Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

miss_piggy
Sain ajan naistentautien polille lapsettomuuslääkärille 30.4, eikä tarvinu ees mitään lääkärin lähetettä, vaan polihoitaja laittoi mulle ajan, kun soitin ja kysyin keskenmenon jälkeisen seurantaverikokeen tuloksia, ja samalla kerroin kun on yritystä takana jo yli vuosi ja pitkät kierrot jne :) Eipä onneks tarvi puolta vuotta ootella.
 
Onpas täällä tapahtunut paljon, onnea lämpimästi kaikille plussanneille :) Mom09, hui mikä viikonloppu siellä on siis ollut! Pahoitteluni :/ Onneksi lapsilla paranee tuollaiset jutut yleensä nopeasti ja hyvin. Itselläni meni akillesjänne 4v:nä ja se parantui verrattaen nopeasti ja nykyään muistona vain arpi :)

Piti tulla tänne hehkuttamaan että tänään nään mieheni yli kahden kuukauden tauon jälkeen, lapsen yritystä emme kuitenkaan vielä aloita, kesällä sitten kun ollaan pysyvästi taas yhdessä. Mutta ihanaa aikaa siis tiedossa! Muistakaa kaikki nauttia ihanista miehistänne ja perheistänne kun he ovat siinä aivan lähellä <3
 
Nyt on sitten ostettu 2x 2kpl testejä :D ei vähempi riittänyt..:p
On vaan alkanut pinna kiristymään siihen malliin että eiköhän ne menkat oo ihan odotettavissa:kieh:
Harmi Jeccika että vuoto alko..Jospa ens/tämä kierto olis parempi ja saisit alkuvuoden vauvan:)
 
Täällä olis yks typykkä joka virallisesti pääsee tästä päivästä eteenpäin kuumeilemaan.
Ollaan saman ikäisiä, 23v ja itselläni ensimmäinen, miehellä toinen lapsi olisi haaveissa. Ollaan seurusteltu todella lyhyen aikaa, mutta olen pitkään jo lapsesta haaveillut ja tämä oli yhteinen päätös, toivottavasti löysin nyt sen oikean :) olen aikamoinen pessimisti, mutta elämä on näyttänyt että koskaan ei tiedä mitä tulevaisuudessa tapahtuu ja olen huomannut
ettei odottelu kannata joten onneksi, myös minun lisäkseni mieskin "elää hetkessä". :kiss:

Virallinen yk1 vissiin alkanee kunhan menkat tulevat, en ole liiemmin laskeskellut, mutta melkein joka kuu ne tulivat kapselinkin kanssa, ehkäpä ensi viikolla olisi aika..
Onko täällä muita joilla ollut kapseli? Mitenkä palautui elimistö siitä?

taustoina vielä se että itse sain juuri vakisopimuksen kirjoitettua tämän hetkisen määrä-aikaisen jatkoksi ja ukko jäi just työttömäksi mutta etsii koko-ajan lisää, ja uskon et pärjätään. :)
 
Viimeksi muokattu:
Jospa nyt ehtis jotain kirjotteleenki kun talo hiljeni.. Päivälläki alottanu monta kertaa mut aina tullu jotain häiriötä tuon pojan suunnalta.. :) Vuoto pikkuhiljaa alkaa hiljeneen niin pääsee kunnolla alkuun.. Esikosta en oo ovistestejä käyttäny, enkä aatellu nytkään. Ihan omien fiilisten mukaan mennään! =) Nyt jos nauttis hetken omasta ajasta ja suuntais sänkyyn! Poitsu kun tykkää heräillä nykyään jo kuuen aikaan, mammalla vielä niin väsyttäis siihen aikaan! :whistle:

Toivotaan viivalle vahvistusta Sanna-M!
 
Heippa kaikille!

Huhuilen täältä plussaonnea kaikille ja toivottavasti Sanna-M se olis plussa nyt! :heart:

kierron pituudesta ollut täällä keskustelua. kauhukseni huomasin, että kiertoni tälle vuodelle ovat olleet melko lyhyitä, 24-26pvä. ennen melkein säännöllisesti 28 päivää. lopetin pillerit lähes vuosi sitten, voiko olla, että nyt vasta elimistö alkaa löytämään oman toimintansa? :confused:
Miettinyt vain olen, että voiko minullakin olla tuo aika oviksesta menkkoihin liian lyhyt...
yk9 kuitenni jo menossa ja ihan kohta selviää alkaako yk10. aika vain kuluu...

hassulta vain tuntuu, kun viime yönä nukuin todella huonosti, pyörin ja hyörin, sitten tänään tullut ihan miniverran jotain ruskeaa housuihin ja nyt on kp 23. ja sitten tänään aamulla oli alaselkä kipeänä, jotenkin polttavaa kipua. eli jos nyt tämä olis vihdoin meidän aika saada plussa, niin tiedän kyllä tasan milloin kiinnittyminen on tapahtunut:D

meinaa jännittää.olisko jo meidän aika?:popcorn:ei auta kuin odotella muutama päivä.
 
pinkkihevonen toivottavasti on plussan aika! :flower:

Mulla painonpudotus lähti oikein kivasti käyntiin; tänään aamupaino 73,2kg kun se oli vielä muutama päivä sitten 74,8kg :) On vaan nyt ihan pakko rutistaa sinnillä toi pääsiäinen yli, etten sorru mässäämään.. Suklaahammasta kolottaa joka kerta kun kurkistankin keittiön kaappiin, missä on ihan älytön määrä pääsiäiskarkkeja kun pojat oli vähän ostelleet :D

Mutta ovistestailusta! Pakkauksen ohjeen mukaan mun siis pitäis aloitella tänään, mut olisko mun pitänyt ottaa se testi jo aamupissasta? Oon kuullut että monet ottaa päivällä (ja mielellään aina samaan aikaan) ja jotkut ottaa sekä aamulla että päivällä jne. Mulla kun ei oo nuita testejä kun tuo 7kpl : / Toisekseen nyt on ihan tämmöstä kroonista kiirettä koko viikko tiedossa ja miljoona asiaa päällekkäin! Saa nähä montako asiaa saan solmuun vielä.. Tänäänkin töistä kun tulen, saan suoraa päätä lähteä kuskaamaan lasta kaverin syntymäpäiville ja samaan aikaan pitäs ehtiä palaveriin ja jonkun meistä vanhemmista pitäis ehtii kuskata noi synttärijuhlijat vielä kerhoon klo.18 ja hakee ne sieltä poiskin! :headwall: Eli mietinpä vain että missä ihmeen välissä mä taas kerkeen testailemaankaan yhtään mitään kun saa olla ihan kokoajan menossa. Nipin napin kerkeen veskissä käydä :D
Mut ei stressiä! Jos en saa testailtua nyt niin testaan ens kierrossa ja hommaan kenties siihen mennessä testejäkin enemmän. Muistui vaan yllättäen tässä tohinassa mieleen myös, että meillähän on tulossa (hyvin pienimuotoinen) ulkomaanreissu tyttöporukalla huhtikuun loppupuolella! Tietenkin olisin maailman onnellisin, jos nyt tärppäisikin heti, mutta toisaalta voisin käydä reissussa ihan hyvin kyllä ilman raskauden tuomia rajoitteita ;)

Ainiin! Piti mun kysyy kans tuosta luteaalivaiheesta, että kuinka pitkä sen siis pitäis olla että se on raskaudelle suotuisa? Jos nyt saan jossakin välissä testattua ja tiedettyä että koska mulla se ovis edes on, niin voisi tehdä laskutoimituksia :)
 
Luteaalivaiheesta
Toivottavasti en oo täällä nyt säikytelly ihmisiä kun oon puhunu että se on mulla ongelmallisen lyhyt- se siis olisi kai hyvä olla 12-16 päivää, yleisesti on n 14 päivää ovulaatiosta menkkoihin. 10 päivää jo on vähän mutta saattaa riittää kiinnittymiselle. Sitä lyhyempi on jo sitten haastavampi. Ja en siis ole lääkäri joten nämä eivät ole supervarmaa faktaa!!! Ja siis jos ovulaatio tapahtuu aikaisemmin kierrossa niin lyhyt kierto EI ole ongelma. Mutta jos esim ovis vasta kp 15 ja kierto 25 pv niin sitten aika jää aika lyhyeyksi siinä välillä.

Kierron pituus: Oli minulla nuorempana (nyt 33v) aina n 28 päivää, sitten kun lopetin pillerit vuosien käytön jälkeen se olikin vaan 25-27 päivää, ja nyt raskauden jälkeen se on taas lyhentynyt eli 24-26 päivää. En tiä onko tää nyt luonnon keino vihjailla että hedelmällinen ikä alkaa olla takana päin. Ikä vissiin voi nimittäin tehdä tätä, olen muiltakin kuullut vastaavaa..

Mutta siis lohdutuksen sanana että mulla on 8kk ikäinen tyttö joka sai alkunsa suht helposti vaikka kierto oli tuolloinkin "vaan" 25-27 päivää. Ja ovis oli vasta kp15-16.
 
juliesisko Suositeltavaa on tehdä se testi päivällä, koska sillon LH:n määrä on suurin. Aamulla tehty testi ei välttämättä ole luotettava, koska sillon ei välttämättä näytä oikeaa tulosta juuri sen takia ettei sitä LH:ta oo välttämättä pissassa tarpeeks. Sit se testi tosiaan puitäs tehdä suurinpiirtein samoihin aikoihin joka päivä. Sillon yleensä bongaa sen oviksen, kun testauksien väli ei veny yli vuorokauden mittaseks. Ite testailen aina klo 14-16 välillä jos mahdollista ja sopinu mulle ihan hyvin. Tällaiset ohjeet on minun ovistestipaketissa.

Omaan napaan ei kuimmia. Jännäämistä vaan. Voisha sitä noita oireita tehdä, mutta samojahan ne vissiin on kun ormaalistikin oviksen ja menkkojen välillä, kun ei ole raskaana ollu. En siis stressaile ja rupee kuvitteleen edelleenkään mitään vaan odotan niitä menkkoja. Olishan se plussa tietty ilonen yllätys :) Mulla siis mrnossa kp23/28-29 :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä tehty haamujen esiäiti..Tosin en oo varma oliko vaan viivanpaikka..Ylihuomenna uutta testiä kun menkkojen kuitenkin pitäis vasta loppuviikosta alkaakin,ehkä:D
No viime kierrosta ei tullut kun puhdas nega niin ehkä nostaa turhia toiveita..
Viime yö oli ihan hanurista, välillä ihan jäässä ja sitten ihan hiessä mut ei siltikään nouse kuume :headwall:
 
miss_piggy
Täällä aamupaino 69,3kg, jotenki se on nyt jämähtäny tähän 69 kieppeille :D No pääasia kunhan on alle 70kg.. Tavotteena mulla olis se 65kg joskus..Ja ootan ku lumet sulaa niin sitte alan hölkkäämään :) Aamukävelyllekki tässä pitäis taas lähteä kunhan saa päälle puettua.

Terolutiton päivä nro 2, ei vielä ainakaan menkkoja. Yleensä terojen kanssa mulla menkat tuli niinku kolmantena pillerittömänä, eli huomenna, mutta epäilen että tuo keskenmeno saattaa sekottaa kuvioita.
 
Kirjoittelin pitkät pätkät ja kone meni tilttiin...

No aamulla testattu clearblue nega mutta first signal siinä oli tosi haalea haamu.. Kunpa ei nyt menkat alkaisi..päätäkin vähän särkee... alaselkä edelleen arka, rinnat kipeet ja limaa tulee paljon.. Aikaisintaan tänään pitäisi alkaa menkat jos ne alkaa... :)

Odottelen mitä tapahtuu. Kp 25/25-32

avantasia: Toivotaan molemmille vahvistumista viivoille. :heart:
 
Viivanvahvistumisia avantasia ja sanna-m ! :)

Juu kyllä mun pitää yrittää testailla se ovis sieltä, oon aina ollut vähän siinä uskossa tai luulossa että se mulla olis tuolla kp12-13 hujakoilla, mut mistäs mä tiiän jos se onkin vasta muutama päivä myöhemmin!?!? Se meinais sitä että oltais miekkosen kans vuosi oltu aina väärään aikaan reippaina! :D Alkoi se ovis nyt kiinnostaa oikein kunnolla.. Oon aina 16 maissa suunnilleen töistä kotona jotenka sit vois testata heti, aloitan tänään. Odottakoot synttäreillä ja palavereissa mulla on muuta tekemistä! :D Mä just sanoin aamulla miehelle kun juoksin kahvikupin kans ympäri mökkiä, että miksi hitossa mä oon tehny itsestäni näin kiireisen! Oon aina ollu rauhalliseeden perikuva ja ollu sitä mieltä että kiire tulee vain tekemällä sen, ei maailma kaadu vaikka jättäisinki jotain huomiselle tai delekoin suoraan toiselle. Liekkö tää kevät ja uudet innostavat projektit saanu mut lentoon :D
 
Wuf
Viivanvahvistumisia avantasia ja sanna-m :heart:

Täällä täti kurvasi tänään paikalle eli ei vaikuttanut kierukan poisto kiertoon. Mulle voi siis päivittää kp 1/28 Josko tästä kierrosta tulisi sitten tärppi kun edellinen meni mönkään vuorojen mennessä ristiin...

Tää kevään tulo on kyllä niin ihanaa! Meidän päivä rytmikin on fiksumpi, kun nykyään herään ite ennen kasia vapaapäivinä ja kymppiin mennessä ollaankin jo ulkona touhuamassa neidin kanssa. Virtaakin on ihan erilailla kuin talvella :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Heippa,

Mahtuuko joukkoon yks kuumeilija? :wave:

Pillerit jätetty pois 10.3 ja nyt ois sen mukaan menossa 13/28 jos otetaan pillerikierto mutta luoja tietää minkaläinen kierto on vai onko ollenkaan.. :whistle: kp 14 ois niinku huomenna ja PITÄS olla ovulaatiota tulossa mutta ken tietää...

Vähän taustatietoja.. kaks lasta on jo eli kolmas haaveissa (lapset 2v ja 3v)..ekaa tehtiin vuosi ja toinen tuli aika nopsaan :) kierto ollu pillereiden jälkeen aina mitä sattuu, viimeksi taisin raskautua yli kp50 kierrosta. .

Saa nähä miten käy, toivottavasti tärppäis alta vuoden yrityksellä, pillereitä söin ennen lopetusta karvan verran yli vuoden..

..ja lisäystä vielä, pari päivää ollu nyt kyllä melkosta jomotusta tuolla selän puolella ja välillä vihloo alavatsaa mutta oon laittanu kaikki pillereiden lopetuksen piikkiin, ovulaatioon en usko ollenkaan :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan Pippuri85* :wave:

Toivotaan että avantasia ja Sanna-M saatte vielä selvät plussat :heart:

Tänne ei kuulu mitään uutta, odottelua odottelua vain. Saa nähdä miten hermoheikkona oon jo viikon päästä, epätietoisuus ei tosiaan ole mun juttu! :LOL:
 
Huomasin, että maaliskuu on ollut hiljaisempi plussien suhteen aika monessakin ketjussa.. esim. verrattuna helmikuuhun jolloin plussia tuli paljon, toivottavasti huhtikuu on yhtä plussarikas! Moni on sanonut, että niillä on hyvä fiilis tän kevään suhteen, joten aivan varmana niitä plussia satelee taas pian!

Eilen puhuttiin miehen kanssa että ei oteta ressiä tällä viikolla peittojen heiluttamisesta kun nyt on vasta kp3 menossa ja täti on edelleen kylässä.. mut viimeistään ens viikolla kp 9 alotetaan ja tehdään sitä joka toinen ellei joka päivä tonne kp18 ja testit näyttäisi että ovis onkin vasta esim kp16 niin jatketaan pidemmälle... Viime kierto oli vaan 27päivää niin nyt ei tiiä sit kui tän kierron kans käy, yleensä on ollut se 30 päivää.

Mut joo hyvä fiilis, viel tää päivä töit ja huominen, sit alkaa pääsiäisloma.
 
Tiistai 26.3.2013





Yritys/TJOTtailu alkanut:

*kahvikuppi(26)..........kp 95/?...................yk 1...........ya 12/12.......1.
*Taike80(32)..............kp 91/28...............yk 12.........ya 2/12.........2.

*-PikkuMyy-(24).........kp 61/36.................yk 11.........ya 1/12.........1.

jadeka.....................kp 37/28..................yk 5...........ya 11/12.......1.
ralliruutu..................kp 34/29..................yk 6............ya 10/12.....1.
jen_ni......................kp 33/28-38.............yk 3........... ya 1/13......3.
äippä 84..................kp 32/29.................yk 4..............................4.
FLV.........................kp 32/?...................yk 2...........ya 1/13.........3.
Beyond....................kp 31/27-32............yk 5...........ya 10/12.........
miss_piggy(31).........kp 31/?.................yk 9.............ya 2/12.......1.
avantasia(26)...........kp 30/33................yk 4..............................3.

Miukula....................kp 28/?..................yk 4...........ya 10/12........2.
jonnamo(20).............kp 27/30-33.............................ya 3/13.........
Mom09.....................kp 27/28-35...........yk 10..........ya 6/12.........2.
Alexandra89.............kp 27/28-30.............yk 3........... ya 1/13....... 1.
Sanna-M..................kp 25/25-32...................................................
SuAnn.....................kp 25/30...............yk 4.............ya 6/12........1.
-tanjuli-...................kp 24/29-50.............................ya 7/12.........1.
Kolibrinkukka............kp 23/28-29...........yk 4...............................2.
Slartibart..................kp 23/29...............yk 6............ya 3/12........1.
reason.....................kp 21/28................yk 12..........ya 5/12........1.

verppu...................kp 19/28.................yk 4.............ya 10/12.......1.
Hassel....................kp 19/29-32.............yk 3?..............................
Annatto...................kp 18/30...............yk 4.............ya 9/12.........1.
Mijau(23).................kp 17/?.................yk 1..............ya 3/13.......1.
MannaM..................kp 14/32-42................yk 3...........ya 12/12......2.
NeitiT.......................kp 11/28..................yk 3..............................
NuNutin...................kp 10/33....................yk 2............ya 2/13.......3.
Nomppeli..................kp 10/27-29...............yk 2...........ya 2/13.......2.
juliesisko(26)............kp 9/26-28...............yk 1............ya 3/13.......2.
Markke.....................kp 8/30-?................yk 9............ya 6/12........2.
Linttu......................kp 6/33...................yk 3..........ya 1/13........3.
manije.....................kp 4/30-44................yk 1...........ya3/13.......2.
Penni79....................kp 4/25-26............yk 4..........ya 2/13.........2.
Klementiini................kp 3/28..................yk 1...........ya 3/13.......3.
Jeccika....................kp 2/26-28............yk 6............ya 11/12......3.
Wuf........................kp 1/29................yk 2.............ya 3/13......2.



Day Past Ovulation:
jonnamo.....................DPO 9



Yrityksen myöhemmin aloittavat:
eleonoora86, Villihiiri, Nato, Matilda-, SuloinenSalaisuus



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti, Isbla, piupiu, Pionia, another, mavli, nibander, Katiliin84, kolmas(ko?), minmaria, pinkkihevonen, Niiskulineiti86, marianna87, StellaI, Säihkiss, Daisy D, Villemo, Huumori, Slallu




Plussanneet:
Maaliskuu2013: ViiruP, irenne (yk2), jii87 (yk2), Susimieli (yk1)
Helmikuu 2013: Apatus (yk2), kääkkis82 (yk1), Mylvinen (yk6), TauTau,
Tammikuu 2013: Vilijonkka (yk10), Maana-mamma (yk1), Minde87 (yk9), Peity, Luna85 (yk10), LukLu (yk1), Villanen
Joulukuu 2012: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ambrosia85 (yk23), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, Sanna-M (yk2), suan (yk1)
Marraskuu 2012: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Lokakuu 2012: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Syyskuu 2012: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Elokuu 2012: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Kesäkuu 2012: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauko
T= Terolut
C= Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
SuAnn & -PikkuMyy-

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***


*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.




+++++ PLUSSARIKASTA MAALISKUUTA +++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Tervetuloa mukaan Pippuri85* :wave:

Jahas, täällä sit meni iltaohjelma ihan uusiksi. Lapsukaisella nousi kuume 38 asteeseen eli ei mennyt kaverin syntymäpäiville ja mäkin sitten jätin palaverin väliin... Tulipas sitten kaikessa rauhassa leipastua kakkupohja valmiiksi, kun ystävä tilasi multa viikonlopuksi täytekakun poikansa juhliin :) Pikku potilas nukkuu tuossa sohvalla, poloinen on ihan voimaton ja kipeä :heart:

Mulla ei oo vielä minkäänlaisia limoja ilmaantunut, siis niistä oon aina jonkun verran osannut ovulaatiota päätellä vaikka en osaakkaan koostumusta/määrää jne. tulkita millään tavalla. Mut siis ihan kuivat on paikat ja en testannutkaan ovista sitten vielä tänään. Mulla kun tuo kierto on sen 26-28pv ja katsoin paketin ohjeista testauksen aloittamispäivän tuon lyhimmän kierron mukaan... Useimmiten mun kierto on kumminkin 27pv jotenka taidan alottaa testailut vasta huomenna :)
 
Täällä kans lapsukainen 39,7 asteen kuumeessa,ihan kun toi kipsi ei yksistään jo riittäis :/
Toinen ihan höpisee kuumetokkurassa jo omiaan :) hänellä on kuulemma isosisko jonka nimi on trin-trin :)
On: limaaaa ja vielä kerran limaa. Päätä särkee ja jopa salkkarit sai herkistymään :D Mikä mua vaivaa? :)
 

Yhteistyössä