vauva ei kakkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mitähän sitä enää voisi koittaa, on koitettu lämpimät kylvyt, mallasuute, luumu, kuumemittarikikka, ja levolac, ja saattaa olla niinkuin nyt viikonki kakkaamatta. nostaa vaan pyllyn ylös ja on tuskainen kun pitäisi kakata. Välillä saan kuumemittarilla tulemaan, ja sitten tullutkin kunnon satsi, siis aivan kauhee määrä kakkaa. Vauva 7 kk. Mitähän sitä enää keksisi??!!

Toisilla on hitaampi aineenvaihdunta ja suolen toiminta. Älä stressaa.Syökö minkä verran kiinteitä? Meidän esikoinen kakkas kerran viikossa kovia "papanoita" eikä me otettu siitä stressiä, sit ku alko sydä enemmän kiinteitä kakkaväli lyheni ja nykyään tekee parit kakat päivässä, 3 v.

Meillä on 7kk ikäisellä ollut myös välillä miten sattuu. Joskus kakkaa viis kertaa päivässä, joskus kerran viikossa. Se on mennyt ohi ihan itsestään, pari päivää "tekee" kakkaa ja sit sitä tuleekin kerralla. En oo hieromista enempää "avittanut", eli unohtanu mallasuutteet ja muut.. On tullut kyllä omia aikojaan kakka ulos.

Syö 4-5 ateriaa päivässä+ maidot, eli aamupuuro, lihaperuna, marja/hillo, lihaperuna (tai muu vastaava, kasvis tai muu) ja iltapuuro. Joskus jää välistä toi iltapäivä lihaperuna. Vettä ei huoli ollenkaan, maitoa juo kyllä. On tosi kovaa, aivan kivikovaa kakka, siis se alkukakka, sit loppu löysempää. Nyt ollu vähä löysempää kun saanut levolacia, mutta siltikään ei ala ponnistaan sitä kakkaa. Luulen että se suoli on nyt tottunut tohon kuumemittari ärsyttämiseen, nyt en saa enää tulemaan sillä mittarillakaan. Millä tästä nyt enää selviää??

lisää rypsi- tai oliiviöljyä joka ruoka-annokseen ja runsas veden juonti. meillä saman ikäsellä pojalla oli joskus 10 pv väliä, ei kiva. voi olla perinnöllistäkin.

no se veden puuttuminen kyllä selittää tuota kakkaa... lisää ruokaan sitten nestettä, keittele puurot oikein löysäksi, samoin ruoat löysinä, kaupan soseet tietty melko löysiä onkin, mutta jos itse teet.

Ok, yritän tuputtaa vettä, yleensä saa lähinnä oksennusreaktion kun olen yrittänyt antaa. Vielä kaipaisin vastausta joltain jolla kokemusta tuosta kuumemittari ärsytyksestä? että voiko olla niin että se suoli on yksinkertaisesti tottunut tuohon mittariin eikä osaa enää kakkaa tehdä ilman, koska lähes joka kakka viikon välein on tullut nyt monta kk sillä tavalla..:(

[QUOTE="tiina";23495424]Mulla oli myös vauva joka teki isot viikon välein, kaikkea kokeilin, joten toisilla vaan on hitaampi aineenvaihdunta.[/QUOTE]

Ok, lohdullista kuulla.

Meidän poika ei suostunut juomaan vettä eikä maitoa, ei mitään 6-11 kk ikäisenä. Pistettiiin puuroon mahdollisimman paljon maitoa ja vähän muihinkin kiinteisiin. Kakkaa tuli kuitenkin pari kertaa päivässä ja neuvolasta sanoivat, että vauva saa tarpeeksi nestettä ruuan mukana. Miten paljon annoitte luumusosetta päivässä? Mitkään pari ruokalusikallista päivässä eivät riitä vaan yksi pilttipurkillinen olisi ehkä riittävä määrä, jos toivoo että se toimii laksatiivina.

En usko, että kuumemittari vaikuttaa pidemmän päälle negatiivisesti. Perustan tämän omaan kokemukseeni.
Olen kärsinyt pahasta ummetuksesta koko ikäni. Lapsena äitiäni kiellettiin lääkärin toimesta antamasta minulle lääkettä, ettei suoli totu. Lääkäri antoi kumihansikkaat, kaiva pois. Ja luuumua meillä syötiin niin paljon, että vieläkin tekee pahaa... Vielä aikuisiälläkin ummetus on vaivannut. Nyt vasta, kun olen saanut lapsen ja hänen maitoallergiansa vuoksi olen vegaani ruokavaliolla, suoleni yhtäkkiä toimii! Monta kertaa päivässä ! Eli maitotuotteet ovat ilmeiseti omalla kohdallani olleet se ratkaiseva asia.

[QUOTE="tiina";23495424]Mulla oli myös vauva joka teki isot viikon välein, kaikkea kokeilin, joten toisilla vaan on hitaampi aineenvaihdunta.[/QUOTE]

Itkin ja stressasin, ihan turhaan....... sait jo ihan hyvia neuvoja, ja aika tekee tehtavansa.

[QUOTE="gitta";23495572]meilläkin oltiin vauvan kans muutama kuukausi kuumemittarilinjalla, kun ei muuten suoli toiminut.[/QUOTE]

Kuinka alkoi sitten toimimaan tuon jälkeen?

Yhteistyössä