Vauva ei syö

Nyt tarvittaisiin apua!!!
Meillä on yli 9 kk ikäinen tyttö, joka ei suostu millään syömään niitä 8 kk ikäisille tarkoitettuja ruokia, mitä kaupasta saa. Hän irvistää tai oksentaa, tai sitten tekee molemmat samaa aikaa.

Soseutan ruuat (8 kk ikäiset ruuat) sauvasekoittimella sileäksi, mutta ei kelpaa silti. aamuisin syö puuroa ja nukkuu normaalisti.

Onko mitään hyvää keinoa miten saan sen syömään?
PS. moni on sanonut että olen " huono äiti " koska heidän mielestä en jaksa jne :eek: kuulemma luovutan helposti. Mutta kiitos jo etukäteen neuvoista!
 
Syökö hän sitten niitä alken 5kk ikäisille tarkoitettuja soseita ihan mielellään? tai siis mikä muu kelpaa puuron lisäksi? :)
Syö, ja se voisi niitä syödä vaikka kaksi purkkia putkeen :D puuroa syö aamulla sekä illalla, sit tietysti syö näitä hedelmäsoseita + jogurttia ja maistoi eilen hieman omenaa jota leikkasin palasen sille ja tykkäsi siitäkin, mut ongelma on joo ne isot purkit (8 kk ikäisille)
 
Anna vaan hyvillä mielin niitä 5kk soseita :) ei kannata ottaa liikaa stressiä. Semper ja hipp merkkisiä on myös sellaisia isompia purkkeja alkaen 6kk ikäisille, noi hipp soseet on ihan sileitä, ja semperin on pieniä riisinpalasia yms. meillä tykkää poju syödä niitä. Tai voithan kokeilla itse tehdä jotain soseita jos innostaa, mutta jos haluut purkkiruoalla mennä (meilläkin syödään vaan purkista) niin anna vaan vauvan syödä niitä 5kk soseita :)
 
Anna vaan hyvillä mielin niitä 5kk soseita :) ei kannata ottaa liikaa stressiä. Semper ja hipp merkkisiä on myös sellaisia isompia purkkeja alkaen 6kk ikäisille, noi hipp soseet on ihan sileitä, ja semperin on pieniä riisinpalasia yms. meillä tykkää poju syödä niitä. Tai voithan kokeilla itse tehdä jotain soseita jos innostaa, mutta jos haluut purkkiruoalla mennä (meilläkin syödään vaan purkista) niin anna vaan vauvan syödä niitä 5kk soseita :)
Okei, pitää sitten tehdä näin :) kiitos paljon! Jotenkii oon stressannu niin paljon tän asian kanssa kun olisi hyvä jos söisi hieman karkeempaa, mutta tyttö vain oksentaa niitten palasten takia tai yökkäilee. Neiti ei syö oikein muita ruokia kun piltin omia, ei muksut eikä hippit kelpaa :D
 
No sit annat pilttiä!! :) ja voithan jossain vaiheessa kokeilla ihan pikkuisen sekoittaa siihen lempipilttiin sitä 8kk tarkoitettua karkeampaa sosetta, ja jos uppoaa niin pikkuhiljaa lisäät sitten karkeamman ruoan määrää. Mut ei kannata liikaa panikoida näistä, pääasia että lapsi syö monipuolisesti vaikka sileääkin ruokaa, kyllä ne ajallaan oppii. :)
 

Yhteistyössä