Vauva 9kk ja nukuttaminen yhtä tuskaa!

Toivoisin hieman vinkkejä tai vertaistukea seuraavaan "pulmaan":
Meillä neiti 9kk ja nukuttaminen yöunille on kolmisen viikkoa ollut ihan toisenlaista rumbaa mitä ennen. Tyttö on n.6kk ikäisestä nukkunut yöt hyvin,yhdellä herätyksellä n.5-6 aikoihin.Nukkumaan on mennyt 20-21aikoihin ja nukahtanut suht hyvin omaan sänkyynsä iltapuuron sekä maidon jälkeen.
Nyt tyttö on kuukauden päivät liikkunut enemmän,ryömimällä sekä tukea vasten kävelemällä ja tiedän että nämä uusien asioiden oppiminen saattavat vaikuttaa nukuttamiseen ja nukkumiseen. Muuten meillä on pyritty pitämään rytmeistä kiinni päivittäin,esim.ruokailu,päikkärit tuttuihin aikoihin.

Ongelmana nyt illat ja yöt jotka ovat muuttuneet TODELLA levottomiksi. Iltapuuron sekä maidon jälkeen kestää jopa 2-3h että tyttö nukahtaa. Pyörii levottomasti sängyssä sekä itkee usein kovaa itkua.Nälkä ei vaivaa joten tutilla yritetään rauhoittaa.Syliin ei kannata ottaa koska tästä itku kiihtyy. 2-3 levottoman tunnin jälkeen nukahtaa lähemmäs klo.23 herätäkseen 3-4 kertaa yössä.Aamuyöstä saanut maitoa niinkuin ennen. Aamulla nukkuu sinne 9 asti kun yöunille nukahtaminen viivästyy..
Lisänä iltoihin ja itkun yhteyteen on tullut oksentaminen.Viime viikolla kahtena iltana vaihdettu lakanat ja peitot.En ymmärrä mistä tämä yhtäkkiä tullut ja nyt ollaan miehen kanssa totaalisen uupuneita iltoihin.

Onko jollain kokemusta/tietoa miten kannattaisi toimia?Todennäköisesti yksi monista vaiheista vai?Allergiaa ei pitäisi olla.

Tuosta oksentamisesta.. Meillä poika oksentaa tosi herkästi, jos huutaa riittävästi. Tosi kivaa.. Mutta tuntuu, että sillä oksennutrefleksi on herkässä??? Nyt myös oli flunssaa ja kai kurkku kipeenä, koska oksensi vielä herkemmin huutaessaan. En tiedä auttasko, mutta kokeileppa Panadolia??? Mä ite olen huono antamaan kipulääkettä, mutta sitten kun vihdoin huomaan antaa, tai mies saa ylipuhuttua, niin yllättäen poika rauhoittuukin.. :D Lieneekö se kipulääke syynä?? Vai se, ett yhtäkkiä tapahtuukin jotain, joka vie huomion huutamiselta ja rauhoittuu..???

Miten menee päivällä nukkumaan? Koska voihan olla myös eroahdistusta tuon ikäisellä, sekin voi olla syynä levottomiin öihin. Mutta kannattaa kokeilla sitä särkylääkettäkin tosiaan, jos on kipeäksi tulossa. Meillä kyllä on aina ollut myös hampaat, joiden takia on heräilty. Ja onpahan tullut todettua, että vauvoilla näitä eri vaiheita riittää, niin yritäpäs sitten aina selvittää, mistä on milloinkin kyse...

Päikkäreille nukahtaa onneksi helposti. Ainakaan vielä ei oo tullut itkua jos äiti häviää näköpiiristä hetkeksi.Hoitoonkin suostuu mummolan jäämään mielellään kun silloin tällöin viedään. Myös mummolassa nukahtaa päiväunille helposti. Kokeilin särkylääkettä eilen ennen nukkumaan menoa ja nyt tytär nukahti alle tunnissa.Yö meni kuitenkin taas levottomasti.Hampaita einole itkenyt ja niitä on jo 8 :)

Nukkuu vielä kahdet päikkärit. Ensimmäiset n.klo. 12-13.30 ja toiset 16-17. Mielestäni on kyllä silmiin nähden väsynyt 19 jälkeen mutta sängyssä alkaa touhuaminen ja itkeminen.
Kuinka vanhoja teidän pienokaiset on? Nukkuvatko vielä kahdet päikyt?
Mieheni tulee olemaan 3 seuraavaa yötä poissa kotoa joten saa nähdä miten meidän käy :/

Moikka, meillä ollut myös ongelmia nukahtamisen kanssa, vaikka ennen sai vaan sänkyyn viedä ja itsekseen nukahti. Meidän tyttö tulee kuunvaihteessa 10kk. Elokuussa nousi pystyyn ja sitä nousemista on nyt sitte harjoiteltu yötä myöden...|O Tänään oli ensimmäinen ilta, kun jäi suosiolla vaihteeksi sänkyyn ilman huutoja. Pari kertaa kävin vain kaatamassa makuu asentoon ja vähä paijasin ja nukahti. Ihan olen ihmeissäni. Oliskahan tämä ollut vaan tällänen vaihe ja nyt alkais taas oleen nukahtaminen helppoa... toivoa ainakin sopii..:D

ika84 Jos teilläki kohta helpottais...

Tiuhti87: Taitaa todellakin olla harmittava vaihe vaan menossa. Kun toi päiväsaika meilläkin on tuota että ei hetkeäkään pysy paikoillaan.
Olen nyt vaan sinnikkäästi yrittänyt viime iltoina pysytellä tytön sängyn vieressä, tosin hieman piilossa ja laittaa tuttia suuhun. Koska nukahtaminen yleensä kestää sen 2h niin ei olla jatkuvasti makkarissa oltu vaan pompittu sohvan ja makkarin väliä. Tuntuu että tyttö vähän nopeammin sai unen päästä kiinni, hieman alle tunnissa. Viittaisi kuitenkin myös lievään eroahdistukseen.

Niin meillä tyttö nukkuu yleensä kahdet päikkärit, mutta joskus jos aamusta ei tuu väsy viimestään yhdeltätoista niin sitte saattaa päästä yksillä. Meillä kans yöllä on heräilly 2-3 kertaa ja itkeny ihan hysteerisenä, mutta nukahtanu silloin takasi helposti kun on vaan rauhottunu.(Saattaa johtua hampaista) Viime yönä tätäkää ei ollu, vaan nukku tosi rauhassa.=) Uniaikakin oli 21.30-8.30(7.00 maitoa vaan välissä).

Vaunuissa nukkuu päikkärit pihalla ja nukahtaa sinne helposti. Sisälle ei meinaa nukahtaa päivälläkää. Oli tossa joku aika sitten mummulassa yötä, niin mummu oli lopulta illalla nukuttanu vaunuihin, kun ei millään ollu onnistunu muuten. Kello oli kans menny jo puolta yötä. Vaunuissa valjaat niin on pakko maata...

Päivällä tuohuaa eikä kyllä hetkeäkää oo aloillaan.

Meillä poika on 11kk ja nykyään nukkuu vaan yhdet unet ja voin sanoo, ett unille meno on tosi helppoo!! Tai no, mikä mä oon sanoon, kun ukko nukahtaa tissille, kuten on tehnyt 11kk jo.. ;) Mutta olen itse saanut nukahtamaan myös helposti sänkyyn ilman tissiä. Mutta yöllä jos herää, niin joskus joudutaan istumaan vieressä jopa tunti.. Eli kampee itsensä ylös heti kun herää tai on yksin ja huuto on hirvee. Nukkumaan mennessäkin tarttee jommankumman siis viereen. Tosin yksillä unilla ja jos oikeeseen aikaan vie unille, niin 5min riittää, että nukahtaa.

Yhteistyössä