* * * Vauva haaveissa 2015 * * *

Hei vaan!

Liityn uutena joukkoonne! Lopetin pillerit vasta kaksi päivää sitten, joten kiertopäivistä ei ole mitään hajua ja oletettavasti tämä "ensimmäinen" yrityskierto menee ihan metsään! Jos sitten toisesta kunnolla mukaanne. En vain voinut olla liittymättä, sillä jotain odotuksen sietämättömyydelle on tehtävä :) Meillä on ennestään 3v4kk tyttö ja nyt olisi siis toinen haaveissa. Mulla on ollut kova vauvakuume silloin, kun tyttö syntyi, mutta mies ei lämmennyt ajatukselle. Olen tässä elellyt matalaa profiilia yli vuoden ja nyt sitten mies sai "oman" idean pikkukakkosesta :heart:

Itse opiskelen vielä ja parisen vuotta olisi opinahjoa jäljellä. Pitäisi tässä syksystä sitten pistää kunnon vaihde päälle, niin saisi opintoja hoidettua alta pois! Olemme molemmat 27v ja mies vakkariduunissa.

Onnea jo plussanneille ja tsemppiä muille! Alvinna, erityisesti sinulle, kuulostaa kamalalta :(
 
pipiipa: Mulle tuli mieleen, kun kirjoitit noista kivuista, että voisko ne olla nesterakkuloita (eli jonkinlainen kysta kai sekin). Mulle tuli ennen tätä ekaa raskautta kierukasta kerran kuussa sellasia. Kivut oli sitä luokkaa, että olin kaksinkerroin, enkä päässyt töihin. Kävin gynelläkin, joka ultras, mutta kaikki oli kunnossa. Gyne epäili nesterakkuloita ja kun rakkula puhkeaa, neste pääsee vatsaonteloon ja se kipu aiheutuu siitä. Mulla se kipu oli toispuoleista ja se oli tuolla "reisitaipeen" (en keksi parempaakaan tapaa selittää missä ;) ) yläpuolella alavatsassa. Kipu kun iski, olin tosiaan kivusta kaksinkerroin sellasen puoli tuntia tunnin (joskus pari), sitten kipu alkoi pikkuhiljaa hellittää, mutta vatsa oli arka ja sellanen oudon tuntuinen vielä päivän pari jälkeenkin. Ja noi nesterakkulat on ilmeisesti ihan vaarattomia, vaikkakin tosi inhottavia. Ainakaan se gyne ei ollu mitenkään niistä huolissaan...
 
Apua! Miten mulla on menny toi Alvinnan tilanne ihan ohi, vaikka oo käyny täällä. Kuulostaa kamalalle. Tsemppihalaus sinne :heart: Miten voit nyt? (Ja musta on uskomatonta, että tollanen kuitataan vaan "odota rauhassa"-kommentilla :( Joku tarkistus vois olla ihan hyvä kuitenkin olla...)




ON: Varasin tälle päivälle ajan kierukan poistoon... Vihdoinkin... Jännittää ;)
 
Voi Alvinna, jaksamista! Järkyttävää, ettet ole saanut kunnollista hoitoa.. odottaa nyt rauhassa ja kauheissa kivuissa :(

joa, miksipä se ei voisi olla jo nyt :) parempi aikainen ovulaatio kuin myöhäinen! Peitot heilumaan ja piinailu alkakoon ;)

Na-dene, hyvä että saat härvelin pois ja yrityksen aluille! Toivotaan kropan nopeaa heräämistä :)

On: kp 5/? ja ekat menkat kahteen vuoteen kärsitty! Toivottavasti enempää niitä ei tule vaikka eivät niin kivuliaat olleet kuin aiemmin (teininä usein makasin sängynpohjalla kuumeessa ja hourailin ja oksensin kuukautisten ajan). Ajattelin alkaa tikuttaa ovista loppuviikosta. Varmaankin se sattuu ensi viikolle, jolloin ollaan mun mutsille menossa viikoksi kylään. Täytyy lämmitellä saunaa joka toinen ilta :D
 
Joa: Ihanaa, jos on noin aikasin ovis!! Ei tarvitse pitkään odotella ;)

lauwra: yyh, tsemppiä inhottavien kuukautisten kanssa!!

ON: mulla on tänään kp 2/25-30. Nopeesti alkoi menkat pillereitten jälkeen. Perjantaina otin vikan ja maanataina jo alkoi :) Ei muuta, kun ens viikolla kunnolla yrittämään *hurraa*
 
Viimeksi muokattu:


..... * * * Vauva haaveissa 2015 * * *

..................................... 29.7.2014

Nimimerkki.......ikä.........kp...............yk........ (ya)........Toiveissa

miranenn.........24.........60/?................yk 3..................... 2. lapsi
nenni26............26.........43/26-30.........yk4....................... 1. lapsi
Leonella..........30..........33/30-32.................ya 9-10/14..... 2. lapsi
s4nnn..............29.........27/28-37.........yk3....................... 2. lapsi
äitii88..............25.........22/28-30.........yk7....................... 2. lapsi
phaedra...........30.........17/28-31..................ya 7/14........ 2. lapsi
BlackCat..........28..........11/27..............yk6..................... 1. lapsi
Na-dene...........29..........11/28.....................ya 7/14......... 2. lapsi
joa..................24.........10/26-30.........yk2....................... 1. lapsi
Tee86..............27.........6/25-31...........yk1....................... 2. lapsi
lauwra.............26..........5/??...............yk1....ya 7/14......... 2. lapsi
päärynärouva.................3/28..............yk2....ya 7/14........ 4. lapsi
heikkulin...........27..........2/25-30.........yk1....ya 7/14........ 2. lapsi
Myyttynen.......26...........?/??........................ya 6/14.........2. lapsi
Alvinna...........28...........?/??...............yk1...................... 2. lapsi
caramba89......25...........?/??...............yk1.....ya 7/14........ 2. lapsi
suan...............26...........?/??.......................ya 9-10/1........4. lapsi






........................ Piinailijat

.........................s4nnn..............DPO5




........................ Haaveilijat

........................ heidip*
........................ InkeriIisakki
........................ Penni89
........................ Mariana87
........................ pipiipa



.........................Plussanneet

........................ Pecanpie 6/14
........................ Unto-Helmiina 6/14




Päivityspyynnöt punaisella tai muuten selkeästi näkyviin :)


 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa taas uudet :wave: Mukavaa, kun koette tämän teille sopivaksi ketjuksi :)

päärynärouva: Halaukset r-testin negan vuoksi :hug: ja pirun täti kun tuli käymään : /

heikkulin: Lisäsin sut listalle, jos et halua olla siellä tai haluat sinne lisätietoja, niin hihkaise :)

joa: Tosiaan miksei se ovis voisi olla jo sillon kp10... Naisen kroppa kun on niin mysteeri :) Mutta olen kuullut myös, että joku on tikutellut tasavahvat viivat noilla main kiertoa ja uudelleen vielä myöhemmin saman kierron aikana ja ovis on ilmeisesti ollut vasta se myöhempi. Kaikki on siis mahdollista :)

Lauwra: Mua nauratti toi sun saunanlämmitys-kommentti :D Toivottavasti ilmat vähän jäähtyy tai on joku rantasauna, jota lämmitellä :D

ON: Tänään siis lähti hyrrä ja merkkasin itteni heti tonne yrittäjiin mukaan. :LOL: Luultavasti tässä tulee kuitenkin vielä tyhjennysvuoto muutaman päivän sisällä ja sitten vasta voidaan alottaa virallisesti yrittäminen. Näin kävi ainakin viimeksi. Toisaalta yrittämistä haittaa sekin, että mies lähtee Jyväskylään ralleja kattomaan koko viikonlopuksi ja mun menkkakalenterin mukaan sunnuntaina olis ovis, joten... ja se tyhjennysvuoto saattaa pilata ton oviksen... no, onhan tässä aikaa... katotaan rauhassa... (Ei sovi yhtään mun hätäiselle luonteelle toi rauhassa kattominen ;) )


Sellasta oon tässä pohtinut, että onko kellään muulla, jolla on jo lapsi tai lapsia, ollut sellanen olo, että tää toinen/kolmas/jne. lapsi olis jotenkin väärin sitä aikasempaa (aikaisempia) kohtaan. En osaa oikein selittää, on vaan sellanen vähän epävarma olo. Halutaan miehen kanssa toinen lapsi, ei tää ole epävarmuutta sen suhteen... jotenkin vaan sellanen jännä fiilis. Kaipa tää sit kuuluu vähän asiaan...
 
Na-dene, itse tässä painiskelen juurikin sen kanssa, että teenkö oikein esikoista kohtaan. Saako hä tarpeeksi huomiota ja syliä sitten vauvan tullessa? Pidänkö häntä isompana kuin onkaan? Mistä kaikesta hän jää paitsi? Osaanko rakastaa molempia yhtä paljon.. ja sen sellaista! Paljon muutakin liikkuu päässä, tossa oli noi päälimmäiset. Mutta kai kuuluu asiaan, onhan tämäkin tietysti hyppy tuntemattomaan :) Listaan voipi päivittää: yk1, yritys aloitettu 7/14 ja haaveissa 2. lapsi

öitä vaan, mä meen painiskelemaan menkkajomotusten ja kuumuuden kanssa. Josko loppuviikosta pääsis alottamaan sitten yrityksen ihan kunnolla ;)
 
Na-dene: olen miettinyt miten tää ehkä tuleva neljäs muuttaa elämää muiden lasten kannalta. Meil viel 2 erityislasta tytöl adhd ja nuorimmalla luultavammin dysfasia ( tutkimukset menossa). Tulee ajoittain rankkaa olemaan mut uskon lasten olevan rikkaus :) en sen enempää ole uskaltanut ajatella asiaa. Mä kokeilen vuoden ja jos ei tärppää niin hommaan sterilaation.
 
En uskalla vielä iloita. Tänään DPO6 omien laskujen mukaan mutta davidin puikkoon piirtyi tänään hailakan vaaleanpunainen viiva :) Joten jos tämä on sitä mitä toivon niin ovulaatio on varmaan tapahtunut hiukan aiemmin mitä kuvittelin Alla kuvia, sori huono kuvanlaatu mutten saanut käsistä tärinää ja vapinaa pois :D Ja itse puikossa näkyy viiva paljon selkeämmin kuin näissä kuvissa mut kai noista jotain selvää saa :D

image

image

image
 
Na-dene: Olen samoilla linjoilla päärynärouvan kanssa! Mun nuorimmaisella vahva epäilys dyspraksiasta (syksyllä tutkimukset) ja molemmat lapset on erittäin vaativia. Mulla on koko ajan vahva luottamus siihen, että tilanne rauhoittuu jossakin vaiheessa, muttei se diagnoosi silti meidän elämäntilannetta mitenkään muuta. Kolmas lapsi olisi joka suhteessa tervetullut, sitten kun sen aika on =)

Alvinna: :hug:

heikkulin: Tervetuloa ja heti paljon onnea yritykseen :wave:

Mut vois tuolta haaveilijoista lisätä jo listalle elikäs heidip*...............26...............8/28......yk-......ya 10-11/14........3.lapsi

Muutaman kuukauden vielä kun malttaisi, voi tietysti olla että ns.järkisyistä siirretään yritystä vielä tuosta puolella vuodella. Katsotaan nyt :popcorn:
 
Täällä kärsitään kummallisista mahakivuista..kolmas päivä jo kun mahassa tuntuu kuukautiskipumaista poltetta joka pahenee kun yrittää tehdä jotain vähänkin rankempaa. Johtuuko pillereiden lopettamisesta, onko kuukautiset tulossa vai olisikohan siellä kiinnittymistä tapahtumassa? Viikon kun malttaisin mieleni niin ehkä voisin testailla mikäli kuukautisia ei kuulu sitä ennen :) jännittää vähän... esikoista odottaessa kiinnittyminen tuntui selvästi, heräsin siihen kipuun yöllä ennen kuin raskaustesti oli positiivinen. Sen jälkeen alkuraskaudessa tuntui samantyylistä poltetta alavatsalla mitä olen nyt tuntenut..

Miten te useamman lapsen tehneet, oletteko tunteneet kiinnittymisen joka kerralla samalla tavalla jos teillä kiinnittymiskipuja on ollut?

Jännittävää..epäilyttää samalla että voisinko tosiaan olla näin pian raskaana..
 
caramba89 kiitos :) Mäkin ihan varovaisesti uskallan olla aika iloinen ja samaan aikaan erittäin toiveikas :) Kahtena aamuna on aamukahvin jälkeen tullu etova olo mutta olen ajatellut sen johtuvan tästä helteestä :D Nyt toivon että se johtuis siitä että viivat alkais vahvistumaan <3 Eilen ja toissapäivänä tunsin pientä kipuilua rinnoissa mutta sitä ei enää ole. Ekassa raskaudessa huomasin raskauden vasta viikoilla 8+ kun tissit oli järjettömän kipeet, eli toi pieni kipuilu ja sen loppuminen ei onneksi lannista mun mieltä vielä :)
 
s4nnn: Mä olen näiden kanssa aina aika puusilmä, mutta tossa näkyy ihan selvä toinen viiva!!! JEE!! Nyt tarrasukkia pikkuiselle matkaan, pysyhän kyydissä kaveri! :heart:

Edit: Mulla ihan kostu silmät sun plussan takia :heart: Ihanaa!
 
Viimeksi muokattu:
caramba89: Toivotaan, että se olis sitä itteään :)


Miten lapsi muuttaa elämää: Mä olen aina ollut sitä mieltä, että sisarukset on rikkaus ja en oikeastaan edes osaa ajatella, ettei meille tulis enempää kuin toi tyttö, joka meillä jo on. Ja pienellä ikäerolla, että sisaruksista olis toisilleen seuraa mahdollisimman paljon. Itsellä omiin veljiin suht pienet ikäerot ja ollaan läheisiä.
Ja jotenkin en epäile sitäkään, etteikö pärjättäis. Oiskohan tää sit just sitä, että kun ennen ensimmäistä lasta ei voinut edes kuvitella sitä rakkauden määrää, jota omaa lasta kohtaan tuntee, niin nyt sitten alitajuisesti pohtii, että riittääkö sille seuraavalle lapselle yhtä paljon rakkautta. Ja hassuinta tässä on se, että kun kaveri painiskeli vähän vastaavien tunteiden kanssa, niin hänelle sanoin, että äidin (tai isän) rakkaus ei ole mikään sellanen rajallinen juttu, että se loppuis jossain vaiheessa, vaan se kasvaa ja lisääntyy aina tarpeen vaatiessa ja niinpä, vaikka olis 10 lasta, niin kaikille riittää yhtä paljon. :heart:
Mut ehkä se on myös toi, että riittääkö ensimmäiselle lapselle tarpeeksi syliä, aikaa ja huomiota. Toisaalta, onhan meitä kaksi vanhempaa, joten eiköhän sekin riitä. Silti tää kaikki tuntuu tosi hyvältä, toisen lapsen saaminen siis. Ehkäpä tää vaan on tällasta, että henkisesti jo vähän valmistautuu tulevaan.

Tulipa tajunnanvirtaa :)
 
Ne-dene :) ihana oot, kiitos :) kyl täs on fiilikset aika korkeella vaikkei pitäis vielä kun viimesin todettiin kemiallisels :/ mit jospa tämä nyt olisi totta ja saisin halutun ja toivotun toisen lapsosen <3 eilen sain testiin selkeen viivan paikan ja tänään tosiaan en kerennyt edes vessasta pois kun punaväri ilmestyi, vaikkakin heikosti mutta ilmestyi kuitenkin :)
 
s4nnn: Kyllä toi musta kuulostaa aika selvältä, ainakin hormoni on noussut, kun noin nopeasti piirtyi viiva tikkuun. Pidän peukut ja varpaatkin pystyssä, että siellä pieni tekee pesää itselleen ja hormoni jatkaa nousuaan :heart:
 
Täällä yks malttamaton... Voisko se pirun tyhjennysvuoto jo alkaa, että pääsis oikeesti laskee kiertopäiviä. Viimeks ainakin tuli ja uskon, että tulee nytkin. Viime menkat oli niin minit vuodoltaan. Ja sopivasti ne tietty alkaa sit perjantaina, kun mun äiti tulee tänne. Ja viimeksi ainakin vuodin, niin ettei mikään side meinannut riittää eli vessassa saa juosta... huoh...
 
sohvi35
Moikka :)
Täällä ketjussa kuumeilin pari vuotta sitten, raskaus sai parin kk yrittämisen jälkeen alkunsa ja poika syntyi 09/13. Eilen mies näytti vihreetä valoa pillereiden lopettamiselle.. joten tässä kattellaan, tullee jos on tullakseen. Mitään kovaa yritystä ei aloiteta kuitenkaan :) minulle tämä olisi neljäs, miehelle toinen. Jäi viikko pillereitä syömättä tuossa kolme viikkoa sitten kun olimme mökillä, joten jännityksellä odottelen alkaako kuukautiset.
Ikää on 36v ja taidan olla ketjun vanhus :)
 
Tervetuloa Sohvi35 :wave: Samaisesta ketjusta olen itsekin plussannut ja meidän esikoinen syntyi 11/13 (laskettu oli 12/13) Eli ollaan saatettu olla samassa ketjussa samaan aikaan :)

Alvinna, mitä kuuluu? :flower:

ON: No, alkoihan se tyhjennysvuoto. Viimeksi oli kivuton, nyt jomottelee ihan "mukavasti" sekä selkää että mahaa. Katotaan tuleeko vielä menkat normaalisti eli parin viikon päästä vuotais sit taas. Näin meni ainakin viimeks...
 
Hei...Onnea S4nnnn,toivotaan kovasti että pikkulainen on kyydissä kunnolla :heart:

Nyt tulee omanapainen päivitys:keräilen täällä mielenterveyteni rippeita...tuntuu,että nyt on laitettu kärsivällisyys ja tunteet aika lujille. En edelleenkään tiedä oonko raskaana vai en.Lauantaina tulee kaksiviikkoa kuluneeksi ekasta plussasta...

Vuotoa ja kovia kipuja on, ja viimein pääsin hcg-mittaukseeen.Ongelma on vaan siinä,että vastaukset eivät ole vieläkään tulleet, vaikka niiden piti tulla jo toissapäivänä.Tänään on pakko lähteä mökille anopin silmien alle, ja voitte kuvitella kuinka helvetin mukavaa on olla siellä varmuuden vuoksi juomatta, ja antaa anopin kuvitella että oon raskaana vaikka mitä todennäköisemmin en enää ole.Nämä 2 viikkoa on ollu ihan äärettömän rankat henkisesti...enkä edes tiedä milloin saan ne helvetin hcg-tulokset...kontrolli hcg vasta ensiviikolla.

Kurjissa ja alakuloisissa tunnelmissa mökille siis, ja siellä nettiyhteyskin ihan surkea jotten pääse edes surffailemaan.

Sydämestäni toivon ettei muitten tarvitse kärsiä tällasta paskaa.
 
Moikka!

Ketjun pikaisesti lukenut äitee liittyy joukkoon.. Lapset ovat tyttö 09/06 ja poika 09/09. Ehkäisy ollut poissa jo nelisen kuukautta mutta nyt vasta päästiin hommiin kun mies palasi työreissultaan kotiin. Olo on kun olisi raskaana, aamulla kauppareissusta ei meinannut tulla mitään kun yökötti niin... Siitäpä sit innostuneena hain testin mutta teksti näytti inte gravid :( piinailen kumminkin vielä koska vasta dpo7..
 

Yhteistyössä