Vauva huutaa, sydän särkyy

  • Viestiketjun aloittaja onneton
  • Ensimmäinen viesti
onneton
10kk vauva huutaa tuolla iskän kanssa makkarissa, yritetään lopettaa yötissi.
Tyttö heräsi 45 min nukahtamisen jälkeen vaatimaan tissiä ja on huutanut jo 1 tunti 15 min. Olemme vuorotellen rauhoitelleet silittämällä, tassuttamalla, sylittelemällä ja pitämällä kädestä mutta huuto sen kun jatkuu ihan raastavan sydäntä särkevänä. Kuinka kauan tätä vielä voi kestää?
Tukea pliis koska jos nyt luovutan on huudatettu ihan turhaan :(
Iskä yrittää nyt olla siinä tytön kanssa etten minä ja maidon tuoksu muistuttaisi vaan enemmän tissistä.
 
omppu
Antaa huutaa. Lapsi voi huuta montakin tuntia peräkkäin,mutta voin kokemuksesta
sanoa,että se auttaa. Ehkä huutaa pari yötä, mutta sitten kyllä rauhoittuu.
Meillä meni kolme yötä huutaessa ja valvoessa, mutta ei sen kommin ole hirveästi vaatinut
yömaitoaan.
Tsemppiä........
 
vieras
Meillä tyttö itki 2 yötä aikoinaan 10kk ikäisenä kun yötissittely loppu.
Jos nyt luovutat niin kahta kauheampaa se on myöhemmin.Me annettiin vettä tytölle.

Voisitko lähteä vaikka ihan ulos niin tyttö ei vaistoais sinua ollenkaan.
 
Niin saattaa kyl olla jano/nälkä ku näin lämmin ilta.. Viel oo kovin myöhänenkään. Kuinka monesti yleensä on tätä ennen syönyt öisin? Kuinka monta syöttökertaa ootte vähentämässä kerralla? Kokonaan vai pikku hiljaa?
 
ap
Oho, kannattikohan valitella tänne kun heti alkoi itku muuttua vaimeaksi valittavaksi yninäksi.. tyttö varmaan ihan poikki huutamisesta. Ynisee siellä nyt sellaista tosi surkean valittavaa pientä yninää joka sai mut itkemään täällä olkkarissa mutta vaikuttaisi että pahin alkaa olla ohi tältä erää..
Onkohan odotettavissa kovinkin raastavia sessioita pitkin yötä vielä..?
 
ålå mene
Tyttäreltä kun lopetin imetyksen 9kk kun söi niin huonosti kiinteitä, isä hoisi häntä yän ja nukkui suht hyvin.
Ekana yönä vähän itki ja loppui.
Itse en käynyt ollenkaan vaan nukuin poikien huoneessa kolme yötä.
Olin yrittänyt jo aiemmin mutta huusi mulle eikä edes tuttia huolinut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juu vettä tarjottiin jo pullosta.
Kiitos tosi paljon kannustavista viesteistä!!!!!!!!!!!!
Nyt hiljeni kokonaan, mikähän mahtaa olla tilanne...
älä vaan mene kurkkaa ettei huomaisi sinua.. yölläkin jos herää niin kannattaa tarjota vettä =)
 
ap
Mihin aikaan uskaltaa antaa sitten syödä? Pitääkö nukkua aamuun asti, entäs jos herää tunnin ennen kuin yleensä noustaan (n. 6.30) niin pitääkö vaan sinnitellä aamuun asti?
Aloitetaanko aamu tissillä vai pitäisikö ensin syöttää aamupuuro ja sen päälle vasta tissi?
Ettei yhdistäisi heräämistä tissittelyyn?
 
tsemppiä :hug: meillä lopetettiin tissittely kuukausi sitten, lapsen ollessa 11kk. Eka viikko oli huutoa, mutta se oli vaan loputtava kun toinen ei muutakaan olis tehnyt kun aina tississä roikkunut.. yöt ja päivät.. AINA! Mä nukuin isompien lasten huoneessa sen viikon ja mies hoiti vauvaa yöt.. nyt ei edes muista koko tissiä ja koko perhe voi hyvin :heart:
 
vieras
Minä annoi sen aamuyön tissin ihan sen takia koska lapsella on jo nälkä kun syö iltapuuron ja tissin 20.00 niin kyllä sitä vaikka 8-10 tunnin jälkeen on jo nälkä ja sitten vielä nukuttiin kiltisti aamuun ja sitten puurot.
 
itekkään en kykene olemaan syömattä 12 tuntia, miksi lapsen pitäisi olla? tai kesällä yöllä minä juon vettä..
Meillä kun lopeteltiin yö syöntiä niin pitkään annoin yöllä 4-5 aikaan viel tissiä, koska olen mukavuuden haluinen enkä jaksa siihen aikaan herätä.
 
Kerttu-Kyllikki
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
itekkään en kykene olemaan syömattä 12 tuntia, miksi lapsen pitäisi olla? tai kesällä yöllä minä juon vettä..
Meillä kun lopeteltiin yö syöntiä niin pitkään annoin yöllä 4-5 aikaan viel tissiä, koska olen mukavuuden haluinen enkä jaksa siihen aikaan herätä.
Samat, siis toon tissittelyn suhteen. oon yh ja töissä käyn, ei vaan ollu voimia lopettaa aamuyön syöntiä.
 
ap
Ok eli homma onnistuu silti vaikka antaa sitten aamuyöllä sen tissin?
Oppii kuitenkin olemaan sen alkuyön syömättä?
Varmaan tissitkin jo räjähtämispisteessä aamuyöllä...
 
ap
Yö takana ja täällä on jonkinlaisen onnistumisen olo.
Kun illan huuto 45 min unen jälkeen oli 1,5 tuntia niin seuraava herätys tuli vasta klo 0.40. Siihen asti tyttö nukkui rauhallisesti omassa sängyssään.
Huutoa kesti 40 min eli selvästi jo vähemmän. Huuto ei myöskään ollut yhtä kauheaa vaan vähän vaimeampaa mutta selvää huutoa oli kuitenkin. Ensin ei millään meinannut huolia tuttia tai vesipulloa, työnsi vaan käsillä pois ja huusi mutta sitten yhtäkkiä kuin taikaiskusta otti vesipullon, imi oikein hanakasti n. 20 ml vettä, hiljeni, otti tutin ja jatkoi unia! Kello oli silloin 1.20.
Seuraava herätys tuli klo 3.45 jolloin annoin jo suosiolla tissiä. Tankkasi ja asettui välittömästi rauhallisesti takaisin omaan pinnikseen ja nukkui klo 6.30 asti.
Ongelma kun on ollut aikaisemmin myös se että aamuyöstä ei ole rauhoittunut kuin viereen ja siinä sitten halunnut usein tissitellä vähän väliä aamuun asti, jos on siirtänyt omaan pinnikseen niin alkanut levottomuus ja huuto.
Nyt on siis onnistumisen tunne - näinkö sitten vaan jatketaan? Eli ei tissiä ennen aamuyötä ja vauva tajuaa ajan myötä että ei syödä yöllä kuin mahdollisesti sitten aamuyöstä?
 
vieras
minä olen kyllä sitä miletä, ettei vauva tajua paljonko kello on yöllä ja milloin sitä tissiä saa. eli voi olla että heräilee pitkin yötä tarkistamaan joko olisi tissin aika. Meillä lopetettiin yötarjoilut (siis vesi sekä maito) 8kk isässä eikä annettu sinä aikana mitään kun tyttö on sängyssä. Illalla syö puuron n. 20.00 ja n. 21.00 käy nukkumaan ja aamulla herätään n 08.00. Eikä todellakaan yöllä ole nälkä.
 

Yhteistyössä