vauva ei syö itse

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitsy

Vieras
Minun vauvani on 1v 2kk. Hän ei osoita minkäänlaisia kiinnostuksen merkkejä itse syömiseen. Sen sijaan haluaa puuhata kaikkea muuta syömisen aikana. Kun antaa lusikan ja ruokaa eteen, ei kumpikaan herätä minkäänlaisia ajatuksia syömisestä, ainoastaan huuto on kova. Hän ei halua edes sotkea eli tutustua ruokaan.
Maitoa hän osaa juoda jo niin, että hän pitää itse tuttipullosta kiinni, mutta sormet on aseteltava paikoilleen, niskaa tuettava jne. Ja pulloksi ei kelpaa kuin tuttipullo, muuten alkaa pitkään kestävä itku.

Onko hän vain passiivinen, vähälahjainen, liian pieni vai olenko kasvattamassa pikku tyrannia?

älä huoli meillä tähän asti (1v6kk) syöminen ollut korkeintaan lusikalla lautasen koputtelua, ei siis suuhun päinkään. Nyt yhtäkkiä oppi tavallisesta kupista juomisen, nokkis ei enä äkelpaa ollenkaan onneksi. Ja lusikkakin on alkanut mennä välillä suuhun. Kaikki ajallaan. Pidä vaan välillä syöttäessäsi toista lusikkaa lautasella niin saa tarttua siihen sitten kun haluaa. Pakottamalla meidän nti ei ainakaan opi vaan saa heti ""traumoja"" ja siitä hommast apitää sitten pitää paussia. Sori kirjotusvirheet.

Tökkäsin lusikan käteen 10-11kk iässä ja sillä poika sai sitten tehdä mitä huvittaa. Useimmiten söi kyllä sormin. Tuttipullo jäi pois jo 10kk iässä joten siitä asti mentiin nokkamukilla.
Poika oppi sitten päiväkodissa syömään vuoden vanhana kun katto muista mallia.
Tavan mukista oppi juoman mökilllä 1v2kk, koska kaapissa oli tavallisia laseja eli ei ollu paljoo vaihtoehtoja että mistä juo....Ekat hörpyt meni ihan muualle ku suuhun mut siitä se sitten lähti.

Yhteistyössä