"Vauva" lähtee hoitoon-vaatteista kysymystä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Aina se on mun vauva :heart:

Vajaa vuoden ikäisemme lähtee siis piakkoin perhepäivähoitajalle. Ajattelin että onko tyhmää ostaa mimmille vielä bodyja, kun mun mielestä ne on hyviä? Pitää vaipankin hyvin asemissaan. Mut onko ne liian "vauvamaisia" tai hankalia hoitajan mielestä käyttää? Pitäskö ostaa jo vaan isojen vaatteita? Mites potkuhousut, kun tuolla meidän tytöllä ei ainakaan sukat vielä jalassa pysy jos niitä ei vähän väliä laita takasin?
Jotenkin tuntuu että selkäkin pysyis suojassa noissa "vauvavaatteissa." Tyttö on nyt kova konttaamaan ja nousee ylös ja kävelee kohta.

Kyllä mä oon käyttäny lapsilla bodyja ainakin siihen asti, että osaa jo kunnolla kävellä = eli ei tarvi niin paljon nostella.
Laitat sellaset vaatteet mukaan, mitkä sun mielestä tytöllä käteviä. Ja voithan kysästä hoitajaltakin :)

kyl meil on ollu melkein parivuotiaillakin töissä bodeja (oon siis ryhmäperhepäivähoidossa töissä) ja mun mielestä ne on käteviä :) pysyy hyvin päällä ja suojaa just selkääkin. Laitat ihan semmoset vaatteet mukaan kun itse tykkäät lapsella pitää!

Meillä oli vielä 2,5-vuotiaalla päiväkodissa päivittäin body. Mä tykkäsin käyttää niitä, kun vaippa pysyi sillä hyvin päällä. Sitten kun alkoi säännöllisemmin pottailla, vaihdoin paitoihin. Ja jos ei hoitaja jaksa bodyn neppareita kiinnittää, niin ei se nyt kauhea vahinko oo, jos ne jää auki...

Meillä siis molemmat ovat aloittaneet alle vuoden ikäisinä päiväkodissa. Potkareita en kyllä ole enää siinä vaiheessa käyttänyt. Sukkahousut ajavat saman asian.