Vauva ahtaa koko vatsan, normaaliako ? :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HurjankokoinenkoVauva?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HurjankokoinenkoVauva?

Vieras
Onkohan normaalin kokoinen vauva tulossa. Oon ite normaali kokonen ja mielestäni vatsakin sellasta normi luokkaa, jopa ehkä iso? Sf mitta ihan pikkuriikkisin keskikäyrän yläpuolella, mut ei juuri. Viikot 39+5.
Vauva ahtaa koko vatsan ja tuntuu tosi suurelta. Molemmista kyljistä pystyy puskea samaan aikaan ulos niin että koko vatsa on tosi oudon mallinen. Vatsa on muutenkin kokoajan vähän toispuoleinen, riippuu kummalla puolella vauva on. Pystyy siis viellä kääntämään itseään vaikka pää onkin jo tosi alhaalla, ei siis kiinnittynyt. Siis onko tää normaalia et sen vauvan peppu?selkä? näkyy tossa mahan päällä ihan selkeesti isona kumpuna ja samalla vauva on jo aika alhaalla ( siis pää) syvällä. Senhän pitäs olla aika jätti sitten? ja että samaan aikaan punkee peppua toisesta kyljestä ja toisessa tuntuu jalkojen potkiminen ( ja näkyy) ja alhaalla viellä tuntuu jtn liikettä. Eli vatsa TÄYNNÄ vauvaa..

En muista esikoisesta tätä...

tää tuntuu vaa jotenki oudon suurelta. Siis ihan tosi iso möntti tossa vatsalla näkyy usein, toki ei kokoaikaa.. ja se iso montti saattaa olla tossa toisella puolella vatsaa isona kumpuna... en tiiä sit josko en vaa muista tällästä esikoisesta ....

Onko varma ettei vauva oo perätilassa?

Luota itseesi, jos vauva tuntuu isolta, niin se todennäköisesti on iso...
Ainut mikä voi huijata on etuseinäistukka. JOs sulla oli edellisessä raskaudessa istukka vauvan ja vatsan ulkopinnan välissä ja nyt ei, niin tuntuma on melko erilainen,

Mulla oli vatsa täynnä vauvaa, maha oli iso - ja sain alle 3-kiloisen vauvan, 10 päivää yli lasketun ajan syntyi. Pitkä kyllä oli (on), 53,5 cm. Liikkeitä tuntui alavatsalla, navan tienoilla ja oikealla kylkiluissa, samalla aikaa. Sälli venytteli :)

Ihan normaalia. Mulla raskausviikkoja nyt 36, ja maha on ihan samanlainen kuin kuvailit. Juur äsken tuli toisesta kyljestä kontti ja toisesta joku muu, näytän välillä todella muhkuraiselta. Vauva on ollut neuvolassa aina pää alaspäin, vaikka liikkeet tuntuukin pääasiassa sivuilla. Eilen oli ehkä kääntynyt jotenkin todella oudosti kun vatsa oli niin outo, mutta tänään taas tuntuu olevan normiasennossa pää alaspäin. Tuntuu isolta, maha näyttää melko pieneltä (muihin verrattuna), mutta ihan normikokoinen siellä taitaa olla, ainakin ultrien ja lääkäreiden ja kätilön mukaan. Olen itse todella hoikka.

Ja mulla on istukka edessä.

Mulla on NYT etuseinäistukka! ja edellisessä raskaudessa se oli takana. Vauva on raivotarjonnassa, se on varma. Fiilis on kyllä sellanen et iso olis.. :S Tunnen vauvan tos aika suht ylhäällä vatsaa ja ihan tosi pinnassa..

ja monesti joku möykky ( siis tosiaan varmaan peppu) nousee tohon aika ylös ylämahalle.. Mut täytyy nyt jutella neuvolassa sitten vissiin.. Yks neuvolatäti sanoi jo viimekäynnillä että "hyvän kokonen alkaa olla", mut en sit sen enempää kysellyt.

Yksi juttu on, että kun kyse on toisesta lapsesta, kudokset eivät todennäköisesti ole yhtä napakat kuin ekalla kerralla. Sen takia vauva pääsee liikkumaan enemmän ja venyttämään kudoksia ja tuntuu suuremmalta.

ja monesti joku möykky ( siis tosiaan varmaan peppu) nousee tohon aika ylös ylämahalle.. Mut täytyy nyt jutella neuvolassa sitten vissiin.. Yks neuvolatäti sanoi jo viimekäynnillä että "hyvän kokonen alkaa olla", mut en sit sen enempää kysellyt.

Niin mullakin nousee, ja mulla on viikkoja vielä vähemmän :) ei kovasti kannata stressata sitä vauvan kokoa, sitä ei kumminkaan kovin hyvin saada ennustettua etukäteen ja isojen vauvojen synnyttämistä pelätään usein turhaan. Monet on sanoneet että iso tulee jopa helpommin. Hyvänkokoinen ei välttämättä tarkoita mitään jumboa, vaan normaalisti kehittynyttä :D

Minä olen 168cm pitkä ja painan 54kg. Olen siis siro ja hoikka. Vatsani oli ihan järjetön potkupallo, joka ei näkynyt taakse ollenkaan, Kyljet oli edelleen hoikat. Vauva täytti koko vatsan ja vatsa muutti muotoaan vauvan asennon mukaan. Polikäynneillä kätilö sanoi aina, että tämä lapsi täyttää koko vatsan (riskiraskaus ja tiheät seurannat) ja hällä ei ole tilaa liikkua yms.

Vauva syntyi hätäsektiolla 40+3 viikolla, oli 52cm ja painoi 4080g.

Yhteistyössä