Vauva haroo/hankaa toista korvaansa

Poikamme on nyt viikon verran haronut/hieronut/hangannut/repinyt toista korvaansa.. Ei vaikuta kipeältä, saattaa samaa aikaa jokeltaa, tai sitten on ihan totinen... Parisen viikkoa sitten oli flunssassa... voikohan olla korvatulehdus, vai onko nyt löytänyt korvansa :D ja kun se on aina se sama korva...

"vieras"
Meillä taas oli korvatulehdus tuo korvan harominen, toisessa korvatulehduksessa ei sietänyt olla lainkaan makuulla mut ei haronut korvaa. Kannattaa käydä tarkistuttamassa!

uyfuyfv
Ei jokaista korvatulehdusta tartte lääkärillä käydä näyttämässä, varsinkin jos lapsi on rauhallinen, kun ne paranevat ilman lääkkeitäkin.

Mun poika haroi päänsä sivustoja, kun sille tuli hampaita.

"Muuan"
Voi olla korvatulehdus, tai olla olematta.

Jos lapsi ei itkeskele, nukkuu ja syö normaalisti niin lääkäriin ei tarvitse lähteä.

Olisi kuitenkin hyvä, jos korva katsottaisiin n. kk kuluttua (neuvolassa?) että mahdollinen tulehdus on varmasti parantunut eikä korvaan ole jäänyt esim. liimakorvaa.

"vieras"
Meillä vauva haroo korvaa väsyneenä. Myös hampaiden tuloon olen huomannut tuon haromisen liittyvän.

Jos vauva ei ole muuten itkuinen tai tuskainen niin tuskinpa on korvatulehdusta.

"vieras"
Vauvat harovat vähän kaikkea, myös korviaan. Jos korvassa on kipua aiheuttava tulehdus, vauva saattaa esim. itkeskellä syödessään, koska imeminen aiheuttaa painetta korviin, kuten myös makuuasento. Voithan asiaa kysyä neuvolasta, mutta itse en olisi huolissani.

ap:)
Kiitos teille! Väsymystä ei ole, silloin meillä hangataan silmiä ja kiukutaan :D ja niinhän siitä oli juttua, että oireettomaan korvatulehdukseen ei antibiootteja mielellää :)

Yhteistyössä