Meillä oli aivan sama tuossa iässä. Nyt 3kk vanhana on jo oppinut nukkumaan enemmän ajallisesti + itsekseen. Että jokunen aika sitten helpotti. Ja itseasiassa nyt menee paremmin kuin muilla tutuilla

) Tätä ennen jouduttiin yölläkin nukkumaan itse ihmeellisessä puoli-istuvassa asennossa vauva rinnan päällä vuorotellen... Selkä ja niskat aamulla kipeänä. Mutta me tosiaan ajateltiin niin että "olemme niin hyviä ja tarpeellisia vanhempia, että vauva ei sen vuoksi halua meitä "jättää". Kysyin tästä neuvolastakin ja siellä sanottiin että aina sinne 6kk vanhaksi asti ei mitään unikouluja ja erottamisia (jätetään hetkeksi huutamaan sänkyyn itsekseen) saisi/kannata tehdä, mutta että jokaisen harkinnassa on miten itse haluaa toimia.
Kaupoillakaan ei oikein voinut aikaa tosiaan viettää, kun toinen heräsi heti kun pysähdyin jotain tuotetta katsomaan...

) Itse uskon tuon johtuvan siitä että vauvamme vaan tunsi itsensä meistä niin riippuvaisiksi, että nukkui vähän koko ajan koiran unta, ja heräsi heti kun tilanne muuttui jollain lailla (liike tai ääni tai äidin/isän tuoksu loppuu).
Niin ja meillä auttoi muuten vähän sekin, että vein päiväunille vauvan aina isin ja äidin sänkyyn! Uskomatonta mutta totta. Oisko meidän "hajut" lakanoissa sit vaikuttanu tuohon jotenkin. Sillä silloin ei nukuttu vaunuissa eikä omassa sängyssä päivisin, ainoastaan meidän sänky kelpasi ja hyvin kelpasikin! Että kannattaa kokeilla tuota teidän sängyssä nukuttamistakin, vaikka niin että menet itse viereen "nukuttamaan" tai sit laitat sänkyynne kun on nukahtanut (n. 5-20min nukahtamisesta) (voit vaikka jäädä hetkeks viereen jos tuntuu et alkaa heräillä.
Niin ja ihan huippu vinkki on, et pidät vauvan käsistä/kämmenistä kiinni ja vaikka pitelet niitä hänen rinnan päällä, ja jos teillä tutti käytössä niin se suuhun. Tuo rauhoitti meillä ainakin tilanteen niin että uni oli syvempää ja pitempää. Ja uskon että näiden kaikkien "pikku-juttujen" avulla meidän neiti nukkuu nyt missä vaan ja miten vaan! Eli kärsivällisyyttä! Nauti ja ole ylpeä tuosta ajasta kuin olette miehesi kanssa noin tarpeellisia!!! Sillä se menee ohi todella todella nopeasti...
ja vielä: kun heijaat vaunuja vaikka vain edes takaisin, niin hiljennä heijaamista pikku-hiljaa. Ja sit lopetat hetkeksi. Odotat hetken ja jos alkaa vääntelehtiä niin heijaat jälleen hieman. Sillä jos heijaat ja lopetat, etkä jatka heti kun vauva antaa pieniä merkkejä heräämisestään, olet myöhässä. Vauva valpastuu vaunujen liikkeen loppuessa sillä luulee että hänet on jätetty yksin. Ja kun heijaat heti kun hän alkaa luulla että nyt hän jäi yksin, hän oppiikin ettei ole yksin ja "apu" on aina lähellä

)
Ps. Multakin jäi monet monet ateriat syömättä... Osiks myös siks etten huomannut/tuntenut että on nälkä, kun piti koko ajan pitää seuraa.
Näin siis kaikki helpotti meillä!