Vauva bussikuljetuksessa

Hei!

Miten 10 kk vauva matkustaa pakettimatkojen lentokenttäkuljetuksessa? Lentokoneessa käsittääkseni vauva on sylissä omissa turvavöissään. Mutta entäs kun lentokentältä on n. 2 h bussikuljetus hotellille? Onko kokemuksia?

heips!

Ei ole kokemusta, mut ainakin ulkomailla on aina pitanyt olla sylissa. Kun jos turvaistuimen haluaisi ottaa mukaan, tarvii turvavyot linja-autossa olla. Ja jos on niin ne on yleensa vain semmiset jotka menee vyotarolle, johon ei voi turvaistuinta asentaa kiinni. Vaan kannattaa tarkistaa asia matkan jarjestajalta!

sau
Lentokoneessa kuten edellä on vinkattu.

Nuo kentältä hotelliin bussikuljetukset matkoilla ovat hirvittäneet minua jokaisen pikkuiseni kanssa. Sen neuvon olen saanut, ettei ainakaan samoissa vöissä (ainakin Kanarialla "lentobusseissa" yleensä lantiovyöt) aikuisen sylissä, sillä silloin pieni rusentuu törmäystilanteessa takuuvarmasti. Mutta toisaalta bussin esim. kaatuessa tulee monesti pahaa tuhoa juuri siksi että matkustajat ovat ilman vöitä ja silpovat törmäyksessä itsensä bussin ikkunalaseihin tuhoisin seurauksin.

Itse olen yrittänyt järkeillä siten, että pikkukolari on todennäköisempi kuin suuri sellainen, ja silloin on kumijäsenisen vauvan ehkä kuitenkin turvallisempi vähän lentääkin kuin puristua aikuisen ja vöiden väliin. Meillä siis pienet ovat istuneet vapaasti sylissäni.

Huh! Tuliko vähän pelottavaa tekstiä, anteeksi. Mutta tosiasiat ovat tosiasioita ja ehkä kotikaupungissa auton alle jääminen kuitenkin on todennäköisempää kuin turistimatkalla menehtyminen.

Hyvää ja turvallista matkaa!

SMP
Jos otatte lapsenne ns. sylivauva statuksella mukaan niin silloin, joka paikassa pakettimatkoilla lapsenne kuljetus tapahtuu sylissä. heille ei missään varata omaa istuinpaikka ei siis kohdekuljetuksissakaan.

Kaikilta Suomalaisilta matkanjärjestäjiltä on mahdollista varata lapsihinnalla sylivauvallekin oma istuinpaikka lentokoneessa ja näin ollen he silloin varaavat oman istuimen myös kohdekuljetuksissa ja lisävuoteen/pinniksen hotellissanne. Juniorillamme on jo 4 etelänmatkaa takaana ja ikää tänään 1v11kk. Joka kerta olemme maksaneet hänestä 2-14 vuotiaiden lapsihinnan. Näin olemme saaneet lentokoneissa, kohdekuljetuksissa, hotellissa omat istuimet/sängyt jne. pitkillä lomalennoilla ehdoton. kun lomalento koneet ovat tunnetusti ahtaita jalkoväleiltään. eli käytännössä netistä kun varataan matka lapsen ikä "valehdellaan" sen verran että järjestelmässä hän on yli 2v. sen jälkeen vain sähköposti ilmoitus asiasta matkanjärjestäjälle.

Maksamalla lapsihinnan hän saa myös aterian lentokoneessa. sylilapset eivät ateriaa lentokoneessa saa.

Yhteistyössä