M
Mitä tapahtui?
Vieras
Miten teille on käynyt ystävyyssuhteiden, kun olette saaneet lapsen - siis miten erityisesti lapsettomien kanssa on ystävyys säilynyt? Koin äsken järkytyksen, kun tajusin, että ystäväpiirimme lapsettomat eivät nykyään kutsu meitä lapsen saaneita mihinkään. Meidät on vähän kuin suljettu ulos kaveriporukasta, enkä tiedä, miksi. Saan itse lapsenvahdin aina kun tarvitsen, enkä puhu lapsestani koko aikaa. Vaikka äippälomalla olenkin,minulla on myös muuta elämää ja töitäkin sen verran teen, että olen ihan selvillä tämän maailman menosta. En ole unohtanut kenenkään merkkipäiviä tai elämän tärkeitä juttuja enkä hengaile vain muiden perheellisten kanssa. En voi mitenkään olla niin itsekeskeistä, tylsää tai muuten huonoa seuraa, että se selittäisi sen, miksi monen vuoden ystävyys ja kaveruus näyttää väljähtyneen.
Mua varoitettiin tästä ilmiöstä, mutten tahtonut uskoa. No, nyt sitten uskon, kun mut kutsuttiin juhliin, ja huomasin olevani ainoa meistä, jolla on lapsia ja joka oli paikalla. Muita ei oltu edes kutsuttu, ja minutkin vahingossa. Aika kurjaa.
Mua varoitettiin tästä ilmiöstä, mutten tahtonut uskoa. No, nyt sitten uskon, kun mut kutsuttiin juhliin, ja huomasin olevani ainoa meistä, jolla on lapsia ja joka oli paikalla. Muita ei oltu edes kutsuttu, ja minutkin vahingossa. Aika kurjaa.