliset osallistujat olivat todella vaivautuneita. Olihan se vetäjällekin tiukka paikka, kun joku imettää pienessä ryhmässä.

Nykyisen Si-tilanteen tai minkä tahansa muun flunssan takia, en noin pientä veisi luennoille tms. Tartuntavaara on liian suuri.

Juurikin näin. En veisi omaa lastani ikinä luennolle koska tiedän ettei kaikki tykkää. Eihän sinne viedä koiriakaan jos ei hoitajaa löydy kun jotkut on allergisia. Muistan kerran kun luokkakaveri toi luennolle vauvansa ja imetti sitä siellä. Miehet olivat vaivautuneita ja lapsettomat naiset eivät tienneet miten reagoida. Kahvitauolla tietty sitten huomiohuorattiin vauvalla huomiota "oi miten ihana" Lapset eivät kuulu luennolle vaan hoitoon ja jos ei oo hoitoa niin sitten et tule luennolle.

Äh, en suosittelisi. Palkkaa mieluummin hoitaja, ihan oikeasti. Kun siitä vauvasta tosiaan lähtee sitä aantä ja se on, ainakin mun mielestä, eri asia kuin esim. yskiminen tai supina, koska se on hallitsematonta ja yllättäen tulevaa ääntä ja häiritsee. Varsinkin jos on pieni tila ja vähän ihmisiä. Se on aina jonkinlainen häiriötekijä ja ihmiset on tulleet opiskelemaan ja heillä on oikeus tehdä se rauhassa, varsinkn paikassa, joka ei ole vauvoja varten.

Niin, ja mulla on kans lapsi, mutta edelleen ärsyttää vauvat luennoilla ja seminaareissa. Massaluennoilla ihan sama jos istuu takarivissä kauempana muista ja iso tila, mutta pienemmässä tilassa se ähinä on rasittavaa ja vie väkisinkin keskittymistä.

Minua ei ole koskaan häirinnyt jos jollain on ollut lapsia mukana luennoilla. Jos et kertakaikkiaan saa hoitajaa niin voithan yrittää rytmittää vauvan unet herättämällä tavallista aiemmin ja leikittämällä hurjasti etukäteen niin että nukkuu koko luennon ajan. Ja lähdet sit kesken pois jos herääkin.

Ei kai se sun oma opiskeluskaan voi kovin täysipainoista olla jos joudut 1 kk vanhaa samalla hoivaamaan ja vahtaamaan ja singahtelemaan ulos jos tulee kiukku?

Miksei isä voi jäädä hoitamaan?

Minustakaan vauva ei kuulu luennolle. Ei ollessani lapseton eikä nyt äitinä. Kyl se mun huomiota veis jos luentotilassa joku pitäs ääntä ja kenties huutais. Vois jokatapauksessa äidillä mennä sivusuun kun pitäs poistua vauvan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Lisäksi mä luulen että toi vauvan mukaan tuominen häiritsee kaikkein eniten itse äitejä. Lapsettomat naiset tai miehet nyt ei varmaan tosta häiriinny, ei ainakaan emillä ollut kenelläkään mitään vastaansanomista edes seläntakana.

Mutta kai äideillä tulee tää sama juttu ku aina, jos mulla ei ole ollut lapsi mukana niin ei saa olla muillakaan. Siinähän voi tapahtua sitä, tätä tai tota................ Ennen lasta ei tarvinut olla noin pilkkua nuolemassa joka asiasta, onneksi.

Noo..mä oon lapseton ja voin kertoa, että kyllä häiritsee muakin. Riippuu tietty vähän salin koosta, äidin ja lapsen käyttäytymisestä. Isossa salissa vähän kauempana muista ja nukkuva vauva nyt ei haittaa, mutta pienempi sali ja hereillä oleva vauva alkaa jo häiritä, vaikka ei huutaisikaan, ääntä lähtee silti. Ja sitten vielä kun äidin täytyy heijata ja hyssytellä, mikä luo levottomuutta saliin. Mun mielestä yliopistolla pitäis saada opiskella ihan rauhassa ilman ylimääräisiä häiriötekijöitä, lapsille on muut paikat.

Yhteistyössä