O
on imetetty
Vieras
Heips! Oliskos antaa hyviä vinkkejä, millä houkutella 10 kuinen vauva juomaan korviketta. Meillä on imetetty tähän asti ja nyt imetän enää kerran vuorokaudessa. Vauva on huolinut erittäin nihkeästi pulloa aikoinaan ja nokkamukista juominen ei näytä olevan sen mieluisampaa. Tarjoan joka ruoan yhteydessä mukista, nokan kanssa ja hörpyttämällä ilman kantta. Yritän pullosta kun tiedän, että on nälkäinen ennen ruokaa, jälkeen ja keskellä....En saa menemään juuri yhtään maitoa koneeseen, ja suositukset maidon saannille on huikeat. Syötän jogurtteja ja kuukauden ajan poika on syönyt myös juustoa ja ihan tavallistakin maitoa olen jo suuhun laittanut. Vatsavaivoja noista maitotuotteista ei näytä tulevan, mutta täytyisi kai lapsen juodan vähän enemmän päivän mittaa??? Soseita syö erittäin hyvin, viisi-kuusi ateriaa päivässä ja ihan normaaleija annoksia. Ei myöskään juo vettä sen isompia määriä kuin maitoakaan. Joskus ottaa kulauksen ja toisenkin, mutta edelliset kaksi lastani ovat juoneet pullotolkulla maitoa... Voiko olla, että poika saa tarvittavat nesteet soseista? Ja tuosta yhdestä imetyskerrasta varhain aamulla? Kannattaisikohan lopettaa imetys täysin heti? Vuoden ikään mennessä olen ajatellut joka tapauksesa lopettaa imetyksen kokonaan...onko kokemusta, voiko yhdestä imetyskerrasta olla "haittaa" päivän muulle juomiselle? Päivällä ei kinua rintaa, itse lopetti imemisen ruokailujen jälkeen noin kuukausi sitten. En imetä myöskään yöllä. Aamulla viiden aikaan herää ja tuolloin haluaa selkeästi imeä. Olen kokeillut eri korvikelaatuja, mutta mitään eroa en ole huomannut. Huolettaa vauvan nesteiden riittävä saanti. Vauva voi hyvin, on iloinen ja kaikki on kunnossa.