vauva ei nuku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Kyse ei siis ole mistään epänormaalista ilmiöstä, alkaa vaan epätoivo iskeä :/

Meillä on täällä 1,5kk vauva, joka nukkuu (perhepedissä) yöt n. tunnin pätkissä ja heräilee siis jatkuvasti syömään. Alan olla todella väsynyt ja usein tekisi vain mieli itkeä. Tiedän, ettei näin pientä voi kouluttaa, mutta kaipaisin vaikka vain jonkinlaista vertaistukea - miten olette vastaavassa tilanteessa jaksaneet ja kauanko kesti, että vauva alkoi nukkua paremmin?

Päivällä meidän ukkeli vetelee kyllä (sylissä) pidempiäkin unia, mutta itse en saa päivisin nukutuksi. Toisaalta jos lasken pojan jonnekin, hän herää kuitenkin. Illallakin nukkumaanmeno pelottaa, kun tietää että kohta pitää kuitenkin herätä.

Maitoa minulta tulee hyvin, joten sen takia tuskin yöllä heräilee.

Pahoittelen jos viesti on sekava, sekava on olokin :D

Miten olis vauvan siirtäminen omaan sänkyyn vaikka oman sänkysi viereen? Onko perhepeti se ainoa oikea ratkaisu?Vauva voi hyvin kun äitikin voi, yöunet on tärkeät myös äidille.

toiset nukkuu vaan tissi suussa ja herää yöllä kun tiisi on hävinny.. onko tutti käytössä? kai voit mennä päiväunille yhdessä lapsen kanssa niin että nukutte vierekkäin? nukahtaako vaunuihin? jos haluat päästä perhepedistä eron niin voit yritää totuttaa vauvaa nukahtamaan itsekseen, jolloin ei sitten herää siihen että tisi on hävinnyt. vaunuthan voi tuoda sinne makuuhuoneeseen vaikka jos niihin nukahtaa.

Meillä oli tytön kanssa alkutaival samanlaista. Nyt vasta (ikää 6kk) on alkanut nukkua pidempiä putkia (2h unipätkiä). Aiemmin mentiin ihan 30min MAX 1h unipätkillä.
Tuossa iässähän vauvoille tulee useimmiten tiheänimun kausikin. Voisiko olla siitäkin kyse? Haluaako lapsi olla entistä enemmän rinnalla? Se menee onneksi ohi muutamassa päivässä. Siihen ei oikein auta kun tarjota vaan sitä rintaa, tällä tavoin vauva varmistuu että maitoa on luvassa tulevaisuudessakin.
Erittäin hyvässä mielessä on vielä ne alkuajan univaikeudet, sinnittelin vain ajatuksella, että kyse on onneksi vain pienestä hetkestä, jota kohta enää vain muistellaan. Puoli vuotta se otti, mutta nopeesti se aika menikin.
Tsemppiä!

Tuo on ihankuin mun suusta! Meillä oli täysin samanlaista. 3 ekaa kuukautta kesti kunnes aivan yhtäkkiä loppui. Puoli vuotta myöhemmin todettiin, että tuo oli ollut koliikkia. Meillä siis itkettiin hyvin paljon tuon 3 ekan kuukauden aikana. Neuvolasta ei otettu todesta ja olin aivan loppu.

Mä itkin ja paljon.

*Superrutistushali!!!*

Ja jaksamisia! Ei se onneksi ikuisia aikoja kestä! :)

Et saa siis itse nukuttua, kun vauva syö? Itse muistan ottaneeni vaan vauvan tissille ja nukahdin varmaan saman tien. Sitten jossain vaiheessa vaihdoin vauvan toiselle puolelle. Ja taas nukahdin saman tien.

Hmm.. saatko mitenkään tyynyillä tms. pönkättyä itseäsi ja vauvaa sellaiseen asentoon, että tissi pysyisi vauvan suussa vaikka nukuttekin molemmat? Mä olen harrastanut tätä silloin, kun poju herää aamuyöllä eikä suostu enää kunnolla ilman tissiä nukkumaan.. vaati aluksi vähän harjoittelua ja oli aamulla paikat jumissa oudon asennon takia, mutta nyt jo melko hyvin onnistuu..

En sit keksi, että ikä muu auttais (muu kuin aika)..:/ Jaksamista sinne sinulle!

[QUOTE="vieras";23389885]Et saa siis itse nukuttua, kun vauva syö? Itse muistan ottaneeni vaan vauvan tissille ja nukahdin varmaan saman tien. Sitten jossain vaiheessa vaihdoin vauvan toiselle puolelle. Ja taas nukahdin saman tien.[/QUOTE]

sama täällä. sen takia vauva nukkui vieressäni ettei sitä tarttenut nostella essuntaassun. ja nukkuu edelleen. ikää3kk. nyt välil jopa 3h pätkiä, tai sit ei.

en osaa muuta neuvoa kuin kokeile nukumista eri sängyis tai sit yritä nukkua vauva rinnal. se menee aikanaan ohi

jaksamista

kiitos kaikille vastauksista, helpottaa ihan tieto, että siellä on muitakin :)
Uskon, että kyse on juuri siitä, ettei osaa nukkua ilman sitä tissiä. Vauva ei nimittäin mitenkään erityisemmin huuda, joten en usko masuvaivoista olevan kyse.

"saatko mitenkään tyynyillä tms. pönkättyä itseäsi ja vauvaa sellaiseen asentoon, että tissi pysyisi vauvan suussa vaikka nukuttekin molemmat?"
Tätä voisi siis varmaan kokeilla, vaikka ihan lähekkäin nukutaan jo nyt.

Tiheän imun kausikin oli hetki sitten ja sen huomasin kyllä, mutta nämä yöt on olleet tällaisia koko ajan (paitsi sairaalassa, jossa piti herätellä syömään).

Mun esikoinen oli just tuollainen. Jaksamisia, on tosi rankka tuo vaihe! Meillä pelasti kantoliina, siinä napero suostui nukkumaan vähän pidempää pätkää - ja sain itsekin torkutuksi, esim. keinutuolissa, kun tiesin ettei vauva pääse tipahtamaan jos nukahdan.

[QUOTE="apua";23389820]Kyse ei siis ole mistään epänormaalista ilmiöstä, alkaa vaan epätoivo iskeä :/

Meillä on täällä 1,5kk vauva, joka nukkuu (perhepedissä) yöt n. tunnin pätkissä ja heräilee siis jatkuvasti syömään. Alan olla todella väsynyt ja usein tekisi vain mieli itkeä. Tiedän, ettei näin pientä voi kouluttaa, mutta kaipaisin vaikka vain jonkinlaista vertaistukea - miten olette vastaavassa tilanteessa jaksaneet ja kauanko kesti, että vauva alkoi nukkua paremmin?

Päivällä meidän ukkeli vetelee kyllä (sylissä) pidempiäkin unia, mutta itse en saa päivisin nukutuksi. Toisaalta jos lasken pojan jonnekin, hän herää kuitenkin. Illallakin nukkumaanmeno pelottaa, kun tietää että kohta pitää kuitenkin herätä.

Maitoa minulta tulee hyvin, joten sen takia tuskin yöllä heräilee.

Pahoittelen jos viesti on sekava, sekava on olokin :D[/QUOTE]

Mulla oli hetki sitten täsmälleen sama tilanne kuin sulla, poika söi pahimmillaan 45 min välein. Nyt poika on 4,5 kk ja on nukkunut jo muutamia öitä kahdella syötöllä. Tsemppiä, kyllä se helpottaa!

Kuin minä kolmisen vuotta sitten. Paitsi et vauva ei nukkunut ikinä kolmea varttia pidempää pätkää. Mut nyt mulla on kellon ympäri nukkuva lapsi, joka vetelee parin tunnin päiväuniakin. Aika. Ja puolen vuoden iässä tassuttelu-unikoulu. Oma unirytmi köhii vähän vieläkin, mutta parempaan päin menee.

Neuvolasta ei tullut ymmärrystä. Eikä oikein lähipiiristäkään. Kaikilla muilla oli vauvat, jotka oli hereillä kaksi minuuttia päivässä ja nekin jokelteli tyytyväisenä. Meillä oli univajeinen kränääjä ja ihmisraunio-äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja /ä;23389922:
Allergiaa tai muuta mahavaivaa.
Jätä itseltäsi pois maito, kahvi, tomaatti, jne..*

Höpsistä. Imetysdieteistä ei ole mitään todistettua hyötyä, eikä kukaan edes tiedä miten ne allergeenit menee, jos menee, sinne maitoon asti.

Meillä täällä tänään kuukauden ikäinen tyttö, joka on elämänsä ensihetkistä tainnut käydä läpi jotain tiheänimunkautta... Sen verran on tissillä viihtynyt. Kerran jopa huolestuin kun nukkui päivällä yli kolme tuntia =)

Meillä ongelma on myös tuo että sylissä kyllä nukkuu, mutta jos erehtyy laskemaan johonkin niin ei mene kauan että herää huutamaan. Ja tuo ei ole mikään sievä-ääninen vauva, kun alkaa huutamaan niin huutaa heti niin paljon kun kurkusta lähtee. Esikoisella kun oli tosi hentonen vauvaääni niin tuo kuulostaa ihan karmivalta huudolta...

Vauva ei myöskään huoli tuttia, tai mun äiti sen sille saa kyllä hätätilanteessa kelpaamaan, mutta multa se ei sitä huoli, varmaan kun tietää että mulla on parempaakin imeskeltävää...

Vauvalla on sänky meidän sängyn vieressä kiinni ja tarkoitus oli että siellä vauva myös nukkuisi. Noh, aika pitkälti on nukkunut mun kainalossa. Välillä jos yritänkin laittaa imetyksen jälkeen omaan sänkyyn niin meistä ei nuku kauaa kumpikaan. Toisaalta taas jos vauva nukkuu vieressä niin vähän väliä sätkyn hereille että oonko litistänyt lapseni...

Mä en myöskään voi nukkua imetyksen aikana, koska mulla on niin typerän malliset tissit että pakko pitää sitä rintaa pois vauvan naamasta ettei tukehdu. Ollapa joku teistä onnekkaista ketunnenätissien omistajista ;)
Sain myös tosta kyljellään nukkumisesta loppuraskaudessa selän (!) niin kipeäksi että siihen en kovin helposti pysty edes nukahtamaan vaikka väsyttäis.

Joku yö tuli ihan tuskastumisitku multakin, kun lapsi oli ollut pienin tauoin iltaseitsemästä yhteen yöllä tissillä... Ehkä tää kouluikään tullessa helpottaa =)

Juu, ihan sama juttu kun sulla Pusse eli ei huoli multa tuttia ja silloinkin kun joltain huolii, niin sylkee sen kyllä minuutin sisään pois. Ja samoin varsinkin mun toinen tissi tukkii ukon sieraimet, eli siitä joutuu aina huolehtimaan.

olen nukkunut sohvassa vauva tuettuna syliin jopa 4h heräämättä. Toinen hyvä tapa on laittaa vauva esim liinaan ja nukkua nojatuolissa tai keinutuolissa. Meidän sylikissa nukkui alkuun tosi nahkeasti sängyssä, joten keinoja tuli kokeiltua. Nyt ikää 8kk ja unta riittää läpi yön omassa sängyssä. Tsemppiä! Unenpuute on kamala vaiva.

Yhteistyössä